Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 535 ggr
[Blue_Lugia]
0

Dröm eller inbillning?

I natt vaknade jag (tror jag drömt innan, men minns inget av den). Efter några sekunder låter det som att en telefon ringer. Min mobil var tyst och det lät inte som att det kom utifrån trappen heller, dessutom kan det inte varit min egen mobil för jag har aldrig hört signalen förut. Strax efteråt låter det som en röst som försöker svara ett tyst "Mmm" . Jag blev jätterädd och trodde att någon gått in i min lägenhet och satt i köket eller så! Trots att jag visste att dörren var låst, och min hund skulle skällt om det förmodan var någon där, kände jag mig tvungen att kolla hela lägenheten så att det var lugnt. "Tänk om någon lurar på mig och dödar mig i sömnen", tänkte jag för mig själv. Men såklart fanns det ingen annan där. Kan det varit ljudupplevelser från drömmen som dröjde kvar precis efter att jag vaknat eller spökar det? Eller håller jag på att bli galen?! Det var ganska obehagligt då det verkligen kändes som om någon satt och smög på mig!

Choklad
0

Nej du är inte galen hehe

Det händer att drömmens ljud följer med oss in i verkligheten då vi vaknar upp och du befann dg nog mitt emellan sömnen och vakentillståndet, då blandas allt ihop. Du kan också ha fått andekontakt, de brukar göra så, och de har lättare att få kontakt med oss vis drömmarna.

Det kan också vara så att ljud utifrån har nått dig, och då omvandlar hjärnan de ljuden till något annat, och då tar vi in det in i vår dröm så att det blir till något som vi kanske förknippar kända händelser i vår vardag. Lite svårt att förklara, hoppas du förstår hur jag menar?

U R us

[Blue_Lugia]
0

Jag tror jag förstår. Vad bara det att jag kände mig klarvaken när jag slog upp ögonen, och först flera sekunder efteråt så hörde jag det. Det där med andar slog mig faktiskt (har dom mobiler i adevärlden?) ^^. Det var därför jag funderade om det "spökade" då jag hörde små konstiga ljud efteråt när jag låg och lyssnade. Det har dessutom hänt lite konstigheter här dom senaste dagarna, men sen har jag ju inte heller mått särskilt bra heller, så jag kanske inte riktigt är vid mina sinnens fulla bruk.

Choklad
0

De kan påverka våra mobiler mm, så att de reagerar, vet inte hur men andar är ju energi, precis som allt annat, och de vet väl hur de ska göra, eller så blir det så av sig själv då de finns i närheten. Men det var nog någon som ville dig något.

U R us

[Blue_Lugia]
0

#3 Dom pratar ju ett annat "språk", så inte alltid så lätt att veta hur man ska tolka saker och ting. ;)

Choklad
0

ja, symbolspråk ofta, och ibland "rakt på".  Beroende på vilken situation det är, mobiler och telefoner i allmänhet, brukar betyda att de vill ha just kommunikation. Och att du ska vara uppmärksam.

Sedan finns det ännu ett alternativ, och det är att det inte var till dig, utan du kanske upplevde en tidigare händelse, dvs att energierna av en händelse som ägt rum i din bostad snappades upp av dig i det tillstånd du befann dig i.

U R us