Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1089 ggr
[postmortum91]
0

tappade alla mina tänder

Inatt drömde jag något konstigt.
Jag drömde att min mun fylldes av alla mina tänder som plötsligt lossnade. 
Jag kunde knappt hålla munnen stängd så jag fick gå till en papperskorg och öppna munnen så alla tänder föll kom ut. 
Vad kan drömmen betyda?

KallaMigMimmi
0

förändring påväg:)eller pågående;) kan värka skrämande till en början men nya "tänder" växer ut med nya erfarenheter

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[LoveUnite]1
0

Sådana drömmar har jag ofta och oftast i samband med att jag spänner min käke och gnisslar med tänderna.

Är en äcklig dröm! Känns så verkligt!

[postmortum91]
0

#1 Jag är ju gravid i vecka 22, kanske kan vara något? :)

KallaMigMimmi
0

ja det är ju en väldig massa  förändringar som kommer med det^^

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

fridelfina
0

Har drömt så många ggr genom åren. Man verkligen känner tänderna som krasas i munnen och det känns som att spotta ut grovt grus… Blä

Även jag relaterar drömmen till förändring modell väldigt stor! En del i ditt liva avslutas och en alldeles ny påbörjas! Att bli förälder är ju verkligen så!

Choklad
0

Tänder kan stå för stolthet och något som man vill och behöver bearbeta. Är du rädd för att förlora något i ditt liv om du bearbetar det du känner är jobbigt?

Papperskorgen skulle kunna stå för något som du behöver göra dig av med, så om du bearbetar din rädsla(?) eller vad det nu kan vara, då kan du slänga det som du inte behöver ha kvar, det bara får dig att stanna kvar och hindrar dig att gå vidare.

U R us