Pinsamt nog...
… Drömde jag inatt bland annat om att jag bajsade på mig. Jag satt i en rätt grund pool med en kvinnlig vän, som jag dock inte känner i verkligheten, och tre-fyra killar när jag helt plötsligt får en "IBS-attack" (jag har ibs men får inte sådana här attacker på riktigt) och bajsar ner mig rejält, löst kladdigt skit i vattnet. Alla blir knäpptysta och jag begraver huvudet i händerna, men sen börjar alla hjälpa mig typ och spolar bort allting, särskilt en kille hjälper mig med att torka mig samtidigt som att han flinar som om det mest vore en rolig grej medan jag tycker det är rätt pinsamt. Fast min första tanke var mest "Men Gud vad typiskt!" Har ingen aning om vad det här kan betyda! Någon som har lust att göra en tolkning?
Utan att jag vet ett smack om drömtydningar så vågar jag påstå att din hjärna övar i att handskas med jobbiga situationer. "Du har varit med om det förut" händelser.
Kanske rädsla att göra bort sig i offentliga sammanhang? Rädsla att avslöja sina svaga punkter och inte bli accepterad?
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Att du gör dig av med känslor som du inte behöver, men du kanske är rädd att de ska drabba andra personer, och du kanske skäms över det du känner? Du tar emot hjälp, men skäms för att göra det.
Drömmen säger dig att du inte ska skämmas för det du känner, och för att få allt uppklarat behöver du hjälp och stöd för att allt ska bli bra igen, och att du behöver gå vidare i dina känslor.
U R us
De kommer uppstå en situation för dig, där antingen släkt eller bekanta kommer hjälpa dig.
sajtvärd drömmar ifokus