Dagens dröm
Vad har du drömt inatt? Var det en härlig dröm eller kanske riktigt läskig dröm? Vad handlade den om?
Och om du inte kom ihåg vad du drömde inatt så vad tror du att du drömde om av känslan från när du precis vaknade?
(Kanske du kan lägga till en kategori "allmänt" för att jag tror den passar där mer än i Tolkningar av skilda slag)
En ide jag haft sen igår, lite som "klotterplanket" Fast drömplanket då kanske. Man berättar om sin egna dröm man haft under natten, om känslan man fick av den, om det var mer än 1 dröm eller om man inte kommer ihåg sin dröm alls
Jag kan börja berätta.
Inatt drömde jag något som varken var läskigt eller hemskt men om någonting som vi pratade om igår här på forumet. Jag drömde att någons djur dog vilket jag inte alls tycker om. Jag älskar djur i alla dess former men att djur dör är inte något jag föredrar. Jag hade någon mer dröm tidigare men kommer inte ihåg den tyvärr
//Joanna
Jättebra idéer du kommer med! Måste bara fråga, vad menar du med "inatt"? Har du redan stigit upp, eller menar du natten söndag till måndag? Blev så nyfiken^^. Jag har inte lagt mig än så kan inte skriva om någon egen dröm. Men jag ska lägga mig snart och hoppas på härliga drömmar!
Menar från när du vaknade senast från en djup sömn eller en vanlig vila :)
Jag har varit uppe sen 10.00 "imorse" och tog drömmen från när jag vaknade senast, alla kanske inte har vanligt jobb och kanske jobbar natt så jag menade sen man senast vaknade
//Joanna
Så kommer du ihåg din senaste dröm?
//Joanna
Jo det gör jag ju lite.
Det va kanin i den också, fast inte min bortgågne älskling den här gången. Jag bestämde igår (ja eller förgår, söndag) att jag skulle på en hundträff idag (måndag) så det kom med lite i drömmen. Och jag har ju då förlorat min allra bästa vän och kanin nyligen. Lite bakgrund som kanske kan förklara drömmen lite
.
I alla fall jag skulle på den här hundträffen fast istället för att vara i Luleå (där jag bor) så var jag i Uppsala (där jag kommer ifrån). Skulle ta bussen och då träffade jag på tre gamla klasskamrater från årskurs 1-6. Jag gick inte av där jag skulle, vet inte varför men det va helt naturligt att jag inte gick av. Kan ju tillägga att denna plats va så nära så varför jag tog buss i första taget är väldigt underligt.
Mina klasskamrater ska av på nästa hållplats, men på denna hållplatsen så pågår något sorts vägarbete vilket gör att bussen inte kan stanna där. Istället så stannar den vid nästa hållplats. Vi alla går av. Två av klasskompisarna blir fly förbannade och svär och har sig. Jag försvarar då chauförren med att han kunde ju inte stanna på deras hållplats pga vägarbetet. Dessa två verkar inte känna igen mig trots att det va två av mina absolut bästa vänner tidigare. De går i väg hemåt, för de känner igen varandra. Jag känner mig ju då väldigt utanför och ensam, nästan lite osynlig. Men då vänder sig den tredje klasskompisen om och känner igen mig och vi börjar prata och går tillsammans.
Vid ett hus ser vi en stor hage alldeles vid vägen vi går på. I den hagen va det en typ grotta och i den satt vad jag först trodde va en gris. När djuret sedan kom fram visade det sig att det va en kanin. Den blev super glad och till sig när vi hälsa på den. Den tryckte sig så mot oss att den gjorde illa sig på nätet till hagen. Det va så sorgligt. Den bodde verkligen jättefint med en stor hage med grotta och hus att hoppa in i. Men på något sätt visste jag att den inte alls fick den uppmärksamhet eller kärlek som den behövde. Både jag och klasskompisen blev super ledsna och ville inte lämna den stackaren som så desperat ville att vi skulle stanna. Då kommer det en människa som känner min kompis (en auktoritär människa i dennes liv) och säger till henne att hon inte ska röra kaninen för att den kan vara full med bakterier och så. Då försvarar jag med att det faktiskt är en växtätare som inte alls är lika "bakteriell" som en köttätare.
Sen vakna jag.
Men hela drömmen va rätt dyster och sorgsen. Förutom då denna klasskompisen "ser" mig.
Haha, jag är super dålig på att förklara, och att förklara en dröm är ju inte direkt lättare
.
Vet inte riktigt vad jag drömde faktiskt, bara att jag hade en massa kompisar + min pojkvän hemma hos mig på "fest" och dom skulle sova över, i vardagsrummet. (Hade en "fest" för några veckor sedan med dessa personer som även var med i drömmen). Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde, men jag minns att min mamma kom hem och jag fick panik och så blev hon jättearg trots att jag hade fått tillåtelse att ha mina vänner där, eller nåt. 
Kommer inte ihåg min dröm för inatt men den kändes ganska "normal" för att vara mina drömmar
//Joanna
Åh nu kommer jag ihåg min dröm!
Drömde att vi lekte någonting, en hel hög människor och jag skulle kaste någonting till asiaten i min dröm och så sa jag CHING CHONG för att få hans uppmärksamhet och sen så blev jag förfärad och kollade på personen brevid mig och viskade JAG SA CHING CHONG TILL EN ASIAT! och sen tog min dröm slut
Lite udda men kände inte att den var något speciellt det var som ett konvent typ
//Joanna
Idag var jag på begravning och efteråt på eftermiddagen var jag väldigt trött och gick och la mig och somnade snabbt.
Drömde om kvinnan vars begravning jag nyss varit på. Hon lämnade efter sig sin make och tre döttrar. I drömmen levde hon och vi satt och pratade, jag, hon och hennes tre döttrar.
Drömmen var varm och verklig, hon kändes så levande och när jag vaknade låg jag kvar en lång stund och vilade i känslan som fanns kvar i kroppen.
Tacksam för att jag fick drömma så fint efter hennes begravning. Känns tryggt på något sätt, som att hon är okej.
