Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 996 ggr
Ele
0

Reconnective healing och reconnection

Hej på er!

Jag undrar om det har någon  betydelse hur bra en healer är  när den  ger reconnective healing och reconnection. Jag hörde att i detta fall är healern bara en kanal.  Alltså  dem  han kanaliserar  vet själva vad som behövs just för personen i fråga. Vad anser ni om det? 

Vänligen

[GunillaF]
3

Du har uppfattat det alldeles rätt. Healern är en kanal för den energi som sätter fart på din kropps självläkning.

Nu kan inte jag säga hur andra healers gör, men jag gör ALLTID en chakrabalansering innan healingen påbörjas. Detta för att ta bort blockeringar så att energierna ska kunna flöda fritt i kroppen hos mottagaren.

Något en healer även bör kunna, är hur kroppen fungerar (organ, psyke osv), ha förståelse för och kunna förklara för mottagaren vad som händer under och efter en healing. Fortsätta ha kontakt med mottagaren (klienten) även efter healingtillfället för att förklara, ge råd, stöd osv. Det kan bli vid flera tillfällen man har kontakt efteråt, beroende på om behovet hos klienten.

Det finns de som inte har kontakt med sina klienter efteråt och så tycker jag absolut inte att det ska vara. Man lämnar inte en människa i "sticket" som jag har märkt att vissa gör och sedan ska någon annan försöka svara på frågor, hjälpa och stötta.

Ele
0

Jag tackar så mycket för förklaringen! :)