Äckliga råttor..
Hej!
Nu tänkte jag fråga er här, det är så att jag ett antal gånger haft drömmar om råttor. Egentligen tycker jag inte att råttor är särskilt äckliga. Jag hade en kompis när jag var yngre som hade en jättesöt tamråtta och jag har haft hamstrar själv och sådär. Men jag tycker inte om gatråttor. Eller jag vill ju inte ha dem nära, men ser jag en på håll så är det lugnt.
Som sagt nu har jag haft drömmar ett antal gånger om råttor. Det har varit rätt äckliga drömmar. En av dem var med en död uppfläkt råtta på en talrik som jag skulle äta. Vaknade minst sagt illamående efter den drömmen, och har sedan dess mått äckligt när jag tänkt på den. Tack och lov så börjar det gå över nu. Men inatt hade jag en ny dröm. Då var jag på en stor äng med min familj. Ängen var stor och det fanns massvis med kråkor överallt som flög omkring, samt en del råttor. Jag la mig av någon anledning ner i gräset, tittar till vänster och där ligger en död råtta med röda ögon. Sprang typ därifrån och sa till mina föräldrar att jag ville gå men det fick jag tydligen inte. När jag vaknade hade jag en olustig och äcklig känsla igen.
Vad kan det här bero på? Varför drömmer jag så äckligt? Kan inte minnas att jag gjort det förut alls egentligen.
Tacksam för svar!
Att du behöver ta itu med din rädsla för råttor, så att du kan må bättre.
U R us
Haha tack för svaret! Jo jag tror du har rätt. 😃
👍
Jag tycker att råttor är söta. men tyvärr så kan de ju vara skadedjur också. Om du känner någon som har en råtta som husdjur, så kanske du kan be att få klappa på den lite och sedan vänja dig sakta vid råttor? För tama råttor är ju hur snälla som helst (de flesta)
Jag har döttrar (nu vuxna) som då de bodde hemma hade råttor, men jag gillade inte råttor så mycket då, men jag vande mig. Värst var svansen tyckte jag, den kändes jätteläskig. Men nu är jag inte rädd längre.
Samma med ormar, en av sönerna skaffade en orm och jag fick ju allt vänja mig där också.
U R us