Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 8421 ggr
Hogwarts
0

Drömmer att hunden dör

Jag drömmer ca en gång i veckan att min hund dör. Bland annat har han dött i drömmarna av att han blivit ihjälbiten av en större hund, blivit uppäten av en orm, och blivit påkörd. Jag vaknar alltid i panik av de här drömmarna. Har det här någon betydelse eller drömmer jag det bara för att jag är livrädd att han ska dö?

Choklad
0

Det behöver inte röra sig om just din hund, det kan ha att göra med att du är rädd att förlora någon form av vänskap och trohet. Död står oftast för att något nytt är på gång, men för att det ska kunna ske så måste man avsluta det gamla.

Hundar står som sagt ofta för trohet och sann vänskap, någon som alltid finns vid ens sida.

Ormar visar ofta på det maskulina, och har ofta fått  symbolisera det manliga könet, men ormen har också en medicinsk innebörd, som att man läks på olika sätt, och ett ursprung och en stark samhörighet med naturens inre krafter.

Att hunden blir påkörd, kan tolkas som att du känner dig "överkörd",  att någon i din omgivning leker översittare. 

Jag tror att drömmen vill säga dig att vad som än händer, så har du en sann vän. Och att något nytt sker i varje del av ditt liv. Ta vara på din egen trygghet och stå upp för det du tror på och den du är.

U R us