J
#9 Åh ändå lite läskigt att drömma om begravningar tycker jag :/ Men drömmen verkar verkligen som ett meddelande att det kommer vara okej :D
Idag drömde jag om en dröm som jag haft sen många år tillbaka, alltså en återkommande dröm. Drömmen har nästan samma tema som The hunger games. Jag har dock drömt drömmen innan jag ens visste vad the hunger games var och innan jag ens hade sett filmen. Dock så är min dröm inte helt inforik som en film osv
I drömmen blev jag inkastad i ett slags spel som jag ensam skulle döda alla andra för att vinna, och som i the hunger games var detta en skog fast det fanns ingen publik och nästan inga som kollade på detta "spel" Det var allt om överlevnad och kunna ha modet att skjuta de andra eller döda dem på annat vis. Det fanns en jägare, som ej var deltagare i spelet utan han bara strövade omkring och dödade alla. Han var en väktare av något slag. Dock så fick jag på något vänster hans tillit och vi hade ett rum av något slag som man kunde komma och vila på, det var helvitt och tråkigt. Vissa kunde man släppa in där och vissa inte. De som inte fick försökte givetvis komma in där, de gormade och skrek över orättvisan att vi inte släppte in dem också. Men de var nästan som ninja människor som kunde göra saker och poff så hade någon dött och en sån kunde vi självklart inte lita på och så gick det på så och så blev några mer dödade men kunde inte drömma klart drömmen eftersom insåg att jag måste ändå gå upp.. klockan var trots allt 12.30 när jag vaknade xD
//Joanna
I natt drömde jag att jag, min syster och hennes kompis var och handlade i Ullared på det stora varuhuset Gekås. (Vi var där och handlade för ett tagsedan) och så gick vi inne i affären i en stor folkmassa typ, helt plötsligt var det inga folk där och vi sprang runt och köpte massa roliga saker haha. Sedan minns jag inte så mycket mer 
I natt drömde jag att jag var och tog massa piercingar överallt (?) :P Bland annat i naveln, tungan och raaakt genom näsan :O
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#11 Men jag vill ju också till ullared! Men kul att köpa saker ju :D
#12 Oj då rakt igenom näsan? Vad tror du den slags piercing heter x'D
//Joanna
#13 Har ingen aning! x'D Men den gick igenom benet i näsan så jag tror inte det finns någon sådan piercing på riktigt… Eller..? xD
#14 Nä men skämtade bara lite x) Men finns säkert några som försökt med sådan piercing xD
//Joanna
#15 Hehe x)) Ja, med största sannolikhet så finns det väl en och annan som försökt sig på en sådan piercing.. T.ex. jag i min dröm x'D
jag drömde om att min bästis inte ville leka med mig längre ;(
#13 Haha ja det var faktiskt en bra dröm, för just nu är jag behov av att åka dit och tänker på det varje dag typ att "Åååh jag måste dit och handla snart, glömde köpa massa grejer förra gången.." haha. :D
Åh idag kommer jag inte ihåg vad jag drömde men blev väldigt störd i min dröm eftersom att min kanin höll på att busa och jag hade glömt att lägga ut träleksaken så att den var ju helt söndertuggad när jag vaknade :D
//Joanna
Jag drömde mycket inatt. Bland annat att jag, min bäta kompis, kusin och syster var på ett zoo och gick runt med får/lamm och sedan kom det hem en tjuv till oss och så kom det en kändis från USA och massa annat konstigt, herregud alltså!
intressant att läsa om andras drömmar.
senaste gången jag drömde, senaste sov var det, så var det en obehaglig dröm. Kan ha varit bla.a. för att jag sov oroligt förra gången, har fått en liten hamster till mitt rum och hans hjul gnisslade som naglar mot svarta tavlan. Nu har jag bytt ut hjulet mot ett annat.
Jag var i en "värld" där jag tror att jag har varit förut. Det är en stor byggnad helt i mörkt trä. Det finns en pub och en galleria. Utanför är det en vintervärld. En gång när jag var i denna världen var det på puben och det var lite harry potter tema/detektiv med knivkastning och annat otäckt. Den här gången var det lite i galllerian och lite i puben, och på något annat ställe i anslutning till snövärlden. Minns att jag gick runt oc sökte efter något, träffade gamla klasskompisar eller sådana som gått på samma skola. Sedan var jag ute bland snön och där var mamma och en klasskompis(eller vi umgås inte men vi gick i samma klass förra terminen.). Denna klasskompis(flicka) är lång, lite överviktig men har ändå ett fint utseende. Mamma sa till mig: "du måste gå ner 9 kg." Hon menade att min klasskompis behövde gå er 20 kg men var redan på god väg, och mamma ville att jag skulle väga 50 kg. Usch, det var hemskt. Jag blev så ledsen och ville bara dö. (kan tillägga att det här med vikt spelar en stor roll i mitt liv.)
Det första jag gjorde när jag vaknade var att gå och fråga mamma om det var på riktigt och om hon tyckte att jag skulle gå ner 9 kg. Lyckligtvis sa hon att jag var perfekt och skulle bli ett skelett om jaggick ner mer. Haha, vilken lättnad i allt det obehagliga. Nu ska jag sova och se om jag drömmer något skojigt inatt.
#21 Har också lite så med vikt o sånt :/
~~
Inatt drömde jag en ganska kort dröm, det var runt skolan och området jag bott i förut. Först gick jag in till dagiset som är precis brevid skolan och skulle hämta upp min klasskamrats syster som hade ett papper som jag skulle lämna in? Men sen kom hon på men att hon själv har pappret i väskan så hon följde med mig in till skolan, vi tog bakvägen in till skolan. Där på vägen mötte vi en NO-Mattelärare som alltid tar itu med saker, vi gav pappret till henne och hon undrade varför jag var sen idag och så frågade hon hur jag mådde och sedan stressade hon iväg igen. Då när jag skulle gå in i musiksalen så var det en hög väskor utanför och det var en mobil i en av dem som ringde och det var någon från min klass som stressade efter mobilen i sin väska. Efter ett tag försvann min klasskamrats syster och så mötte jag en av mina bästa vänner i skolan och vi hade visst själv ett papper vi skulle lämna in enligt våran idrottslärare(han var riktig petigpet med sånt på riktigt). Pappret var om att vårat snöre på våra hoodies skulle knytas rosett mitt i toppen av luvan eftersom det är där som snörena sticker ut enligt min dröm. Jag gick ut på berget brevid och satte mig och fyllde i de övriga frågorna på pappret och så kom ett litet troll av något slag eller i alla fall en mini version av min klasskamrats syster som totalfailade med att knyta rosetten åt mig som vi skulle ha så att hon klättrade bara runt och sen så försvann hon igen. Jag knöt rosetten helt perfekt som i den där reklamen där en rosett knyts av sig själv och gick vi runt och letade efter läraren som frågade hur jag mådde för att lämna pappret, hon var min mentor antagligen i drömmen och sen så hittade vi henen inte men vi hittade en bodybuilder version av idrottsläraren som sa vi kunde lämna till honom med. Under hela drömmen hade jag ett likgiltigt ansiktsuttryck, likt tom dolder i harry potter och halvblodsprinsen när han var liten.
Hmm jag gillar inte bodybuilders eftersom de är så extrema och jag tror hela drömmen har bara en innebörd av att den läraren frågade hur jag mådde eftersom jag mådde inte bra när jag la mig. Och mobilen som ringde var en person som aldrig lägger ljudlöst på sin mobil eftersom ingen kontaktar honom via mobil.
Och min klasskamrats syster som egentligen inte går på dagis utan i mellanstadiet har stört mig flertal gånger om "Åh kan du inte ta ut kaniiiinen?"
Och jag allmänt gillar harry potter så senaste tiden har jag haft massa inslag av harry potter i mina drömmar :D
//Joanna
Idag la jag mig väldigt sent.. väldigt det började tillomed bli ljust men jag drömde inte direkt någonting tyvärr. Men det kändes som en likgiltig dröm
//Joanna
Hade en dröm för någon natt sedan. Gick över våran tomt som var skogsbeklädd. Tomten var full av väsen från andra sidan som drog och slet i mig. Försökte ta mig till en trähydda där det fanns skydd med en eld.
Inatt drömde jag om min kusin, hon är en person som inte gjort bra i gymnasiet även som hon hade chansen.
Jag drömde att hon var på besök och att vi firade mormor hos oss då, hon smsade och ringde och sa jag var den enda hon kunde lita på. Förbryllad jag var eftersom hon kramas inte ens nu för tiden XD Och jag kommer nyss börja på gymnasiet? Även som detta så sa jag till henne i drömmen någonting om att hon måste berätta för min moster (hennes mamma) Om hennes bekymmer och att hon skulle säga någonting i takt med att hon skulle göra allt hon kunde och att hon verkligen skulle försöka.
