Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 862 ggr
Bellie
2016-01-06 18:41
0

Pinsam dröm

För några veckor sedan så tänkte jag att jag skulle ta en tupplur och gick och la mig i min säng och gjorde det jätteskönt för mig och somnade mycket lättare än vanligt.

Okej, jag nästan skäms över den här drömmen… Hehe men iallafall.

Det började med att jag stod utanför skolan för att alla lärare hade ropat tillbaka alla elever i skolan (det var under jullovet) för att åka till simhallen (?). Alla åkte hem till sig och hämtade handduk och badkläder, jag tog med mig handduken och tyckte att jag missade något men jag struntade i det och ¨åkte till simhallen iallafall. Vi bytte om och allt, sen när jag gick ut ur omklädningsrummet så kollade alla jättekonstigt på mig men jag tänkte inte på det. Sen efter typ halva tiden vi var i simhallen så märkte jag vad jag hade glömt, mina badkläder…

Jag var jätte darrig och sprang tillbaka till skolan och bredvid skolan fanns det ett stup där det var massor av snö (?) Där gled jag ner och ställde mig i mitten av stupet på en liten sten som stack ut, där var också pepparkakshuset jag byggt alltså på riktigt, fast i verklig storlek (alltså husstorlek). Uppe på taket av pepparkakshuset satt min lillasyster (?). 

Jag ringde min mamma och bad henne kolla med lärarna så att dom kunde radera elevernas minnen, mamma bad mig vänta, jag väntade jätte länge sen kom hon tillbaka och sa att hon inte kunde göra något. Sen bad jag henne att försöka igen, jag väntade jätte länge i drömmen sen vaknade jag men jag fortsatte vänta typ…

Vad betyder det? Jag var näck framför hela skolan…

När jag vaknade var jag lite darrig och nervös eller stressad eller vad man ska säga.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Loris M
2016-01-06 20:27
0

När vi drömmer att vi är nakna handlar det oftast (har jag läst) om att vi är rädda för att göra bort oss. Så är det kanske för dig också? Det handlar om att vi känner oss sårbara, avslöjade, utlämnade….

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Bellie
2016-01-06 20:30
0

Jo, jag är väldigt rädd att göra bort mig fysiskt men inte liksom att säga saker.

Choklad
2016-01-07 11:34
0

Jag tror att drömmen sa dig att nu kan du koppla av och känna dig fri och vara dig själv, för nu är du ledig, och kan återhämta dig så att du kan känna dig bättre. Försök att vara dig själv, precis så som du är och bry dig inte om alla konstiga "måsten". Var dig själv helt enkelt och beröm dig själv. 🙂

U R us

Bellie
2016-01-07 14:42
0

:)