Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1251 ggr
KitoBonito
2015-05-16 00:21
0

Att falla

Jag drömmer då och då att jag hoppar högt upp i luften, alltså UPP över molnen! Alternativt att jag hoppar från en byggnad, kan vara hus eller torn. Ofta när jag hoppar upp och börjar inse att jag kommer att falla neråt igen så börjar den mest obehagliga känsla som finns; ilningar och pirr i magen. Jag kan inte ens kalla det pirr för det känns värre än så. Det är en känsla av panik när jag vet att jag ska falla och när jag väl faller känner jag dessa enormt intensiva ilningar i magen, som kanske är logiskt att känna när man faller i verkligheten. 

Känner någon igen detta och finns det någon som kan tyda åt mig? Det är en skräck att uppleva dessa drömmar. Jag är inte rädd när jag ska gå och lägga mig men känner denna skräck och panik när jag i drömmen inser vad som kommer att hända. Det kan ibland hända flera gånger på raken också. Hur är det ens möjligt att känna en sådan fysisk "smärta" (ilningarna i magen) i en dröm? Jag upplever det verkligen som fysiskt! 

Jag tackar för era tankar och idéer!!

Choklad
2015-05-16 10:32
0

Jag tror att du gör en uku. Och de ilningar du känner är nog då du återvänder till din kropp. Jag hoppas att det kommer in fler som kan detta bättre än vad jag kan.

U R us

Choklad
2015-05-16 10:34
0

U R us

[rore]
2015-05-20 10:37
0

Hej KitoBonito!

Tycker mig känna igen det du beskriver. Men *mina ilningar* liknar mer kittlande ström, som näst intill känns outhärdliga och upplevs som fysiska. Till och med en stund efter uppvaknandet kan den *strömmen* fortgå,,,,(?)

Jag har ingen förklaring till detta men det är ett återkommande tema som kommer i intervaller och har så gjort sen jag var tonåring.

Med åren så har även känslan förändrats och min rädsla avtagit.

Elsaharr
2015-05-20 15:20
0

Det händer bara så för mig om jag ligger på rygg tror jag, om du somnar så kan du ju prova att somna på mage :)

Zingo ;D

KitoBonito
2015-05-20 18:58
0

Choklad: Jag kunde tyvärr inte relatera till uku, men det lät intressant!

rore: När du säger det kanske jag har varit med om liknande som yngre.. Men det har varit ganska mycket de senaste 2-3 åren. Så länge jag slipper är jag glad och nu har jag sluppit i några veckor ;)

Elsaharr: Tack, ska testa det :)