Denna dröm var bara förvirrande. Hon skulle inte ens ringa mig om hon undrade något x)
Sen vaknade jag av att min syster frågade om hon hade stängt ytterdörren (på riktigt alltså)
Och en ny dröm började, jag sprang runt på något stort hotell eller liknande i militär skor som liknade dr. Martens fast de var hemskt för stora. Sen så sa jag till en person där hallå jag kan inte börja militären om jag har 3 storlekar för stora skor! Så blev jag bortschasad till ett annat rum där jag fick ett par fotbollsskor med storlek "5" vad det nu än är i amerikansk storlek och de liksom passade till min fot även som när de inte var på såg ut som ett par 35or. Sen fick jag jobb på militären så sa min bror att jag verkligen passar för detta jobbet och så skulle jag någon stans men gick med mamma på stan för det var tivoli men så spolade jag tillbaka i tiden så jag hann med det jag egentligen skulle göra.
Denna dröm tyckte jag var väldigt nervös över att inte komma i tid men självsäker i att jag skulle bli en toppen militär (Udda dröm tycker jag)
//Joanna
Akai Tsuki!
Drömplank är en kul ide---jag ser det också som ett meddelande till folket, drömmar är viktiga! Jag skulle knappast ge tolkningar på specifika drömmar om jag ej träffat personen.
Kanske kunde drömplanket bli en bra mötesplats! Kanske öppen eld där vi berättade för varandra och gav feedback. Jag talar inte om att "flumma"till det.
Mvh Vildrot
Åh senast jag drömde, igår natt tror jag alltså förra natten
Drömde jag att jag hade blivit kidnappad av någon och massa andra hade också men jag var på något vis speciell till "bossen" och så men jag rymde och han bara observerade. Jag flög med en slags tröja med vingar, sen så åkte jag skateboard på bussar och bilar och massa sådant och kom fram till en gård av något slag väldigt väl omhändertagen. Fast de fick tag i mig och helt plötsligt så poff, ägaren av gården hade gjort något och de vågade sig inte att ta tillbaka mig och så fick jag spendera resten av tiden där tills jag ärvde gården
Själva staden som jag åkte runt i där var kändes riktigt alice i underlandet + london blandning och det var schack rutiga saker randigt, färglatt men ändå den bistra london gråaktig heten
//Joanna
Dromde inatt att Hitler var min slakting, och han beordrade mig att doda min van, men jag ville inte gora det. Da jag ljog for honom att min kompis ar borta. Haha, det var jatte konstigt drom :D
#28 Kanske sa till dig om vad du tycker om vad Hitler gjorde? :)
Åh inte drömt alls eftersom jag varit på konvent. 3 nätter i en sovsal/friidrottsal första natten så var det ganska ledsen sömn vet inte vad jag drömde de andra nätterna var typ gah jag vill till min säng xD
//Joanna
Jag drömde inatt om en fisk som bara hade ett kort tag kvar att leva eftersom vattnet var slut. Under hans sista tid i livet så satt jag vid hans sida och pratade. Vad vi pratade om kommer jag dock inte ihåg. När han sen hade dött så hittade jag ett brev från honom. Det var en lite sorlig dröm. I drömmen var allt detta fullt logiskt och inget konstigt alls. Tyckte väl lite annorlunda när jag vaknade 
Något dog och drömmen kan ge oss ett sådant budskap för att tala om att nya insikter är på gång. Fiskar i drömmar anses vara delar av djupa primitiva stråk som förstås alla har.
Vildrot
Idag drömde jag att jag köpte BJD docka en sån i en slags affär jag inte direkt såg detaljer i bara en kassa liksom och sen när jag köpt den så köpte jag till peruk och fick henne eller han sminkad och fint gjort fast det kostade 19.09 i någon slags valuta. Sen har jag inte drömt mycket på sistone
Men det har hänt så mycket men jag gillar att drömma så hoppas att de kommer tillbaka
//Joanna
Vet ni , alla drömmer varje natt, det anses hålla oss friska till kropp och själ. Det är klarlagt. Men vi kommer ju därför inte alltid ihåg.
Vildrot
Jag tycker det är kul och inspirerande med det här drömklotterplanket!!
Jag drömde om människor i min omgivning. De berättade sina hemligheter och sa att de skulle vara ärliga. Men när jag vänder ryggen till ser jag i spegeln att de hade ett annat syfte och sårar personen som de skulle vara ärlig mot.
Flera olika händelser där personer var otrogen, sa att de ville hjälpa någon annan och det gör tvärt om.
När jag ser vid min sida har jag en gestalt, h*n som ofta följer med mig i mina drömmar.
Jag ser påh*n och det ända jag känner är; Allt är inte vad vi tror, allt är inte oftast så som vi ser det. Vad som än kommer att hända kommer jag att se sanningen även om såren inte är i drömmen riktad mot mig, tror jag att de är sår som kommer. Jag kommer nog bli ledsen när jag ser och upptäcker att vissa inte kan vara ärlig i min omgivning och bland främlingar.
I drömmen som i alla drömmar, färger, lukter, smaker alla sinnen på plats. Skymining och jag brukar kalla drömmar i en annan dimention, för jag vet att det är budskap.
Någon bra drömtolkare kan gärna ge mig en hint om nattens dröm 
Ja även i det verkliga livet får vi ju sådana här erfarenheter av svek och oärlighet. I min värd är vänskap en av de saker vi bör satsa på Demokratisk vänskap där sanning och ärlighet kan råda. Drömmar ger ju oss upplysning om var vår energi läggs just nu.
Att drömmar tillhör en annan "Dimension" är verkligen sant. För mig är hela människan en plats med otaliga dunkla bottnar----där drömvärlden är en.
Som alla ni vet har ju drömmen symbolspråket. Det gör att många tycker att det inte är intressant med drömmar…men vi får ju budskap och jag kallar det en rikedom.
Vildrot
Inatt drömde jag att jag skulle fara till min bästis, när jag väl var där så hade jag kommit för tidigt och de var inte berädda på det. Inne i i lägenheten var det ytligt och en småunge hade fått tag i någon slags hamster, sen tog någon annan katten på stackars hamstern. Personen som höll i katten har visst en kanin helt plötsligt.
