Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1364 ggr
Blanksteg
0

Dröm om att föda ormar

Hej!

Igår natt drömde jag om en massa ormar. Jag var någonstans ute i naturen, och jag födde en orm. Runtomkring var också en massa ormar (som jag inte födde). Jag kände mig inte hotad av eller rädd för dem.

Vad kan det betyda?

Choklad
0

Du har skapat något nytt. Det kan röra sig om att du nu kan hantera de mera maskulina energierna inom dig och som också kan ha med naturens ursprung att göra, dvs något som nu kommer fram inom dig som har med din egen urkraft att göra, du förstår din egen mening med livet, och kan nu agera utifrån detta. Ormar står ofta också för läkedom, att man läks just genom sin och naturens ursprung.  Att det fanns fler ormar omkring dig, kan tyda på att du genom denna födsel nu är i samklang med denna aspekt av dig själv, det kan handla om gemenskap och trygghet, men det kan också tolkas som att du låg i en ormgrop, och det visar på att du skapar och föder det som är ditt ursprung, kanske det kan handla om din släkt, din barndom, etc.  eller något som du söker inom dig, t ex att du har en gemenskap med ormar och hur de lever. Att du  har samma ursprung som de på något sätt.

Jag tror att detta även visar dig att du har ormen som ditt kraftdjur.

U R us

Blanksteg
0

Oj, vad intressant!! :)

Läste lite om ormen som kraftdjur, och tycker det stämmer ganska bra :) Har ju mobbning och dess konsekvenser i mitt bagage och känner väl att jag läkts väldigt bra nu och kan se även det positiva med det (att jag blivit starkare osv) och börjat acceptera den person som jag har blivit, så det är kanske det :)

Choklad
0

Det låter bra. 🙂

U R us