Skumma drömmar
Hejsan! Jag är en tolvårig flicka med ett, enligt mig själv, superbra liv! Jag har en återkommande dröm sedan jag var fyra år gammal och en annan. Men låt oss börja med den första! Jag befinner mig på en annan planet. Påminner mycket om det vi människor föreställer oss som helvetet. Det är mörkt och varmt, rökfylld luft och magma som rinner vid fötterna. Jag väntar på någon eller något då mina föräldrar sa:" Vänta här på oss andra". Men ingen har någonsin kommit. Den andra drömde jag för ungefär en månad sedan. Jag var på ett skepp, såg ungefär ut som Titanic och tillhörde Olympic-klassen och var alltså ett passagerarfartyg. Jag var uppe på kommandobryggan eftersom min morbror var befälhavare och hade bjudit in mig, morfar och mina två bästa vänner samt gett oss tillåtelse att vistas där. De styrde skeppet på ett skumt sätt. De hade spänt rep från fören till aktern där de helt enkelt drog i det repet åt det hållet de ville åt. Någon av styrmännen gjorde det, tror hans namn var Harold Lowe (fjärde styrman på Titanic). Men linan fastnade så och skeppet snurrade overkligt fort som rörde sig inte utan BARA snurrade runt. Jag, min morfar och mina vänner kastade oss över bord och paddlade iväg på några bord. Sedan hamnade vi på en tropisk ö. Där resten av min klass stod och kastade äpplen (?!) på varandra. Jag och mina vänner undviker detta nu och träffar en tiger som kan prata. Han är hotfull och vi börjar springa när det plötsligt kommer ett bomblarm då vi kryper ner i sådana här skyddsrum under marken fast i form av hålor istället. Här sitter vi med ett antal djur. Något senare vaknar jag men för att göra en lång historia kort. Skepp > Börjar snurra overkligt fort > Paddlar till ö > Hotfull tiger.. > Bomblarm > Gömma sig i hålor under marken. Och det här med att "Titanic" spelar en sådan stor roll, kan det bero på att min karriärsdröm är just att bli befälhavare till havs? Jag vet faktiskt inte, det är därför jag frågar er! Ha en trevlig kväll!