Drömbyte
Drömde att jag spelade ett spel och vi åkte fast i spelet och spelet blev verklighet. Jag hade en kortkort kjol och långt fint hår. Var väldigt "speciell". För mästaren som hade fångat oss, han tog ett speciellt öga till mig. Som straff blev vi förda till stan så att byborna/hjältarna kunde ha någonting att träna på inför framtida personer som bryter sig in. Dock när jag var i stan så sa han till de andra att den där ska ni låta bli. Mina kompisar fick gå annanstans och jag blev kvar med att hålla en viktig sak i armarna. Efter det gått ett tag så frågade jag en person vart man kan gå på toa, han sa han skulle visa snart efter han var klar med någonting blabla. Men så kom mästaren och så frågade jag honom i stället. Han förklarade att gå rakt 3 gånger och höger och sedan rakt och höger och sedan rakt igen, med ett smil. Jag gick enligt anvisningarna och fann mig i en skog, inte direkt väldigt tät. Gick aldrig på "toa" i skogen, fanns det ingen normal toa tro? tänkte jag. Jag gick in i ett skjul där två andra kvinnor fanns, I skjulet var det fullt av krokodiler och ormar. Öppnade dörren för att gå men där fanns en gigantisk krokodil så jag skrek till och stängde dörren även som den inte rört sig. Frågade kvinnorna om det och frågade om en toa men då blev jag förd in till stan och där fanns det vattendammar överallt. För att gå på "toa" skulle man visst ställa sig bredbent och göra det mitt i stan, såg en man göra det på kanten av dammen. Hemskt tänkte jag, fast var desperat behov av en toa så det var väl bättre än krokodiler och ormar tänkte jag. Så gick jag surt tillbaka till min original plats och hittade mästaren där, berättade att jag egentligen var väldigt vit i hyn och drog bort mina armband för att visa vilken solbränna jag fått och att jag aldrig brukar få solbränna. Mästaren bara lyssnade med ett smil på ansiktet. Sen gick jag till stan för att träffa min kompis där, hon som jag blev sepererad med i början av drömmen, hon hade mött en som gör saker av trä, han sålde sina saker på en liten flytande slags krypin och han gillade sakerna hon gjorde. Men det var ju självklart, vi hade hoppat in i en värld i tidig ålder men egentligen hade kunskaper från 2012 liksom. Sen blev det natt och morgonen kom, jag var givetvis sur över att naturen kallade igen och gick och berättade det för mästaren och sen var typ drömmen slut eftersom att jag såg på klockan att den var 12.30 så tänkte att jag kanske ska gå upp xD
Well jag har kollat mycket på Krokodiljägaren på kanal 7 på det senaste och jag har aldrig direkt gillat ormar
//Joanna
Inatt drömde jag att jag var hos någon kvinna visade det sig. Hon och hennes familj hade bjudit in flera stycken som det inte riktigt kände. Varav jag var en. Mer som ett sommarställe. De var väldigt hemsökt i detta område och i huset visade sig en man (spöke) som var sönderbränd i ansiktet. Jätte läskigt, men han var bitter och arg. När jag fick kontakt med denne mannen i drömmen visade det sig att han inte var ond. Han hade blivit begravd i fel grav för jätte många år sedan och därför fick han inte ro. Det kusliga i kråksången är att jag vet vart dessa hus (stug by) finns och jag vet att jag kommer att befinna mig där framöver av en andledning. Men jag förstår inte varför jag drömmer om detta. Åter igen en dröm fast i en annan form. Allt är inte som det ser ut. Denna gång var tron att någon var stygg eller hade oärliga avsikter, men visade sig vara ledsen och var faktiskt jätte snäll. Ville bara få ro och få någon som lyssnade….
Drömmen var återigen i skymning, men alla våra sinnen. Kallar det för en annan dimention, kanske ett budskap. Men tänk om det är en sanndröm?
Ja ni, tolka min dröm ni som kanske får en annan synvinkel.
Och ett stort tack till skaparen av denna tråd! 
Att få ro och bli lyssnad till vill ditt inre,det är väl samstämmigt med varje människa djupaste önskan i världen Din dröm tycker jag berättar om det viktiga i att ta det lugnt omkring drömmar!
Vildrot
Skit skum dröm… Jag var på fest utomhus i en park? dem spelade dansbands musik. Jag va skit glad men mina vänner svek mej.. Typ en mardrömsfest de låter kanske inte så hemskt men den va riktigt seeg och jobbig ..
Dina vänner svek dig .Det måste väl uppfattas som jobbigt .Du hade väl trott att festen skulle bli glad!!?
Hittade denna tråd och kände mig lite smått tvungen att skriva ner mina drömmar som jag minns speciellt mycket, vill höra er åsikt om dom!
Jag drömde denna drömkort efter att min hund somnat in, den 18:e Juni, Saknar honom så sjukt mycket och är så ledsen.. Denna dröm var så hemsk!!
Det var en fest med hela familjen hemma hos mig, till och med min pappa var där (Han bor i ett annat land och jag hälsar knappt på honom). Alla snackade och hade trevligt, jag lyssnade på vad dom sa när jag stod liten bit ifrån alla och lyssnade. Pappa hade köpt en hund, en bordecollie eller liknande, och nu skulle mamma gå ut och gå med den hunden, så då följde jag med mamma på promenaden, men höll mig fortfarande på avstånd och gick för mig själv. Jag stannade vid strandkanten av en sjö, typ en sån sjö där krokodiler finns, medans mamma blev så graciös att hon och hunden klättrade till andra sidan med hjälp av stenar som stack upp på vattenytan. Jag stod kvar där själv och bara stirrade i tomma intet ungefär.
Så plötsligt ser jag Obelix (min hund) döda kropp i vattnet, han flyter närmre land och jag tänker direkt "Åh Nej! Jag måste få han till land! Det finns ju krokodiler här!" Så jag börjar dra i honom, han är så tung!! Jag drar och drar, då ser jag det.. mot mig och döda Obelix kommer en monsterkrokodil simmande. Så sjukt stor! Jag får sån panik att jag börjar gråta och hinner inte få uppp Obelix, krokodilen tar tag i hans framben och sliter upp honom ovanför vattenytan, slänger runt med honom hårt och Obelix kropp bara hänger dött och lealöst. Jag skriker "Nej snälla!! Inte hans framben!! Släpp det!!", kändes så viktigt att det inte skulle vara frambenet han bet i :S så jag slår på krokodilens huvud, när jag träffar någon öm punkt på huvudet, släpper den Obelix och simmar iväg. Jag drar upp Obelix på land, han ligger där en stund, sen så sätter han sig upp. Helt själv! Men han är lealös och död, ögonen är stängda och huvudet hänger. Jag blir så chockad av detta och går hem för att hämta min syster.
Jag går ut till köket och ber henne kommma. När vi ska klä på oss så går vi till hallen, i hallen sitter Obelix, på något vis har han till och med Gått efter mig hem.. Jag säger "Men. Lever han då?" Så sätter jag mig på huk, kramar om honom för att känna hans värme. Istället känner jag en iskall, stel död, illaluktande Obelix som inte rör sig. Jag ryggar tillbaka och börjar gråta. Sen så öppnas hans ögon helt plötsligt. Svarta, äckliga, Monster, själlösa ögon stirrar på ingenting. Han är inte där liksom, bara ett tomt skal.. Han är en.. Zombie.. Så jag reser mig upp, tar på honom hans koppel och går med honom med min syster. Vi ska lägga honom i något dike och begrava honom. På vägen dit så märker vi att han nosar på marken, som en levande hund och grymtar som en gris, precis som han brukade göra när han fick upp en doft. Han viftar på svansen emellanåt. Jag säger "Man glömmer ju att han inte lever.." Min syster svarar "Ja, han nosar ju.."
Vi går en bit sen så säger min syster "Om du vill kan vi ta flaskor med vatten varje dag och hälla på honom!" Jag nickar till svar sen vaknar jag innan vi är framme. Det där med vattnet sa min syster har att göra med att om man häller vatten på ett dött djur så ruttnar det bort snabbare. Knäppt att hon sa så i drömmen ändå..
Ja det var väl hela den drömmen. Ursäkta att det blev så rörigt, för mycket text och så.. Men hoppas ni förstår det jag skrivit ändå.
//Rebecka <3
Du behöver inte ursäkta dig! du ger oss faktiskt en bit av ditt inre utifrån hur det var när du hade drömmen .
Jag tolkar ej specifika drömmar på sajten.
Det jag tycker mig se är hur din dröm arbetar med din Sorg. I drömmen har du stöd (din syster) omkring din sorg. Det som förstås är önskvärt för oss när vi lider i t.ex. i sorg
#42 Har drömt jättelikt om mina förra kaniner… det är verkligen inte kul att se dem som zombies 
~
Kommer faktiskt inte ihåg mer av min dröm idag än att den handlade om tåg och jag fick en bra känsla av den men sen väckte kaninen mig och höll på att välta ut hela toalådan så fick rycka in
//Joanna
Hade världens skummaste dröm inatt. Det var mycket som hände, men framför allt var det någon som viska i mitt höra att jag skulle söka upp en kvinna som hade för- och efternamn; XXXXX XXXXX (Vill inte skriva det här ifall kvinnan finns). Jag undrade varför och fick till svar; Hon kommer att hjälpa dig med exakt det du kommer att behöva hjälp med! Jag fattar ingenting. Det var så verkligt att när jag vaknade mitt inatten var jag dyngsur av svett och kan inte glömma namnet på kvinnan och är det någon här inne som varit med om det samma? Vad ska jag göra? Hur gör man nu?
