Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettpresentation
Läst 1469 ggr
Choklad
2015-05-07 11:22
5

Hej!

Tänkte skriva lite om mig.

Jag är för nuvarande moderator härinne.

Jag tycker om att tolka drömmar, det är intressant att se hur symbolerna talar om för oss hur vi är och hur vi gör, för det mesta då vi inte är medvetna om vad vi egentligen gör med oss själva och vårt liv.

Jag är  intresserad av drömmar och  symboler,  en person som just nu gör denna resa, för mig är det mera som ett sökande, en kunskapsresa i att drömma. Och inom mig finns det en hel del frågor om detta.

Det är roligt att kunna få vara med och hjälpa till att visa vad drömmen vill säga. Eller egentligen ge ledtrådar. 

Allt började med att jag köpte en bok som heter "Vägvisaren" av Denise Linn,  för många år sedan. Och sedan dess har jag varit fast.

Jag har tolkat mina egna drömmar först och främst, jag kom på mitt egna lilla sätt att tolka drömmar, och har fått erfarenhet genom att tolka andras drömmar. Framförallt har jag lärt mig att var och en är sin egen värld, sin egen symboliska värld. Och det är det som är så intressant.

En del säger att man inte kan tolka andras drömmar, och jag har fått en del motstånd då jag hävdar att det kan man visst. Det hela beror på hur man går till väga då man tolkar.

Men vem är jag?

Jag är ganska kreativ,  och jag ofta har en massa ide´er som snurrar runt i huvudet och som jag bara måste få ut på papper eller i skrift.

Jag tycker om att måla, rita, fotografera, sy, handarbeta, pyssla mm.

Det var lite om mig.

Nu ser jag fram emot att få veta lite om er 🙂

U R us

jultor
2015-06-13 02:18
1

Är inte inne här så ofta men tycker det är tråkigt att ingen har svarat, så svarar lite om mig själv😉 Jag var kreativare då jag var yngre och gillade att rita (gör det fortfarande men har aldrig tid längre) och älskaaaar hundar och har även en egen 😃 Och såklart tycker jag det här om drömmar är jätte häftigt och vill lära mig så mycket som möjligt och får även försöka tyda kompisars drömmar för skojsskull 😂

Choklad
2015-06-15 11:55
0

👍

U R us