Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 1730 ggr
[Loet]
0

Drömmar om hustak

I natt så hade jag en återkommande dröm igen,  om att jag klättrade upp på ett hus tak högst upp. men när jag ska klättra ner, då kommer rädslan fram.
Vet inte hur jag ska ta mig ner utan att ramla.

Då tak drömmen är inte varje natt utan kan vara borta i längre perioder. men verkar göra sig påmind då och då. men vad betyder den?

Choklad
1

Har du höjdskräck?

Tak i drömmar brukar symbolisera våra tankar, vårt beskydd av våra tankar, taket tar ju emot väder och vind regn och snö, dvs känslor som du inte vill ha eller kan hantera, så du sitter på något som har svårt att hantera och du vill komma bort från det, men är rädd att skada dig på vägen bort, dvs på vgen ner till det ställe där orsaken till anken om rädsla finns, du är på väg att hitta en lösning på problemet, men då behöver du våga ta steget dit mot det, du behöver få se var allt började.

U R us

[Loet]
0

Jag har en himla respekt för höjder. eftersom jag har ramlat ner från ett tak.

Tror nog att det finns en kombination. dels för att jag har bearbetat mardrömmarna efter fallet. och att jag ibland tar på mig arbete som jag är osäker på att jag klarar av. men vet att jag ändå innerst inne klarar av. och det blir väldigt känslosamt för mig.

Tack Choklad för din förklaring.🙂

Choklad
0

❤️🙂vassego

U R us