Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 923 ggr
M_a_r_i_a
0

Jag vill träffa mamma i mina drömmar

Min mamma gick tyvär bort i höstas efter 2 års kamp mot cancer, jag var 17 då och hon va mitt liv, den bästa människan jag någonsin kände till. Jag helt enkelt mitt allt. Jag saknar henne så enormt mycket så de inte går att beskriva och jag vill över hela mitt hjärta få prata med henne, se henne, känna hennes kärlek och varma kramar, bara ha henne omkring mig. 

Det är verkligen svårt att hålla tårarna borta när jag tänker på att hon och jag inte kan träffas något mer och då vill jag vända mig till någon utav er som läser detta, skulle de vara möjligt att på något sett träffa henne "på riktigt" i mina drömmar?

Jag har drömt om henne endast en gång tidigare och då va hon inte riktigt "kontakt bar" men de kändes inte som om jag drömde, de känndes jätte verkligt i drömmen. Så här var den,

Jag står och pratar med min storebror helt vanligt i våran hall, och helt plötsligt kommer min mamma in, hon ser helt frisk ut som hon gjorde innan hon blev sjuk, hon hade på sig utekläder och mössa och vantar. Hon såg väldigt förrvirad ut och gick runt och kolla sig omkring som om hon letade efter något. Sen gick hon förbi mig och min bror som hon inte såg oss stå i hallen och jag va stel och chokad, för de kändes så verkligt, som hon allt var på riktigt fast en dröm!! sedan gick hon förbi oss igen lika omedveten om att vi stog där och gick ut genom dörren.

På ett sätt kändes det som om de va mammas sätt att säga farväl genom drömmen, men samtidigt kändes hon så förvirrad och rädd, de gjorde verkligen ont att se henne så och de gör det än idag, även fast de va en dröm. För jag är rädd att hon inte har det bra, jag har inte fått ett svar på hur hon mår, jag har frågat tusen gånger och blir välidgt ledsen över att jag inte vet eller får svar.

Om ni vill får ni gärna också skriva vad ni tror drömmen jag hade om mamma kan ha betytt också.

M_A_R_I_A 🌺

Choklad
1

Det här behöver inte vara din mamma då drömde om, utan det kan vara så att hon via sin tanke (från där hon befinner sig nu) sände dig drömmen så att du skulle se dina egna känslor vad gäller hennes bortgång och sjukdom. Det kan vara så att det var dina egna känslor som hon visade dig, att du själv är lite vilsen och rädd i din sorg. Och att du inte ser det som du behöver se i ditt liv för att komma vidare. 

Sorg har sin egen tid att läka ut, och låt det få ha sin tid. Men du är beskyddad 🙂

U R us

M_a_r_i_a
0

tack❤️

M_A_R_I_A 🌺

Choklad
0

varsegod ❤️

U R us