Läskig dröm
Förut sov jag en timme. Drömde att jag var på något ställe med små hus och kunde inte komma utanför det området, det var ganska litet. Genom hela drömmen blev jag jagad av tre stycken, vuxna, två män och en kvinna.
Tror att drömmen började med att dom dödade alla i min familj förutom min lillasyster, men det kan ha varit i drömmen innan. Vi försökte fly från dom som försökte döda oss (genom att skjuta oss med pistol och gevär som 2 av dom hade). Vi gömde oss om och om igen, dom hittade oss alltid men på något sätt lyckades jag stoppa dom från att döda oss varenda gång. Eftersom att vi inte kom längre än inom det lilla området hade jag panik och visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen, vi skulle ju dö hur jag än gjorde.
Av någon anledning kom jag på att vi var i ett spel och jag försöker ta mig ut för att radera det, vilket inte funkar. Då kom jag på att enda sättet kan vara att döda oss. Så jag dränker min syster i vattnet för att hon skulle komma därifrån, vilket funkar. Sista gången dom har fått tag på mig lyckas jag få tag på båda vapen och jag försöker döda dom, om och om igen men det funkar inte. Det slutar med att jag skjuter mig själv så att jag dör, och jag vaknar.
Tycker att det är så konstigt, varför gav jag upp? Vet någon vad drömmen betyder?
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
😮
fy vilken dröm
Jag tror att du håller på att byta bort sidor hos dig själv som är liknande de personer som du drömde om, och att du kämpar för att bli dig själv, vilket kräver mycket starka känslor hos dig. Pistolerna riktar in sig på något och du riktar in dig på att fly undan det som behöver ändras, och det är därför som det pågår en kamp inom dig nu.
Du behöver dyka in i de känslor som du känner, i samband med din syster, och det kanske är läge att prata med henne om saker och ting?
U R us
#1 Såg inte att du hade svarat.. Vet inte vad det är riktigt, vet inte vad jag ska prata med henne om heller. Men ska fundera på det. 🙂
Drömmer ofta att någon/några män försöker döda mig med vapen, oftast skjutvapen. Kan bara röra mig max 5 minuter från t.ex vårat hus eller affären eller vart jag nu är i drömmen. Kan oftast flyga och hoppar väldigt ofta ut genom fönster för att "fly" när jag är jagad på övervåningen. Får alltid sån panik i drömmarna för jag är jagad av någon som försöker döda mig men jag kan inte göra något. Andra står och kollar på typ och vill inte hjälpa mig (?). Försöker ringa till polisen men dom kommer inte innan det är försent, alltså det tar jättelång tid. Måste alltså klara mig helt själv hela tiden. Jag gömmer mig och blir hittad, lyckas rymma och så håller det på fram tills en stund innan jag vaknar, då lyckas dom oftast skjuta mig, på massa ställen och det kommer massa blod…
Vaknar alldeles svettig efter att jag har drömt och måste sätta mig upp och tända lampan om jag vaknar på natten, för att kunna lugna ner mig och förstå att det inte var på riktigt. Har drömt såna drömmar i ett par år nu. När jag drömde det ch jag var yngre kunde jag ligga vaken hela nästa natt för att jag var så rädd att drömma det igen. Nu har det blivit lite bättre och jag kan oftast somna om ganska snabbt men det är ju ändå jätteläskigt när jag drömmer det 😢
Mvh Maja
Hur ser dessa män ut?
U R us
#3 Kommer inte ihåg, tror att det är olika… :/
Mvh Maja
Alltså som riktiga människor..
Mvh Maja
ok, deras beteende säger något om hur du känner dig i vardagen, så det vore bra om du kunde komma ihåg deras utseende
U R us
#6 Okej, ska försöka komma ihåg nästa gång :)
Mvh Maja