Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2009 ggr
Valkyrija
0

Drömmar om otrohet

Min pojkvän har drömt flera nätter i rad nu att jag har varit otrogen mot honom. Vad kan det betyda? 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Choklad
0

Kan vara en inre rädsla han bär på, att du ska vara otrogen.

Eller så representerar du något som han gör själv, (jag säger absolut inte att han är otrogen) utan det kan vara att han förknippar otro med något annat som har med dig att göra. Vad i din personlighet påverkar honom mycket?

U R us

Valkyrija
0

#1 Han vet att jag aldrig skulle vara otrogen mot honom. Han skulle heller aldrig vara det mot mig. Jag vet inte vad som påverkar honom mycket när det kommer till min personlighet :/

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.

Choklad
0

Det kan vara så att han är rädd att förlora dig på något sätt, att han känner sig otillräcklig. Jag tror att ni ska prata med varandra och fundera över hur han känner inför dig, det behöver inte vara en otrohet i den vanliga bemärkelsen och det behöver inte handla om kärlek heller, det kan vara något annat som han förknippar med svek. Och att det kan vara något inom honom själv som han kommer att jämföra med något i din personlighet. Att man har sex kan visa på en förening av något slag, det kan visa på så mycket, något som man har ett passionerat intresse för och då kan man föväxla/ förknippa det med en form av otro.

Förstår du hur jag menar? Jag är lite trött och har svårt att förklara som jag borde.

U R us

Valkyrija
0

Tack så mycket för ditt svar! Jag ska kika med honom om det ❤️

Sagaliten
0

Alyssa, jag vet inte riktigt hur reglerna är med att lägga in citat eller länkar och så, och för trött för att kolla just nu måste jag erkänna ☺️ men ett tips är att googla på drömtydning och otrohet, då kommer det upp flera olika saker det kan representera. En del som egentligen inte alls har med otrohet att göra, men kan även vara så som Choklad skriver Ang det med att aldrig vara otrogen så tänker jag att den enda man egentligen vet det med (störst) säkerhet att den inte skulle vara otrogen är sig själv. Jag brukar inte säga aldrig om saker men där säger jag ändå att jag skulle aldrig kunna vara otrogen. Men får alltid höra att det vet man aldrig så därför med (största) säkerhet och inte med säkerhet 😊 Men ens respektive det vet man aldrig. Jag trodde att jag visste att mitt ex aldrig någonsin skulle kunna vara otrogen mot mig. Dels utifrån att vi hade samma syn på otrohet och dels för att han sa det och jag litade på honom och trodde verkligen aldrig han skulle kunna göra det mot mig. Han visste att det var det absolut värsta han kunnat utsätta mig för i mina ögon, men trot eller ej så hände just det jag aldrig trodde skulle hända. Och vet inte vilket som är värst eg, men fick inte reda på det förrän 1-1,5 år efter att det hänt (hade varit tillsammans i 3 år och precis flyttat in i vårt alldeles egna hus). En dum grej på fyllan men likväl otrohet och förbannat oväntat. Nu menar jag inte att någon av er varken har eller kommer va, så menar inte det som att förolämpa utan menar bara att det inte alltid är så svart eller vitt Och jag drömde också periodvis att han va otrogen, för mig var det en mix av att jag älskade honom så mycket och inte ville förlora honom och att min pappa bedrog mamma flera ggr (plus vänner som blev bedragna eller bedrog på alla håll och kanter i yngre ålder) så i min värld låg det hos mig. Och varje gång jag drömde det, både innan och efter hans otrohet, så lovade och svor han att han aldrig skulle kunna göra så mot mig, att jag inte hade något att oroa mig för. (Tillitsproblem från start och bidde knappast bättre) Nu va det ju eg inte det din fråga handlade om, jag bara menar att man vet aldrig vad en annan människa gör och kanske ligger där en rädsla att förlora dig eller otillräcklighetskänslor eller så kanske han varit utsatt för otrohet förut eller om någon förälder varit det eller så. Samtidigt som det kan vara så enkelt att det är just oro så kan det ligga många små komponenter som tillsamman gör att det väckts något, eller så har det inte alls med otrohet att göra, eller så har först drömmen väckt något, kanske omedvetet, som gör att de återkommer Sorry att det bidde lite långt. Har en tendens att svamla ibland ☺️ Hoppas du får någonting ut av mitt svar i alla fall 😊 Och hoppas för er bådas skull att han slipper drömmarna snart för det är fruktansvärt att drömma om det

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️