en dröm om att skydda andra.
Hej.
Jag hade en konstig dröm inatt, vet inte om det var en mardröm eller ej, men jag kände mig uppjagad i princip när jag vaknade till.
Detta är det jag kommer ihåg om min dröm inatt:
Jag var i ett hus eller rättare sagt en stuga med minst 3 rum. Jag kände inte igen stugan, men det var en kvinna med i stugan som jag var osäker på om jag kände igen eller inte. Jag såg inte henne så tydligt. Sedan vet jag att mina 3 katter var med.
Området var som en liten stugby uppe på ett litet berg ute i naturen (långt ifrån annan civilisation så att säga).
Jag kände oro och ett mörker som svep in över byn. och 2 dörrar och 2 fönster i stugan öppna sig och jag springer runt i stugan och stänger dessa, men de öppnar sig igen. Jag stänger dessa för att jag är rädd för att mina katter skall springa ut och jag vill skydda dom inne i stugan.
Kvinnan gör inget utan frågar bara vad jag håller på med i en ganska lugn ton. Stressad som jag är så säger jag skarpt (inte skrikandes dock, utan med mer en stressad röst) att dörrar och fönster inte stänger sig. Jag försöker dessutom låsa dörrarna utan någon större framgång. Efter en stund så tar kvinnan över och jag är ute ur stugan och några andra personer står vid mig (3 pers. kan inte se hur de ser ut). Vi springer till en liten stuga som ligger precis vid kanten av berget där passagen in till byn ligger. Personerna säger till mig att föröka använda mina krafter till att stoppa "monstren" som är på väg till byn. På avstånd ser jag 2 stora monster, man kan säga att de ser lite ut som stora läskiga troll.
Personerna som uppmanar mig att använda mina krafter för att stoppa dessa säger även att dom kommer springa vidare, lite längre upp där de andra befinner sig och kommer att hjälpa till att försvara byn om jag inte lyckas stoppa dessa troll.
Det finns inga vanliga gevär och man vet att det bästa sättet att stoppa dessa är med hjälp av eld. Så de har pilbågar där de kan tända eld på spetsen för att sedan skuta på trollen.
Jag försöker frammana ett eldklot ur händerna men misslyckas, och jag koncentrerar mig allt jag har för att försöka skuta blixtrar mot trollen som nu nästan är relativt nära stugan och ingången till byn, men får inte fram något.
Jag ser att Trollen inte fokuserar på mig och den stugan jag sitter i, utan de fokuserar mer på att ta sig in till byn för att skada de andra, då trollen inte verkar veta att jag finns i den lilla stugan.
Jag känner mig uppjagad, stressad och orolig. Inte för att jag känner mig hotad, för det gör jag inte, utan för att jag vill skydda och hjälpa alla i byn. Jag vet bara inte hur jag skall lyckas använda mina krafter för att skydda byn och dess invånare, men jag fortsätter kämpa, så nästan tårarna börjar rinna av frustration.
Sedan vaknar jag upp….
Jag vaknar upp med en frustration. Och mina spontana tankar går till ledorden: misslyckande, och behov av hjälp och guidning till något. Men jag lugna ner mig ganska snabbt och försökte analysera det mer, men blev för trött och tänkte att jag tar upp detta när jag vaknat (idag).
Dock känner jag att jag skulle behöva hjälp med min dröm. Jag har försökt att söka på lite olika drömtydningar, men hittar inget bra.
Så jag önskar att jag kunde få hjälp att tyda denna dröm. Den var riktigt stark och jag skrev inte ner den i natt, utan kommer fortfarande ihåg den lika tydligt som när jag vaknade på natten.
Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få. Jag vill veta om min dröm betyder något, eller om jag kanske bara skall släppa det…
MVH Natalie
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Stugan/huset symboliserar dig själv. Kvinnan och katterna står nog för olika sidor/egenskaper inom dig. Dörrar kan symbolisera de olika "vägar" du har och fönster brukar stå för något nytt du ska se. Alla personer i drömmar brukar symbolisera drömmarens olika sidor/egenskaper.
Monstren kan också vara dina inre sidor. Eld brukar symbolisera känslor. Du försöker hjälpa och skydda byn och invånarna, men du lyckas inte och detta kan stå för att du har motstridiga känslor inom dig. Detta gör dig frustrerad.
Kan du ha någon hjälp av min tolkning?

Tack!
jag har varit inne på det spåret själv när jag försökt att analysera det.
Jag vet att jag har haft problem med mina känslor och att det ibland händer att jag blir upprörd eller ledsen av ingen större anledning egentligen.
Jag har haft väldigt mycket för mig det senaste 2 åren. Bytt jobb och byggt/bygger hus (lösvirkes hus, där vi gör mycket själva) och jag har själv känt att jag har varit nära på att gå in i väggen. Dessutom har vi flyttat till huset och flyttstädat över jul, då lägenheten skulle vara klar innan nyår. Så har varit stressad över detta.
Det jag funderar på är om det är stressen över att inte hinna och orkar med allt som har kommit ikapp mig. Nu när jag äntligen börjar känna att saker och ting börjar lugna ner sig. Då vi nu bor i huset och kan göra klart saker i lugn å ro…
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Ja, så brukar det ju vara; att verkligheten kommer ikapp! Hoppas att du får lugn och ro nu…