Drömfångare
Jag brukar komma ihåg mina drömmar ett par gånger i veckan, men sen fick jag en drömfångare av en vän som helt enkelt tyckte det var en fin "prydnad". Den hänger ovanför köksingången (bor i en etta) men sen jag satt upp den har jag inte kommit ihåg någon dröm en enda gång på ett par veckor! Hur kommer det sig? Är det inte bara mardrömmar som ska "försvinna" ? Tänkte testa att ta bort den ett tag för att se om det blir någon skillnad. Det kanske är stress också, har väldigt mycket att stå i under sommaren nu.
Jag är inte så insatt i detta, men jag tror faktiskt på att man hjälps av drömfångare.
Jag sover med en som jag själv gjort och jag har inte drömt mardrömmar på flera år, dock drömmer jag mardrömmar när jag inte sover i närheten av den eller sover någon helt annanstans. Har inte 'tömt' den, men ska göra det. Härliga drömmar kommer jag ihåg i genomsnitt 6 ggr/veckan och ofta flera drömmar per natt.
Du kan antingen ta bort den, flytta den, låta den vara kvar eller så. Jag antar att beroende på var de kommer ifrån och energin hos de kan effekten variera. Testa att göra en egen eller köp en ny? Vågar inte säga allt för mycket, jag har ingen större kunskap utöver det jag själv upplevt och läst.
För att bli av med mardrömmar som återkommer eller jag inte vill uppleva igen, pratar jag om de i minsta lilla detalj. De kommer aldrig tillbaka till mig på så vis.
Trevligt med drömfångare, har själv en vacker sådan. 🙂
Men nej, drömmarna försvinner inte!
Det är väl snarare så att du minns drömmarna sämre och stress kan spela in. Lite mindfulness mot stressen kanske vore något?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag "skakade ur" den innan jag gick och la mig igår och i natt mindes jag en dröm för första gången på flera veckor. En ren slump eller finns det något samband?
jag tror inte att det var en slump. Bäst säga vara att man ska skaka av drömfångaren i fullmånens sken, eller låta gryningens första solstrålar bränna bort de "onda" drömmarna.
U R us
Jag själv har en drömfångare och är otroligt glad att jag har den, har inte drömt mardröm på flera månader. Dock så drömmer jag då jag inte är sover i närheten av den eller sover borta :/