Återkommande dröm
När jag var liten, 4 år kanske, drömde jag det för första gången. Jag kunde göra något med min mamma t.ex och rätt var det var kom en varelse på en flygande kvast, tog tag i min arm och tog med mig någonstans. Vi flög genom väggar och ut, ner för ett låångt vattenfall och sen till ett speciellt ställe. Varje gång kom hon vid olika tillfällen och hon tog alltid med mig till en plats i varje dröm, det var olika varje gång. Dom första drömmarna var jag rädd och skrek när varelsen kom men när jag väl satt på kvasten och vi flög sa hon till mig att jag inte behöver vara rädd. Eftersom att jag fick återkommande drömmar rätt ofta när jag var liten med just varelsen slutade jag att vara rädd. När hon tog mig från mamma, som försökte hålla kvar mig sa jag till mamma att det inte var någon fara, att jag kommer tillbaka senare. Jag drömde det alltså så mycket att jag tillslut hade blivit van och insett att varelsen inte ville mig illa.
Har bara minnen kvar från en eller två utav drömmarna men vet att det var många. Iallafall några gånger i månaden i ett par år.
Den gången jag kommer ihåg var att jag och mamma simmade med bläckfiskar och delfiner i en stor bassäng. Då kom hon och hämtade mig, vi flög genom väggen, ner för vattenfallet och den gången, till en stig. Vi gick på den smala stigen mellan kullar med gräs. Rätt vad det var kom en varg fram och jagade mig. Den lyckades bita bort en liten bit på min överarm. Jag var ledsen och bad om hjälp av varelsen men hon sa att det inte var någon fara och vi gick därifrån. Efter det vaknade jag.
Vad kan allt ha betytt? Har funderat över dom mycket, vad dom kan ha haft för nån betydelse och varför dom återkom så ofta. Dom sista drömmarna när jag inte var rädd var det jättekul när hon kom. Kan nästan känna pirret i magen när vi åkte genom väggar och ner för det jättelånga vattenfallet.
Det skulle betyda mycket om någon kunde hjälpa till och tyda drömmen/drömmarna, varför den kom tillbaka och varför varelsen ville ta med mig till olika ställen.
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
Som jag förstår så är din mamma död?
Djuren och varelsen kan vara dina kraftdjur, de finns med och visar och beskyddar dig i olika situationer.
Vart och ett av dem står för olika saker i din personlighet, alltså du har något gemensamt med vart och ett av dem, läs om dessa djur hur de beter sig och var de lever, så kanske du kan hitta en koppling mellan dem och dig.
Kvasten städar ju undan smuts, så det kanske är något som denna varelse hjälper dig med, att städa bort oönskade energier, men kvasten får mig också att tänka på en häxa, dvs någon som kan hantera energier.
U R us
#1 Nej, hon är inte död. Har för mig att hon på kvasten var en häxa men är inte säker. Det som var roligt var ju att drömmarna var samma men ändå olika, vi gjorde alltid olika saker. Men just vattenfallet som alltid var med, vad betyder det? Ska kolla djuren, tyvärr kommer jag inte ihåg fler än dom jag skrev, drömde ju massa drömmar men kommer bara ihåg två av dom. Vad är energierna? :)
Mvh Maja
Vatten brukar stå för våra känslor och för liv. Ett vattenfall tillför nya känslor, så det kan vara just det att du blir ny, dvs du får kanske nya ideer eller att dina känslor blir rena och nya, nya tankar mm.
U R us
Okej, då förstår jag lite iallafall, tack! 🙂
Mvh Maja
Varsegod 🙂
Energier är allt egentligen, i ditt fall i denna drömmen så vill damen kvasten säga dig att du har möjlighet att städa bort alla oönskade energier, dvs sådant som du inte längre behöver, det har bildats "smuts" av alla jobbiga känslor och händelser, eller annat som du går omkring och tänker på, tankar är energi, och det är onödiga tankar som bildar "smuts" som blir till oönskade energier och de stannar kvar i dig, ( i oss alla som tänker, och det gör vi ju ) så städa undan dem genom att sluta tänka på sådant som du blir oroad eller ledsen av t ex.
Beträffande din "mamma" så tror jag att detta inte var din riktiga mamma i drömmen, (det kunde ha varit om hon vore på andra sidan) men nu tror jag att din "mamma" var den delen av dig som representerar den moderliga aspekten av dig. De känslor som vårdar, tröstar och ger goda råd.
Det kan också vara din guide som kommer till dig och visar dig vägar dit du kan gå inom dig själv, för att kunna förstå dig själv bättre. Här finns denna moderliga guide och hon vägleder dig och tar hand om dig så att du ska känna trygghet i dig själv.
U R us