Det läskigaste av allt är att det verkar finnan två som heter så på orten! 
Har inte sovit än inatt men natten innan det så drömde jag en ganska obehaglig dröm, jag drömde att min lärare kom hem till oss och sa att jag skulle följa med på en klassresa till Thailand (kommer inte ihåg själva resan) men när vi var framme vid hotelet så fick jag dela rum med min f.d bästis och någon tjock kille jag inte känner, jag och min f.d kompis satt och pratade om vad man hade med sig för saker, jag visade av någon anledning upp min tandborste "som hade tillhörande tandkräm XD" och sen så gick jag för att hämta min borste som låg på andra sidan rummet och när jag skulle gå tillbaka till min plats så såg jag kilen sitta i köket och äta munkar. Och sen så var det som att jag hamnade på någon resturang och där satt vår lärare och typ 3 killar till och visade bilder på hajar som de tagit på stranden, och sen så var det som att jag bara kom till stranden och där träffade jag min farmor, fast hon var typ lika gammal som mig, hon sa "berätta ledtråden nu" och pekade mot en brygga, men jag hade ingen aning om vad hon pratade om så jag sa att jag inte hade den. Sen så gick vi på stranden och det började mulna och precis brevid där vi gick så var det djupa gropar och där i låg det människor, jag trodde att de var döda men då och då så rörde de sig. Sen så kom vi fram till en plats med en kiosk och en massa solstolar, och i en av dom stolarna satt min farfar och åt pizza med en thailändare, jag började prata med thailändaren och sa "Nu vill jag bada" men hon sa att det inte var någon bra idé och jag såg att tidvattnet åkte ut, och just då så kom det en stor våg som spolade bort solstolarna framför oss, och det tog en stund innan jag fattade att farmor satt i en av stolarna framför, så hon hade spolats bort. Sen så spolades farfar bort också. Sen så var det som att jag hade förvandlats till en haj för jag såg farfar underifrån vattnet, jag hörde att han sa typ "Ge mig ögonen… ge mig ögonen.." och så simmade jag upp mot honom och precis när jag kom fram så ryckte han till och så såg jag farmor (som egentligen var död) hon ryckte till och började gå, men lämmarna rörde sig helt fel. Och sen så vaknade jag gråtandes och rädd och försökte så hjälp av en littlets pet shop när jag fick ett SMS från en kompis som sa "Ahh, jag missade världens chans att få prata med Alice" och sen så vaknade jag igen (jag hade drömt att jag vaknat)
PJUM
Det händer många saker i din dröm,och som alltid i drömmar är det inte så lätt att se en röd tråd. Det som framstår som tydligt är att din farfar och farmor är med. Vilken relation har ni i verkligheten? En som ropar "Ge mig ögonen" kan förstås se dåligt. Var är jag i drömmen är en viktig fråga att ställa sig i för att lättare förstå drömmens innehåll. Ditt inre har lagt drömmens händelser till Thailand .Vad betyder det landet för dig.?
Exempel på frågar att ställa. Det betyder också att ge tid till drömmen när jag vaknat.
Aha, nu förstår jag. :)
PJUM
Jag drömde att jag var i skolan, och vi skulle gå till någon fabrik eller något liknande där dom gör skinka av späckhuggare och hajar, hur det nu går till. Jag har en enorm fobi mot hav och hajar, så jag var rätt rädd. Vi, min klass, flög med helikopter dit, över en stor sjö, proppfull med späckhuggare eller vad det nu var. Vi satte oss vid en kant och såg ut över sjön, och helt plötsligt satt det 2 eller 3 små barn, dom kanske var 3 år men kunde prata jättebra, vid kanten och dinglade med fötterna. Jag tror dom hade down syndrom, jag vet inte riktigt. Vi pratade lite med läraren, frågade lite saker. Och sen så säger en av barnet ungefär, kommer inte ihåg exakt; Varför hoppas jag inte i, jag är inte lika mycket värd, och så hoppade hon/han i det svarta vattnet. Späckhuggarna åt upp barnet, och jag såg hur vattnet blev alldeles rött, huvudet högt upp i luften och det flöt upp armar till ytan. Sen sa andra barnen : varför hoppas jag inte också i? Och så hoppade dom i en och en, kroppsdelar och blod flög överallt. Sen vet jag inte vad som hände, jag kommer bara ihåg att vi gick vidare och plötsligt var jag jätte rädd, jag skrek och grät, och mina kompisar fick nästan släpa mig, för jag var så rädd att trilla i. Det känndes inte som en mardrömm, det var nästan som en film. Jag har blivit väldigt mycket räddare för vatten..
Det anses att det omedvetna hos drömmaren i drömmen kan läggas vattnet eller i en stor skog.
Jag förstår din rädsla inför drömmen för dina drömbilder är just nu svåra.
Du nämner skola i drömmen-----läggs en dröm i eller i närheten av en skola vill den iallmänhet berätta att det är något drömmaren skall lära sig.
Vildrot
Jag vill skriva något mer till dig! Drömmar överdriver ,framförallt om de ej har blivit "mötta" av drömmaren .
Vårt omedvetna gömmer ju sånt som har/är jobbigt och vill att vi åtminstone vet att det finns hos alla andra människor också.
Vildrot
Berätta fortsättningen!!
#50 Förstår inte riktigt, vad är det jag ska lära mig?
Jag tror att #51 var till mig också? :)
Jag kommer inte ihåg fortsättningen, jag tror inte att det fanns någon.
Först och främst ska du inte se det som en mardröm utan ett sätt för ditt undermedvetna att arbeta.
När man drömmer om hus/fabrik så brukar det representera det egna Jaget. Och vatten Känslor. (Detta är bara enkelt tolkat nu)
Om du är rädd för vattnet, så kan du ha saker du måste jobba med i ditt känslo liv. Du sitter på kanten och uppmanas att hoppa i, men vågar inte ta det steget då du ser hur det går för barnen.
Barnen kan representera något längre bak i tiden, en upplevelse du hade, när du försökte ta tag i känslor och det kanske inte gick så bra.
men du uppmanas att ta chansen, det kan vara ditt undermedvetna som peppar dig att ta chansen och reda upp dig.
Hoppas att du fick lite nytta av detta..
Live long and prosper
Kan säga det jag minns.
Jag stod i köket med två killar, den ene var en som jag i drömmen var g med innan men han dissade mig, den andra killen var en ny kille som jag börjat träffa, fick en känsla av att jag älskade honom så mycke. Så nu skulle jag välja mellan dom. Valet skulle jag göra efter en kyss, som då skulle bevisa vem jag kände mest för.
Jag vill kyssa den nya killen först, och då blev den gamla arg, jag kände mig skyldig och elak ända tills den nya killens och mina läppar möttes. Vi båda log under den lilla lätta , men ack så underbara kyss. Sen kysste jag den gamla, även fast jag visste vem jag valt, så äcklig och sliskig, slemmig kyss! Ryser nu bara av att jag tänker på den. …
Sen vänder jag mig till den nya killen, som är sjukt vacker btw, och sen vaknar jag..
