Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2060 ggr
Skitgalen
0

Drömde att jag drunknade

Inatt drömde jag för första gången någonsin att jag drunknade. Det var tidig vinter, det var kallt ute men inte så kallt att vattnet frusit till is, jag gick i vad som liknande en skog som hade en lite sjö i och jag trodde vattnet hade hunnit frysa trots att jag blev tillsagd flera gånger att inte gå där så gick jag ändå och den lilla is som skapats brast och jag föll igenom och började drunkna. Det var inte djupt men jag var ändå under vattenytan och kunde inte ta mig upp själv så jag skrek på hjälp flera gånger. 
Vet inte vad som hände sen för helt plötsligt var jag inne i en annan dröm…. 
Men vad betyder det att drunkna så?

Choklad
0

Att drunkna står ofta för att du håller på att få in för mycket känslor, så pass mycket att du inte kan hantera dem utan ger upp.

Du är inne i period där du inte vill känna alla de känslor som är överväldigande för dig, utan du väljer att "lägga dem på is",  undvika dem, du har tagit dig fram genom att inte känna och har haft det som en sorts försvar, men nu brister "isen" inom dig.

Dessutom vill du av någon anledning inte lyssna på dina egna kloka tankar och varningar, eller så är det någon i din närhet som ger dig råd som du inte vill lyssna på? Kan det vara så?

U R us

Skitgalen
0

Det är mycket möjligt att det är så… har varit ganska mycket för mig på sista tiden och jag försöker väl stänga av det så mycket jag kan :/ har ADD också och då blir det ännu jobbigare för mig när jag ska försöka sortera allt, det blir liksom huller om buller med det