önskar hjälp med drömtydning
Hej!
Jag drömmer återkommande om en speciell person, en kille jag känner. Här är lite bakgrundsfakta innan jag berättar om min dröm. När jag gick 7an på högstadiet började jag, min dåvarande bästa vän, killen (som vi kan kalla K) och K's bästa vän umgås.(idag är jag 22 så detta är en tid sedan). Jag hade då en pojkvän, men vi gjorde slut och jag blev sedan tillsammans med K kort därefter. Vi var tillsammans bara en månad och under den tiden bråkade vi väldigt mycket. Sedan det tog slut har vi inte umgåtts alls och jag har knappt sett honom, förrän jag i höstas åkte på semester tillsammans med en kompis. Min kompis kände en person som kände K och de beslutade sig för att resa till samma ort samtidigt som mig och min kompis. Där lärde jag känna K igen och vi kom väldigt bra överens, tillochmed så bra att vi gick ut själva utan de andra och vi pratade om allt möjligt, även känsliga saker som jag i vanliga fall inte skulle dela med mig av. Jag såg honom i ett helt nytt ljus. När vi kom hem har vi träffats på krogen några gånger. Jag flyttade sedan till en annan stad och nyligen flyttade han till grannstaden och nu har vi smskontakt dagligen, ibland lite flörtigt.
Nu till drömmen jag hade inatt:
Jag skulle hålla i ett större event med musik. Flera olika band och orkestrar hade bjudits in för att spela. Vi befann oss i ett konserthus och mellan och under våningarna fanns det som hemliga gångar av sten. Tänker er ungefär som ett gammalt slott med gångar där tjänstefolket kunde gå. Jag skulle ta en genväg genom en av dessa gångar och hör röster. När jag kommer fram visar det sig att det är K och hans vän. Jag ber om ursäkt ifall jag störde dom och de får ett lite konstigt uttryck i ansiktet, som att de precis pratat om mig. K säger sedan: jag skulle behöva prata lite med dig. Vi går iväg en bit för att tala ostört och han säger då: Jag flyttade inte till *stad* pga dig, så att du inte tror det. jag har haft det lite struligt och därför har jag valt att flytta in i en familj för att få hjälp. Jag säger att jag förstår för jag vet om att han har haft det svårt. Sedan tar han ett steg bort, som för att vi ska gå, men jag hejdar honom genom att ta tag i hans arm och så säger jag: men jag tror att du gillar mig. Han svarar: ja det gör jag, och jag tror du gillar mig också. Sedan kramas vi och kysser varandra. Vi går sedan därifrån hand i hand och jag känner mig lycklig och kär. Vi går ut så vi kommer utomhus, där går vi hand i hand förbi K's kompis som ser oss och även förbi massor av andra människor och jag bryr mig inte om att alla kollar på oss utan ler och känner mig glad.
kan någon förklara varför jag drömmer detta? Handlar det om att jag har känslor för den här personen eller handlar det om något annat? Det är som sagt inte första gången jag drömmer om honom.
Tacksam för svar! ha det fint
Det var en lång dröm det där. Vad tror du själv, hur känns det för dig då du funderar över detta?
Vad tror ni andra härinne? 🙂
U R us
Du har tänkt mycket på killen och undermedvetet har du undrat. Och drömmen ger dig svar på att de kommer inte bli nått mellan er på ett tag framöver, kanske längre fram i framtiden.
sajtvärd drömmar ifokus