//Rebecka <3
Du tycks ha gjort ett val….drömmen verkar vara nöjd med valet!
vildrot
Det rengade ute, jag och ett av mina barn sökte skydd. En katt började jama och en karl öppnade dörren. Han såg att vi frös och bjöd in oss. Vi stannade över natten. Vet inte vem denna person var, men allt slutade i att vi hade sex på natten. Vaknade av en skamfulld känsla även om allt var rätt då. Minns jag i drömmen att jag hade redan en kille. Jag och ena av mitt barn började gå hem. Jag vågade inget säga och var rädd och ledsen för vad som hade hänt. Det går några dagar och jag drömmer hur jag väntar barn. Inte av karln jag mötte tidigare utan av min pojkvän. En rädsla dyker upp igen. Det får inte hända nu. Vi har en omöjlig situvation och jag väger om jag ska berätta nyheten eller inte. I drömmen drömmer jag att jag väljer att behålla barnet. Vi går på ett tivoli och där har alla skojigt. Skymningen är kvar och karln som hjälpte oss för natt skydd börjar höra av sig…
För mig var detta en märklig dröm samtidigt som en mardröm och jag begriper ingenting.
Män i kvinnors drömmar anses vara deras omedvetna manliga del. Han börjar höra av sig---i drömmen förenas ni---han är omsorgsfull.
Du väntar barn i drömmen---något nytt i ditt inre tycks växa fram.
Min bok "Tålamod att bli fri " beskriver 7 års jungiansk drömtolkning. Där finns mina drömmar,utvalda . Under drygt trettio har jag arbetat med mina och andras drömmar utifrån ett junginspirerat sätt, där båda förslagen till tankar omkring din dröm skulle få plats.
Alla drömmar är ett sorts utvecklingsdrömmar, det går att glädjas åt.
Vildrot
Åh drömde inte så roliga saker inatt :/
Drömde att jag drämde igen ett gallerbursdörr i ansiktet på en kanin som gnagde på det och det gjorde så den tappade sina tänder.. och sen den hostade ut dem i min hand och de såg ut som människotänder :(
Dock var det väldigt skönt att komma tillbaka till sin egna säng
//Joanna
Det var människotänder,de kom från ett djur söm hade blivit illa behandlat
Människor som på något sätt förlorar sina tänder brukar i drömmar ha något med förlorad kraft att göra.
Vildrot
Nu var det ju inte mina tänder utan en kanins tänder, betyder det att jag drömde att kaninen förlorat kraft på vissa sätt?
Vet inte vilken, vems eller hur kaninen såg ut utan att den var ljur runt mun osv
//Joanna
Forts! Kaniner är ju kära för dig ,då brukar man gärna identifiera sig med dem.
Vildrot
I natt drömde jag hur jag fick vara med på någons operation. Jag skulle stå och titta när de drog ut alla tänder och satte in nya. Jag ville inte, men de sa att det var viktigt att jag var med. Det var jätte läskigt och verkliget. Jag fick en tand och när jag hade tanden i handen såg den ut som en tjockare nagel, men det var en tand. Gjord av kristal men en till tand inuti…. Åh, vad tusiken betyder det????
Vildrot, vart hade du hittat dina böcker? Går det att köpa? Mina drömmar förvirrar mig en hel del.
#62 Man kan hitta såna böcker lite här och var, bokia, bokhandlar, second hand och internet ^^
//Joanna
Hmm… Ska börja kolla lite efter sådana. Har tidigare köpt, men de har inte varit nå bra alls.
Att förlora tänder i drömmar tillskrivs ofta att förlora kraft. Det blir svårt "att bita från" (sätta gränser). Här sker det ju utan att du själv vill det.
Jag har skrivit boken "Tålamod att bli fri" mina egna drömmar tolkade. Den finns på Adlibris. Det är ingen direkt lärobok.
På min hemsida står det en del om hur jag skaffat mig kunskap i ämnet.
Vildrot
På sistone har jag inte alls haft några rofyllda drömmar som gör så att en bara vill sova vidare.
Bor inte hemma 5 dagar i veckan och dålig familjesituation är nog orsaken ^^
//Joanna
Synd, men du vet att du ofta har tillgång till rofyllda drömmar, men just nu ser det inte ut så.
Vildrot
Hallå där! vad blev det av med denna spånnande ide?
Vildrot
Mjo har inte drömt på sistone men andra kanske har? De får gärna skriva :)
//Joanna
Förstår inte varför jag inte drömt, jag älskar att drömma både dagdrömma och vanlig sömndrömm. Då blir alltså tiden jag sover längre (Det är vad min hjärna tror i alla fall)
Men drömde faktiskt i torsdag/fredag efter jag hade stängt av alarmet
Något om att jag stängde av det och sedan så somnade jag om. Vaknade upp ca 9 på fredag morgonen och jag stressar givetvis runt ett tag. Sen kommer en tjej in i mitt rum och jag frågar vad hon gör här. Hon sa att hon "hämtade material" till lektionen (Som i att skolka ett tag för att segt hämta sakerna) Och sen att det var helt okej även som jag var sen för jag kunde skippa den lektionen ändå det gjorde inget eftersom det var självstuderade
Sen var det inte mer på den drömmen och jag vaknade och insåg att jag var tvungen att stiga upp "igen" eftersom jag redan hade gjort det i drömmen en gång
//Joanna
Drömde inatt
Kommer inte ihåg allt eftersom kaninen väckte mig och sen somnade jag om
Men det var något som rörde mig nästan till tårar och jag helt plötsligt skulle byta och bli sjuksköterska istället för djursjuksköterska
Miljön var något gräsigt och träigt men kommer inte ihåg mer men det var ganska rörande även som den va så kort
//Joanna
Eftersom allt i drömmen på något sätt tillhör drömmaren ser jag det som positivt att ett stråk är sjuksköterska;omsorg och kunskap om vad vi kan behöva. Det känns rörande ,det är väl positivt?
vildrot
Det är bevisat att alla drömmer varje, det håller oss friska. Men eftersom vi inte alltid kommer ihåg idrömmarna på morgonen är det lätt att tro att vi inte drömt.
Vildrot
Jag brukar säga att jag inte drömt om jag inte kommer ihåg mina drömmar eftersom det känns inte som det nånsin fanns några drömmar då :)
Inatt drömde jag om att jag var nånstans utomhus så kom en geting och satte sig på mig och jag försökte skaka av den och blä och springa omkring och fladdra med armarna och så men den gick inte av
Tror det har med den buzzande flugan att göra som kom in under natten
//Joanna
Det kan som du säger vara flugan. En geting skulle kunna sticka dig ,men den gör inte det ,men den stannar kvar alltså ingen fara!
Vildrot
Intressant är förstås vad geting är för symbol för dig?
Vildrot
Tror inte den symboliserar något, men de är hemskt irriterande och jag ogillar dem starkt. Dock så har jag aldrig blivit stucken av en geting eller så
//Joanna
Du ser den som betydelselös för din dröm,förstår jag.
Vildrot

Nattdröm:
Jag var på en loppmarknad. I trängseln vid ett bord hittade jag ett korrekturläst originalmanus, som jag förstod skulle vara värt en hel del pengar. Förutom rättningarna och ändringarna i manuset så fanns det en hel del klotter i marginalen på sidorna, bl a mängder av spindlar. Jag hade råd att köpa manuset och anade att det skulle inbringa en hel del pengar om jag sålde om det på t ex Tradera. Trots detta avstod jag från att köpa det. Det kändes inte rätt att profitera på någon konstnärsskap på det sättet. Jag hade heller ingen större lust att köpa det för min egen skull och ha det liggande någonstans hemma.
