Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 1471 ggr
[Silverräv69]
1

Var får man allt ifrån *fniss*

I förrgår natt fick jag ett besök i min dröm, det var en mörk, dyster karaktär som kallade sig för Black Elderlord. Han var lång och svartklädd, ungf som skuggan i Spirited Away.

Jag visste instinktivt att han var en livsform någon annanstans ifrån och att han sökte efter människor att ta kontakt med. Han verkade uppgiven och trött, han tyckte att vi människor är besvärliga och långsamma, han verkade vaar angelägen om att få sitt budskap sagt.
Men innan jag hann träffa honom personligen i min dröm gick klockan igång..

Hade en knasig dröm inatt också..
Drömde att en manlig kollega väntade barn med sin fru. Den manliga kollegan var speciell och ganska tärd, undernärd, sjuklig och hade för att vara människa mycket speciella ansiktsdrag.
Alla kollegor på jobb samlades i all hast i ett konferensrum, jag kom dit sist såklart. På en skärm visades en video på födseln av det speciella lilla barnet.

Nästa minnesbild är jätterolig om man tänker på det..
Barnet var jättelitet, fick plats i en handflata, var halvt genomskinlig som en bläckfisk och hade tentakler på käken och hakan som Davy Jones. Han, bebisen då, hade simhud mellan tår och fingrar och simmade problemfritt runt i en balja i förlossningsrummet. Läkare och alla förundrades över denna varelse.

Pappan var då mutant tydligen (alldeles för mycket sci fi alltså) och mamman vanlig människa. Men lill-pojken hade inte många mänskliga drag.
Nästa minnesbild får jag då träffa denna lilla varelse, som fortfarande är utan namn. Han är fortfarande jätteliten och får sittandes plats i en handflata, tentaklerna använder han för att "smaka" på en och bedöma faran för honom själv. Jag får lov att noggrant titta på honom, hans supercoola ögon i sidan av hans lilla huvud precis ovanför tentaklerna, hans mun och tänder, som var trekantig med vassa minitänder.
Vet inte om han gjorde några ljud ifrån sig, men han tydde sig till mig och kände sig trygg. Vid något tillfälle var han utsatt för fara och både jag och hans far ropade argt på honom, han själv var påväg att fly ner i ett avlopp i golvet, jag ropade "kom genast hit" och hans pappa likaså. Lillen ger mig då en blick och jag svarar "Var rädd om dig!" Då ändrar han sig och hoppar upp mot mig istället och jag tar med honom till säkerhet.

Så, där var mina 2 senaste knasiga drömmar..XD 
JAG ÄLSKAR ATT SOVA!

OsterlindM
0

Hahah vilka knasiga drömmar! Jag älskar också att sova. Man ser alltid fram emot vad man kommer drömma om under natten. :)

[Silverräv69]
0

#1 Precis! Jag får mycket sällan mardrömmar, så jag ser alltid fram emot sömnen och drömmarna. =D