Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 612 ggr
Majaa12
2016-01-02 18:39
1

Konstig dröm?

Var så trött så jag sov en stund på soffan förut i ca. en timme. Drömmen var jättekonstig. Den började med något (kommer inte ihåg exakt), kan ha varit något läskigt som gjorde att jag ville vakna från den. Det gjorde jag. Allt var helt normalt och jag reste mig upp ur soffan, pratade med någon och sa att jag hade drömt något läskigt typ, och gick och kollade mig i spegeln. Då var mina ögon helvita och jag insåg att jag inte alls hade vaknat, jag drömde fortfarande. Jag sprang ut genom dörren, ut på gatan och började flyga, (provade det för att vara helt säker på att jag var kvar i drömmen). När jag hade flugit en stund började det komma det där när man kan välja att vakna från en dröm typ, alltså halvt kvar i drömmen. Jag försökte en lång stund att komma ur drömmen och tillslut gick det, äntligen var jag vaken på riktigt. Var jättevarm och hade huvudvärk när jag vakna, det hade jag inte innan. När jag hade vaknat var jag tvungen att ställa mig upp för i flera minuter ville jag somna om.

Det var så läskigt att jag drömde att jag vaknade och allt var normalt, men det var ju fortfarande i drömmen. Är inte säker men tror att i sista delen (när jag trodde att jag hade vaknat) kunde bestämma själv vad jag skulle göra, iom att jag gick ut och provade om jag kunde flyga som jag alltid kan i drömmar. 

Varför kunde jag styra själv det sista, varför drömmer jag såna drömmar? Betyder det något?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Gurgil
2016-01-02 18:45
0

Ok det var den konstigaste drömmen jag hört om någonsin Följer tråden

Choklad
2016-01-04 13:53
0

Om du är sjuk med feber fortfarande, så kan det ha varit en feberdröm, samtidigt som du upplevde en form av UKU, jag hopps också att någon som vet mer om detta svarar

U R us

Majaa12
2016-01-04 14:11
0

Hade inte feber eller var sjuk på något sätt.. Vad är UKU?

Mvh Maja  

Choklad
2016-01-04 16:48
0

Man lämnar kroppen en stund. Leta du i vänstra gröna fältet härinne bland rubrikerna så ser du och kan läsa lite om det.

U R us

Majaa12
2016-01-06 16:49
0

#2 Var hela drömmen UKU eller var det bara det "när jag vaknade" i drömmen?

Mvh Maja  

Choklad
2016-01-06 17:01
0

Svårt för mig att säga, men var du uppe och gick i drömmen så var det en uku tror jag, som sagt, hoppas att fler kommer in och skriver här, de som vet mer än jag om uku, jag vet inte så mycket om just det fenomenet  själv, bara hur jag själv upplevde mina uku:s

U R us

Majaa12
2016-01-06 17:04
0

Men jag går alltid när jag drömmer? 🤔Eller hur vet man att det är uku? 

Tack för dina svar!❤️

Mvh Maja  

Choklad
2016-01-06 17:10
0

Vassego ❤️

Man vet att det är en uku på olika sätt, man känner golvet man går på t ex.

Det brusar ibland i öronen och en del personer har sett andra personer i samma rum som de själva befinner sig, men de finns inte där i vanligt tillstånd, det kan vara andar mm man ser.

Det är det vi kallar för "själen" eller vår ande, eller vårt sinne som lämnar den fysiska kroppen och då ser den /du/vi det som man oftast  inte ser då man är i sin fysiska kropp.

U R us

Majaa12
2016-01-06 17:26
0

#9 Då drömmer jag nog det oftare än jag tror.. I nästan alla drömmar kan jag känna jättestarka känslor, när jag är rädd t.ex. Drömmer rätt ofta läskiga drömmar när någon försöker typ skära mig med knivar osv, blir jag skuren i armen kan jag vakna och ha jätteont i armen i några sekunder. Kan gråta så mycket när jag drömmer att jag inte vet vart jag ska ta vägen oxå. Eller är det klardrömmar?

Mvh Maja