Vill gärna förstå min dröm
För några dagar sedan hade jag en dröm gällande en klasskompis. Drömmen startade med att hela min nuvarande klass flydde från någonting, det verkade som att det var krig. Vi är utomhus, men framför oss finns en dörr. Platsen vi befinner oss på är..brun och dörren är vit. Det är dörren in till våran tvättstuga, men ska leda klassen till säkerhet.
Plötsligt omringas vi av grön rök, och alla får bråttom in genom dörren. Då det bara är jag och en person kvar utanför, slänger jag mig plötsligt kring halsen på denna personen. Jag berättar hur mycket jag tycker om henne trots att vi inte står alls nära varandra, men det är något jag vill säga ifall vi inte kommer klara oss. Jag berättar att jag ser upp till henne. Konversationen därefter minns jag inte, men en tid senare då vi alla är tillbaka till det vanliga livet i skolan igen är jag lycklig då jag tydligen ska ut och träffa denna personen. Och då inte som vänner, utan som mer. Känslan när jag vaknade var att jag ville tillbaka in i drömmen, vilket kändes konstigt då personen var en tjej och jag, så vitt jag vet, gillar killar.
Sedan denna natten har jag funderat mycket över vad det betyder. Drömmen kändes meningsfull på något sätt, och inte bara som ett hopkok av mina tankar under dagen. Finns det någon som vill försöka sig på att se vad den kan betyda?
min tolkning är att drömmen tydligt säjer att du ska berätta och vissa vad du tycker för människor, inte hålla komplimanger för dig själv:) det kommer leda till stark vänskap och du får mer vetskap om att stark vänskap är oberoende av kön
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Tack så mycket för svar! Det stämmer nog bra. Får skärpa till mig på den fronten :)