Min tolkning:
Jag går en hel del på loppmarknader, så att jag faktiskt drömmer om dem också är inte speciellt konstigt. Ibland tittar jag på amerikanska antikrundan på TV. Ett typiskt fynd som visas i det programmet är ett manus som av en slump hittats i en sophög. Således en helt realistik bakgrund till en dröm.
Det var trångt på loppmarknaden. Jag tyckte det var jobbigt att trängas, men stålsatte mig för att härda ut och inte "fly" därifrån. Sekvensen är en bearbetning av något som hänt.
Jag reflekterade över att många av de andra besökarna bar tunga ryggsäckar med sig, något som jag tolkade som att de bar på onödigt bagage, både känslomässigt och materiellt. I en del av ryggsäckarna klirrade det av flaskor med alkohol, vilket irriterade mig, då jag inte är särskilt förtjust vare sig i alkohol eller berusade människor.
Att hitta det manus som jag hittade är en dröm för många. Personen som skrivit det har ett stort antal beundrare som gärna skulle vilja äga något denne gjort. Andra lockas av att göra ett klipp på en loppmarknad, hitta något billigt och sälja det dyrt. Trots statusen ägandet skulle kunna ge mig eller den ekonomiska vinsten, så köpte jag inte manuset. Det finns säkert de som tycker att det var korkat av mig, men för mig var det en frihet att avstå från det.
Vilken innehållsrik dröm! Vildrot
Någon som drömt nåt på sistone?
Jag har drömt väldigt varierande saker massa blandningar av hela sjöns blandningar på sistone, kommer inte ihåg nattens dröm :/
//Joanna
Jag har pratat med en häst,den förstod vad jag sade, men när den svarade förstod inte jag . Glädjen var delad och hade vi kunnat kramas hade vi gjort det.
Vildrot
Här om natten så drömde jag att jag var på väg,, *men bakåt i tiden*
Jag skulle samla in saker som jag tappat bort, eller sånt som stullits från mig.
Jag hamnade i olika tider i mitt liv, med människor som jag umgigcks med Då.
Jag bar på en liten väska. Där jag stoppade ner händelser och saker som varit försvunna.
Sista etappen i drömmen befann jag mig i en stor lokal, där människor minglade runt.
Jag var inte direkt välkommen, men ingen var heller otrevlig. Jag hade väskan med mig och packade ner assesoarer, som kunde ha varit mina, men när jag stod där och plockade med grejorna så insåg jag att,,
Nää, dessa var någon annans "juveler".
Satte mig i trappan på vägen ut därifrån och kände mig aningen vilsen. Ledsen på ett insiktsfullt sätt.
När jag reser mig för att gå igen, så upptäcker jag att min väska som jag samlat prylar och händelser i var borta. Någon hade tagit allt som jag samlat på mig.
Kvar låg bara den tomma slitna väskan,, som sen upplöstes framför mina ögon.
ALLT ÄR BORTA! JAG HAR INGENTING KVAR!! Känslan kramade om hjärtat. Det gjorde ont.
Vid dörren ut låg det en ny liten nätt väska. Jag förstod att den var min, så jag tog den nya tomma väskan och gick ut.
Jag hamnade på en asfalterard väg med många avtagsvägar,, och missade precis bussen som jag skulle ha åkt med.
Känslan som infann sig var ensamhet.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Min tolkning utav denna dröm är:
Min väska. Jag brukar säga i vaket tillstånd att min väska innehåller hela mitt liv. * det är ju inte riktigt sant. men den är viktig för mig*
Allt gammalt skräp som jag burit med mig genom åren, smärta, som jag hållit fast vid, sorger och besvikelser, men även de glada stunderna,,,,,vännerna och främlingarna sållades bort.
På nått vis kändes drömmen utrensande och befriande.
Att släppa taget om händelser även om de är smärtsamma, kan vara oerhört skrämmande och smärtsamt. För vad finns då kvar??
Jo,, ett tomt och rymligt inre,, som kan ta emot det nya som livet ger. 
En ny botten
Ett nytt sätt att se
Att missa bussen och traska på den mörkklaggda asfaltsvägen med olika riktningar,,,,
Känner jag symboliserar ensamheten vi har inom oss… Vi kan vara tillsammans med andra. Vi kan göra saker tillsammans med andra..
Men i livet så är vi ensamma om de val vi har som vi bär med oss på insidan.
Ensamheten är ingen fiende. Den är min vän., som ledsagar mig i det tysta,, och jag väljer själv när jag vill följa den.
Befriande---utrensande!! För mig är det just detta som drömmar kan bjuda upp oss till.
Vildrot
I natt drömde jag en dröm som liknar en dröm jag drömt förut fast andra människor. Människor som jag umgås med nu. Som om just den drömmen blivit ersatt av människor/djur osv
Jag drömde att jag var i mitt pentry och där så satt vi och umgicks som om vi hade varit vänner länge och att vi var ganska uttråkade på vad alla hade att göra där. Efter ett tag så hade en jägare som dödade skällande/ouppfostrade hundar kommit tillbaka från någonting (antar typ fängelse eller tillbaka till staden) Han kommer och dödar min rottweiler (en hund som jag så gärna vill ha) Och sen efter det så hände någonting som jag inte kommer ihåg. Sen gick vi till min kompis pentry som är en bit bort. Efter det gick hon över en kulle och sen kom tillbaka med en av mina gamla klasskamrater (min kompis kände inte min förra klass) Och sen bara när hon är tillbaka var inte han med. Deprimerad jag tänkte inte på det så mycket och vi satt där runt bordet. Ett fyrkantigt bord (det brukar vara runda i pentrys) Där satt någon och höll på med mobilen, en satt o skrev medan 2 andra konverserade seriöst om nåt och en annan lyssnade. Jag satt och hade armbågen på bordet och handen på ansiktet och lutade mig och bara sjönk ner där. Var helt deprimerad över min hund och ingen märkte det alls.
Jag har tänkt väldigt mycket på hund på sistone och har alltid velat ha en hund. Jägaren har jag ingen aning om.. varför han skulle vara så intresserad av att döda hundar när jägare ofta har egen hund. Nya klasskamrater = nya människor i umgänget, det säger inget mer än att jag har andra vänner nu. Fast jag va deprimerad och jag vet att det måste ha nåt att göra med "Den saken hemma" Eftersom jag inte är hemma under hela 5 dagar i veckan så vänjer jag mig inte vid det och det besvärar mig hela tiden, varje minut, varje sekund som jag är hemma.
//Joanna
Vore det min dröm skulle jag skriv upp människorna idrömmen--egenskaper de har och se är det ibara deras närvaro något budskap till dig.
Vildrot
Den enda vännen som riktigt märktes i drömmen var min kompis som mötte upp med min gamla klasskamrat som försvann
Hon är vimsig, snurrig, artig, har haft lite problem med sociala livet och snäll
//Joanna
Vad gör hon i din dröm? Vad tror du att din dröm vill säga dig .Jag känner dig ej så jag vet inte!
Vildrot
Hmm hon gör inget, ingen gör direkt något förutom att det är hon är den enda som riktigt "syns" de andra är lite dimmigt gråa som i gammal film
Vet inte vad den vill säga mig, om den ens vill säga mig något.. Är inte så inne i vad drömmar just betyder
Men att hunden blev dödad av en jägare är nog de viktiga i drömmen tror jag
//Joanna
Hunden är viktig. Vad står hund för och finns det något speciellt med den här hunden .När jag frågar så här är det för att om något känns viktigt i drömmen ,så är det viktigt men ofta svårt att förstå .. Men inte omöjligt!
