Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2302 ggr
Loris M
2015-06-14 16:33
3

Sanndröm

Jag har för en tid sedan drömt en sanndröm. Alltså något som sedan slog in. Skrev om det på att annat forum så jag gör det enkelt för mig och kopierar det jag skrivit där:

"Men jag kan berätta om något som hände för ca två år sedan och som jag tycker är märkligt, men som jag ännu inte kunnat förklara. Det var helg och jag skulle om en timme ungefär skjutsa min son någonstans. Jag blev sömnig och trött och tänkte att jag hinner lägga mig ner en stund och vila. Och jag somnade och vaknade ca 20 minuter senare och kom då ihåg att jag drömde. Jag drömde att jag skjutsade min son och att vi satt i bilen och skulle precis närma oss en rondell och ett övergångsställe som kommer precis innan. När jag tittar till höger så kommer en kvinna och ett barn på var sin cykel. Jag drömmer i färger och ser tydligt deras ansikten, färg på hjälmar (som båda hade) m.m. Sedan vaknar jag. 

Jag blev helt förvånad för det var ju den vägen vi skulle åka i verkligheten också, men tänker att jag drömde om det här för att jag säkert tänkt på det och jag visste att vi skulle åka snart. Så jag gjorde mig i ordning och åkte iväg med min son. När vi kommer till rondellen jag såg i drömmen så tittar jag till höger och ser samma kvinna och barn som i drömmen vid övergångsstället! FörskräcktAllt stämde, precis allt, hur de såg ut, färgen på deras hjälmar… det enda är att i drömmen var de kanske ca en halv meter närmare övergångsstället. Jag stannar för att de kan passera och tittar åt vänster, då kommer en cyklist till. Det hände inte i drömmen, men där tittade jag aldrig åt vänster. Drömmen slutar när jag tittar åt höger och ser barnet och kvinnan.

Det här är dessutom en väg som är inte så trafikerad. En av hundra gånger jag kör där brukar det vara någon som går över övergångsstället. Jag kan fotfarande inte förstå hur jag kunde drömma om något som skulle hända en halv timme senare med en sådan precision. Det var som att få en inblick i framtiden. Som sagt det här hände bara drygt en halv timme efter att jag drömt om det och jag hade allt i färskt minne, så det finns ingen risk att jag lagt till saker och fyllt i luckor själv. "

Det som jag undrar över är vad kan sådana drömmar ha för betydelse? Vad är det för syfte med en sådan dröm överhuvudtaget? Jag menar det var inte så att jag drömde om något stort och kunde förhindra en katastrof, utan det var en vanlig vardaglig händelse utan betydelse. 

Jag tror också på symbolik i drömmar men det håller inte här. Det här hände på riktigt och verkligheten var som hämtad ur drömmen. Varför drömmer man sådana drömmar och vad kan det betyda?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Choklad
2015-06-15 12:09
1

Du har förmågan att se in i framtiden 🙂

Det kan vara både på ont och på gott.

Jag vet inte hur detta går till, bara att det funkar på något underligt sätt.

Ibland kan ju sådana här förutsägningar vara som varningar, hoppas att det kommer in fler som kan mer om detta.

U R us

stina63
2015-06-15 12:49
1

Jag tycker de är så intressant när man drömmer så händer de i live.  Som jag ser de så är de en varsel. På något sätt så skulle du lägga märke till just den platsen. Kan vara att de hade hänt en olycka om du inte hade sett detta innan. Kan också vara så att du kommer möta dessa personer senare i livet. Men troligvis så skulle du uppmärksamma de så en olycka inte inträffades.
Något som du inte får reda på skulle hända. Tur de. Men ett varsel varning se upp  var de som du fick. 
Jag har själv fått varsel och drömt sanndrömmar jag blir lika förvånad när de händer
Tack för du delade din berättelse

Loris M
2015-06-15 14:41
0

#1 #2 Tack till er båda! 🌺

Visst är det spännande med sådana drömmar! Intressant tanke stina63, båda alternativen. Det skulle ju kunna vara så! Jag landade själv i att det var som en varning. Som sagt det är en väldigt otrafikerad väg och kanske hade jag inte varit så uppmärksam eftersom jag inte väntar mig att det ska komma några fotgängare eller cyklister. Men nu var jag ju jätte uppmärksam p.g.a. drömmen. 

Just nu känner jag bara tacksamhet inför mina änglar/guider som varnade mig. För tänk om det verkligen skulle ske en olycka. Har aldrig tidigare drömt sanndrömmar och det här var utan tvekan bland det märkligaste jag varit med om när det gäller drömmar.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

stina63
2015-06-15 15:24
1

Precis LorisM nu blev du uppmärksam just på platsen att du skulle se kvinnan med barnet. Då stannade du för att släppa fram. Hade du inte fått denna varningen uppmärksamheten så kanske du hade missat att stanna. Eftersom där sällan kommer någon ska gå över.
När sådant händer så säger jag Tack för varningen.
Andra sidan och skyddsänglarna eller vad man vill kalla de för gör allt för att få vår uppmärksamhet.  Oftast så tänker vi inte på de att vi får varningar. De säger till oss utan att vi vet om de Gå åt andra hållet. Vi gör de då undviker vi de som kanske skulle hända:
Ibland så är vi så stressade så vi hör inte varningarna.
Nu såg de till så att du vilade dej innan. Då passade dom på