Björn över stock å sten
Jag drömmer om att jag är i någon form av skog med några av mina nära å kära. Vi går en sväng tills vi kommer till en tjärn. Allt är lugnt å stilla å mina när å kära går ner till vattnet. Jag kikar genom några träd å där ser jag en björn som simmar i tjärnen. Nu är jag helt själv i skogen mina nära å kära är borta samma sekund som jag skriker BJÖRN!! Björnen vrider sig om i vattnet å stirrar rakt på mig. Varken jag eller björnen rör på oss vi bara stirrar rakt på varandra. Sedan så rusar björnen upp ur vattnet mot mig. Detta är då rakt ingen vanlig brunbjörn utan den är gigantisk. Den är nästan förhistorisk stor, å jag börjar springa över stock å sten med björnen rytande efter mig. Jag ser en stor stock så jag kryper in i den. Björnen kunuffar å försöker ta sig in. Vaknar av att en känsla av lättnad när stocken jag är i faller ner för ett bottenlöst stup. Vad kan detta betyda??
Jag drömmer oroväckande mycket om björnar som jagar mig, Jag vet att björnen är en av mina totem djur men jag vet fan inte varför den försöker döda mig hela tiden.
Jo den försöker döda ditt "gamla Jag" så att det nya kan få en chans att komma fram.
Vad är då ditt gamla Jag?
Och var finns ditt nya Jag?
Det handlar om att du behöver få en djupare kontakt med dina känslor, de som finns djupt inom dig, så att du kan se vad ditt nya Jag (och björnen ) vill säga dig.
Personerna dina nära och kära, har stor betydelse i detta skeende. De speglar dig i drömmen, hur du är och hur de har påverkat dig i ditt liv hitintills.
Du är rädd för att något hemskt ska inträffa om du gör det som du innerst inne vill.
Varningar och rädslor hindrar dig, men björnen, som också är du hindrar dig att göra det som behövs.
Man kan väl säga att din egenstarka rädsla hindrar dig att se dig själv såsom du är egentligen . Dvs hur du beter dig, hur du vill vara egentligen och att något döljer sig inom dig som du ännu inte har upptäckt. Låt björnen väcka dig, och sluta springa från den då den kommer till dig, fast den ser farlig ut.
Gör det du vill. Så slipper du vara rädd sedan 🙂
U R us
Själv så vill jag inte vara den jag egentligen är för hur jag egentligen är kommer krossa det jag har lyckas bygga upp. Och det kommer krossa många som finns i min närhet.
Ok, då befinner du dig i ett läge där inte kommer någonstans. Och då blir det du som far illa.
De som du krossar, kommer de att kunna hantera det du utsätter dem för?
Är de starka nog?
Kanske det har med styrkan hos björnen att göra? Den styrkan kan ju gå åt endera hållet, antingen att du behåller din styrka, eller att du är rädd att de andra inte innehar den styrka som du tror att de behöver.
Kanske du behöver veta lite mer om dem innan du tar ditt beslut?
Jag uppfattar det som att du har dåligt samvete för något?
U R us
Nej dom skulle inte ha den styrkan att klara av det.
Men inatt hade jag ytterligare en dröm om björnar men denna gång var jag en björn som slogs mot gigantiska örnar. Jag har aldrig drömt om örnar förut.
Örnar är ett mäktigt symboliskt tecken, de står för det högsta , kunglighet mm. I ditt fall tror jag att du kämpar för din rätt till något.
Det verkar som att alla vill ha samma rätt till. det eftertraktade? Så det som finns inom dig, de minnen eller de önskningar (eller vad det nu rör sig om) som du inte vågar avslöja, de gör sig tydligare mer och mer, (björnen) medan örnarna är din högsta vilja och din överhet inom dig, eller hur ska jag uttrycka det, din starka vilja att hålla björnen tillbaka.
Hur ska du komma på en form av genväg genom detta?
Vad jag tror, så kommer dessa drömmar inte att ta slut, utan de kommer att återkomma tills du har hittat en väg som gör ditt sinne och dina tankar lugna. Just nu tror jag att du är ganska stressad över det som sker?
Finns det en genväg, en medelväg ut från detta?
För om du är stressad, så är det inte bra för dig i längden.
Fundera över om dina märka verkligen inte kommer att kunna hantera detta?
Kommer de att bli arga på dig? (här kommer björnen igen)
Eller hur tror du att de kommer att reagera?
Kanske du känner dig mindervärdig och de tror sig bestämma över dig?
U R us