vara någon annan i drömmarna?
Väldigt ofta när jag drömmer är jag en annan person. Jag kan skifta upp till 10 olika personer under en och samma dröm och mina drömmar utspelar sig på många olika platser. Inatt drömde jag att jag var en ung tjej och befann mig ute på landet påväg till stallet för att hämta min häst som var i fara av nån anledning, sedan skifta det och jag var en pojke på en båt som höll på att sjunka och i nästa stund var jag med i finska vinter kriget och var en soldat… undrar om någon har varit med om något liknande? Alltså att vara någon annan än sig själv i drömmar. Jag har frågat många men ingen har varit med om att dem är någon annan än sig själva i sina drömmar vilket gör mig förvirrad över hur jag ska tolka mina…
Jag kan vara vem som helst i mina drömmar. Jag har drömt att jag varit typ djur eller objekt. Vet någon gång att jag var rädd i drömmen för jag var en tavla och någon hade en kniv att skära sönder mig med. Så nog kan man vara andra personer i drömmar också, jag känner många som nämnt det. Vet inte om det betyder något speciellt, bara hoppar in och säger du är inte den enda. :P
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Oftast betyder det att man påverkas av andras personligheter då andra personer finns med i ens drömmar, och då får man tänka efter vad dessa personers beteenden vill säga
Man kan också vara någon annan, som att man spelar en roll i drömmen, som i en pjäs eller i en film, men oftast finns ändå den nuvarande egna personligheten med och man är medveten om det.
Men i detta fall ( # 0 ) tror jag inte att så är fallet. Det första jag tänkte på är att du upplever dina tidigare liv i dina drömmar, att du "reser tillbaka" inom dig själv där dina tidigare liv finns i din "minnesbank" och av någon anledning poppar de fram då och då.
Kanske du skulle gå till någon som kan detta med att låta dig se dina liv som du har levat tidigare, och då kanske du får en förklaring på detta?
U R us
okej tack så mycket för era svar, känns iallafall skönt att höra att jag inte är den enda med såna drömmar haha, har funderat mycket på det bara då ingen jag pratat med har vart med om liknande..
Har tänkt i exakt dem banorna du beskriver #2, att det kan ha med min känslighet för andras personligheter att göra, så det kan mycket väll vara så att jag har inte ännu fullt hittat min egen och därför inte känner mig själv i drömmarna.