Instängd och jagad av andar
Jag drömde en obehaglig dröm inatt, och av någon anledning känns det som att jag har drömt den förut men det tror jag inte att jag har. Kommer inte ihåg så mycket av början på drömmen men jag vet att jag och min bästa kompis var på ett ställe som påminde om något sorts kollo för massor av tjejer i våran ålder (17-19 ingefär). På dagen så visste jag och min kompis Bella att något skulle hända på kvällen så vi hällde ut något utanför dörrarna i ett fikarum som skulle hålla dom farliga borta. Och vi såg hur vissa personer som verkade som att dom gick i sömnen försökte gå in i rummet fast inte kunde. När vi suttit där inne ett tag så öppnade plötsligt Bella en dörr som gick ut till en enorm altan med fina träräcken. Jag gick efter och sa åt henne att vi var tvugna att gömma oss innan det blev mörkt men hon bara fortsatte gå mot räcket. Sen gick hon över räcket och ställde sig på andra sidan och kollade på mig och sa "Kom" Jag gick fram och kollade ner och såg att vi var högst upp på ett berg och det var minst 50 meter ner till en flod och massa klippor. Jag ställde mig också på andra sidan bredvid Bella och tänkte "Hoppar hon så hoppar jag" för jag visste ju att vi förmodligen skulle dö under natten och jag ville slippa lida och vara rädd. Men sen tänkte jag att om jag inte hoppar har jag iallafall en chans att leva och så gick jag bort från räcket och ställde mig framför Bella och kollade på henne, hon hade rött läppstift på sig som var lite utsmetat i ena mungipan och hon såg rädd ut. Bella är en person som aldrig visar om hon är ledsen eller rädd så jag blev också väldigt rädd när jag såg henne så. Jag sa åt henne att hon inte skulle lämna mig och att hon inte fick hoppa men hon klättrade neråt och hängde från kanten och låtsades som att hon tyckte att det var jättekul att göra mig rädd. Då gick jag in för jag blev så sur på henne. När jag gick ut igen efter en stund så var hon borta. Men när jag gick fram till räcket så klättrade hon upp från kanten och gick in i huset. Sen när det blev lite mörkare så öppnade jag dörren som gick ut till altanen och då var det en flod där istället. Och i floden gick tre tjejer som vi hade bråkat med tidigare. Vi sa åt dom att komma in för det var farligt ute men dom lyssnade inte på oss. Tills det kom fram en ande/vålnad som var blå och genomskinlig, och han gick mot dom. Då började dom springa mot dörren, anden fick tag på en av dom men dom andra två hann och jag hann stänga och låsa dörren mitt framför näsan på anden. Han ryckte i dörrhandtaget så andar kunde tydligen komma in även fast vi lagt ut något utanför dörren som skulle hindra dom. Sen släppte jag in några fler som behövde skydd och sen gick vi in i rummet bredvid där alla satte sig runt ett bord, Bella satte sig under bordet för att hon var så rädd och jag satte mig på stolen framför henne med ryggen mot dörren. Vi hörde att det gick andar utanför dörren så jag visade med fingret att alla skulle vara tysta och då sa en av tjejerna som jag precis släppt in och som verkade tro att allt var på skoj "Hon vill att ni ska vara tysta" och hon sa det så högt att andarna utanför hörde henne. Först var det någon som ryckte i dörren men den var låst, sen hörde vi att det var flera stycken som samlades utanför och försökte hitta en väg in. Då kollade jag på Bella och hon mimade "Åh nej" och såg jätteledsen ut och då nickade jag till henne och blundade. Och precis när jag hörde att dörren öppnades och att en ande grep tag i mig så vaknade jag. Någon som vet vad drömmen kan betyda?