Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 20819 ggr
KarenA
0

Att kissa på sig i drömmen?

Hej alla! 

Undra om någon kan hjälpa mig tyda en dröm jag drömde i natt. 

Jag är någonstans med två personer som jag inte känner och helt plötsligt pekar en av personerna på mig och säger: Du har ju kissat på dig! Och vad det luktar! 

När jag tittar ner så ser jag en fläck i området från höfterna ner till början av låren, en fläck som har varit blöt men har torkat och det värsta är att jag kan inte  förstå hur jag inte kunde märka detta själv och visste inte riktigt hur jag skulle reagera…det är ungefär det jag kommer ihåg 

Någon som kan hjälpa mig?

Choklad
0

Du har känslor som du visar utan att du är medveten om dem, men du behöver lägga dem bakom dig och dina känslor för något eller någon, vill inte lämna dig. Du har kanske en rädsla att de ska märkas och medföra obehag för andra. Men mest handlar det troligen om att det är du själv som lider av dessa känslor, och de påverkar ditt dagliga liv och sätt att vara. Din identitet  kanske känns nersmutsad? 

Hur du ska reagera, tror jag, är att du helt enkelt tar och pratar om detta som bekymrar dig och därmed blir "byxorna" rena igen. 🙂

U R us

KarenA
0

Tack snälla för detta Choklad….hmmm nu skall jag bara fundera lite på vad det kan handla om! Det kanske man kan be att kommer i nästa dröm? ;-) Inte alltid så lätt att förstå dessa drömmar!! :-)

Choklad
0

Drömmar brukar upprepa sig, men med andra symboler, men som betyder ungefär detsamma som de föregående drömmarna, så jag tror att du får en form av förklaring.

Byxor är ju ett skydd för dina ben, det kan röra sig om att du inte vill känna dig naken, eller kanske att du vill skydda dig från kyla. Andra förklaringar kan vara att byxor är en modegrej, att du vill visa dig på ett speciellt sätt för någon/några, det kan ha med att göra att du känner dig i behov av beskydd då du tar dig fram i livet, i en viss situation t ex. Kanske du känner en form av osäkerhet då du tar dig fram i ett visst projekt, eller mot ett visst fysiskt  mål, etc.  Sedan att du kissar ned dem, det är ju vatten som är förorenat, dvs vatten = känslor, liv, och det kan ha med ditt känsloliv att göra, och då kan det handla om rädsla, ilska, känslor av osäkerhet mm. 

Kissa kan också betyda att man "lättar på trycket"  att man vågar säga sitt hjärtas mening. Eller att du kan slappna av, men eftersom du kissar på dig i drömmen så kan det visa att du inte riktigt kan kontrollera hur du uttrycker dig.

Lite mer att fundera på.

U R us

KarenA
0

Tack snälla igen Choklad!! Du är ju grym! 

Jag drömde inatt att min syster var hos mig och håller på och föder ett barn i min soffa, jag försöker hela tiden få till med ett täcke under henne så inte soffan skall förstöras, sen ser jag en bajskorv som sitter fast i hennes rumpa efter hela skåran och efter det förlöser hon en pojke med ljust och mycket hår! 

Sicka drömmar!!  Men tänkte om du ser nån koppling om du har tid och lust såklart ;-)

Choklad
0

jag blir nyfiken på vad soffan ger dig för känslor?  och hur ser den ut?när du har gjort dig av med alla tankar, föreställningar, mm (som bara du vet) så kommer det något nytt, du ger plats åt nya projekt som du vårdar

U R us

KarenA
0

När jag använder soffan i vanliga fall menar du? Det är den ultimata myssoffan framför tv'n för familjen alla får plats oavsett om man ligger eller sitter - vi älskar den :) Det är en typ U-soffa med divan på varje sida, svart är den. Hon låg på den divanen som var kortare i drömmen.

Choklad
0

Då kan det vara så att du uppgraderar myset på något sätt, ditt välmående som du ska vårda. Kanske du och din syster har något gemensamt som du liksom ändå vill ha lite för dig själv?

U R us

KarenA
0

Tack igen !! Min syster bor i ett annat land så vi är liksom inte "på varandra" på det sättet att jag skall behöva ha det för mig själv. Men absolut att jag skulle behöva vårda mitt välmående!!

(Sorry att jag inte skrivit tidigare…har varit bortrest på påsk)