Vildrot
Jag drömde om att jag gifte mig (tycker det är lite tidigt men OK.. är 15) och precis innan vigseln skulle jag ta på min klänning = skitsnygg sådan, men en av personerna som var i rummet sa att den nog inte passade mig (är rättså rund) men det gjorde den, så tji fick hon.
Där fanns inga nämnvärda personer direkt mer än min mammas gamla skolkompis som var med mig nästan hela drömmen. Han och mina syskon var där + en massa fler människor såklart bland annat min brors gamla klasskamrater som han hade för 5 år sedan, de var där och dansade. Dock inte mina föräldrar
Det jag tyckte var konstigast var att jag inte kunde se brudgummen, alltså, han var där och jag såg hans kropp och så, men jag såg inte hans ansikte, hans huvud var inte där. Det är svårt att förklara, men jag gör mitt bästa. Så rent tekniskt sett så har jag inte en jävla aning om vem jag faktiskt gifte mig med.
Sen helt plötsligt blev det snö och vinter (vi var fortfarande på bröllopet, haha) och det kom andra människor medan några försvann, bland annat kom det en - som jag tror var handikappad - som åkte "pulka" på sina egna knän bakefter några hundar. Och hans asistent åkte släde efter ett par hästar.
Där var en del till, men den minns jag inte nu, hehe..
Egentligen en helt vanlig "hopkoksdröm" antar jag. Men.. jag kan inte släppa varför jag inte kunde se den jag gifte mig med? Och varför i hela friden skulle jag gifta mig för?! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Giftemål i våra drömmar kan betyda att vi förenas med någon /något .
Vildrot
#92 Hm, så det skulle kunna vara så att jag förenas med någon/något men vet inte vem/vad? <-- Spekulerar bara..
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är så idrömmar,men ofta ger drömmen nägot budskap att gä på
ildrot
Jag har haft samma dröm en jätte lång tid nu. En svart ängel ( flicka ) svart klänning svarta vingar o långt oranget hår. 3 vita änglar ( också flickor ) i vita klänningar, vita vingar o platina blont hår. De vita änglarna attackerar den svarta som faller till marken. De fortsätter att attacker henne och den svarta ängeln spottar blod o försöker stiga upp igen men faller tillbaka ner på marken, hon skriker o ber dem att lämna henne men de vita änglarna bara fortsätter. Sedan säger en av de vita änglarna att hon ( den svarta ängeln ) borde ha dött då när Gud rensade bort alla de otrogna änglarna och att den svarta ängeln aldrig borde ha farit ner till Jorden ( Telus ) som en människa, att den svarta ängeln gjorde ett stort misstag. Sedan lämnar de vita änglarna den svarta ängeln. Då börjar den svarta ängelns vingar dras in i ryggen på henne tills de e borta. Vilket lämnar kvar en orange hårig flicka i svart klänning med massor av sår o blåmärken på kroppen…
Hur ska jag tolka den här drömmen? Finns det kanske någon som skulle vilja hjälpa ^^ TACK !! ^^
Det ända jag kan säga att dt pågår en kamp möjligen mellan gott och ont---och det är ju så i världen.
Vildrot
Hej igen! Jag har drömt två väldigt konstiga drömmar som jag minns rätt så vagt men jag kan berätta dom ändå och se hur ni tolkar dom!
Dröm 1:
Jag och en killkompis (varit kär i honom förresten) smet från en lektion. Vi smet in på skolans toa, så kom det in folk dit som skulle gå på toa då, vi ville vara själva så då gick Anton in på en av toaletterna och stönade och fick det att verka som han hade sex med någon, jag stod där och skrattade så jag blev helt tårögd, men det funkade, alla tvärstannade i dörröpnningen och gick därifrån. Tillslut hade väl ryktet spridit sig så ingen gick in dit längre. Vi var helt själva. Sen så kände jag att det pirrade i magen, ni vet när man åker bergochdalbana? Så kändes det som, så kollade jag runt om mig, vi svävade! Till sist kom vi till en säng. Vi låg där och tittade varandra i ögonen. Så vackra ögon, han närmade sig mig och kysste mig. Det mörknade i rummet, det blev helt knäpptyst, det enda som hördes var våra hjärtslag som väldigt vackert slog i takt. Efter en halv evighet så öppnade vi ögonen och log mot varandra. Så började han killa mig, jag fick rysningar hela tiden så jag hade gåshud över hela kroppen (Jag hade endast trosor på mig nu upptäckte jag när jag kollar på gåshuden.. och han hade endast sina blå jeans som han alltid har på sig), han bara skrattade åt hur lättpåverkad jag var av hans beröring. Sen så började han kyssa mig igen, men nu la han sig över mig, han kysste mig mer intensivt och han stönade i min mun. Det ena ledde till det andra, vi hade sex :$:$ Efteråt så låg han och sov i sängen, jag tittade upp i taket, sen kom den där pirriga känslan i magen igen. Jag kollade mig omkring och jag försvann från Anton. Jag hamnade mitt i ingenstans på en gata. Jag fick en lust att gå på en resturang och äta. Jag gick längs gatan och hittade till sist en resturang som föll i min smak, men jag ville kolla på baksidan av resturangen med. Varför kommer jag inte ihåg, där hade dom ett eget slakteri, så dom dödade och styckade sitt egna kött. Jag råkade se när dom skärde huvudet från en gris. Väldigt äckligt och brutalt. Så jag blev arg, för jag ville inte att dom skulle göra det så öppet och utomhus heller för den delen! Jag var på väg dit när jag helt plötsligt hade en kniv i handen, jag stannade upp och undrade vart den kom ifrån. Sen kom en häst springades på gatan, jag vet inte vad som flög i mig men jag tog kniven och högg med all min kraft på hästen i bogen tror jag det var, blodet forsade verkligen från hästen, det var helt overkligt hur mycket blod det var. Jag fick på hela mig. Blodet kallnade snabbt och blev dallrigt som typ pudding och samtidigt slemmigt. Jag minns att när jag skulle tvätta bort allt så hade jag fått mellan tårna, det var så noga att det inte skulle vara blod där så jag gnuggade och skrubbade bort blodet mellan tårna extra mycket. Sen så vaknade jag..
Dröm 2:
Jag fick reda på att min syster låg på sjukhuset, vid klockan tolv så hade hon fått en propp, som hade gjort att hon nu var döende. Anledningen till att jag minns vilken exakt tid hon fick sin propp var för att mitt ex (som jag fortfarande är väldigt kär i…) fick också en propp vid exakt samma tid och han låg på sjukhuset och var lika sjuk som min syster var i drömmen. Vi tyckte att det var jättekonstigt att dom hade blivit sjuka samtidigt. Jag hälsade på Victor, det var så hemskt att se honom så sjuk. Jag blir ledsen nu av att bara tänka tanken att han skulle försvinna. Och samma med min syster. Det var en väldigt hemsk dröm. Som jag inte minns så mycket av, bara små glimtar och "scener" från drömmen. Men känslorna i drömmen var ledsen, chockad och förvirrad. Jag var så förvirrad hela tiden.
Ja det var mina drömmar, vad har ni att säga om dom? :)
Kram!
Den första drömmen har ju ett föenande i sig, men du går och ser till att du får annan näring -mat ,det låter inte som du är tillfreds, Hästen som ofta tillskrivs sinnlighet,som du nyss i drömmen har varit nära knivhugger du och den förlorar blod/kraft i massor.
Den andra drömmen beskriver smärtor i separation. