Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1346 ggr
Lizelda
0

(X) Dödar folk i drömmarna

Jag har drömt mardrömmar i långa perioder under många år och nästan hela tiden så handlar det om mord, blod och allmän död. Ofta har jag ihjäl folk och ibland djur med bara händerna och badar i blod.. Dessa är verkligen mardrömmar och jag har flera varje natt.. Vad betyder de? Varför har jag dem?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Loris M
0

Sådana drömmar handlar aldrig om döden bokstavligt. Det handlar om att det är någon egenskap hos dig själv eller andra som du inte tycker om. Om det är personer du känner som du dödar i drömmen kan det handla om att du vill ha bort dem, d.v.s. att du är "färdig" med den relationen och längtar ut ur den. 

Sen att det är så våldsamt och att du dödar djur också vet jag inte vad det kan handla om. Men död betyder även förändringar man går igenom.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Lizelda
0

Det är aldrig några som jag känner och det är alltid väldigt, väldigt brutalt. Och jag älskar ju verkligen djur så det känns bara jättekonstigt!

Choklad
0

Blod står ofta för livskraft, din inre kraft att leva och må bra, styrka och att allting i ditt liv fungerar som det ska. 

Mord visar ofta på att man behöver göra sig av med ett sätt att vara, och det visas genom den person eller det djur som man dödar.

Olika eller en specifik personlighet (sätt att vara) hos dessa djur/människor.

Händerna är vårt verktyg, de gör det som vi vill, och hur vill du använda dina händer? de är en förlängning av din inre viljekraft, alltså det blod du ser flyta.

Finns det känslor med i dessa drömmar eller är du helt okänslig inför de handlingar som du utför?

Om det inte är några som du känner, men som du säger, att du inte hyser något agg jämtemot dessa som du dödar, så skulle det kunna vara så att du på något sätt dödar det som du älskar, att du känner att du inte har rätten att älska något?

Men det har du, alla har vi rätt att älska ! 🙂

U R us

Lizelda
0

Jag är antingen helt känslokall eller så tycker jag att det är kul vilket får mig att må väldigt dåligt efteråt.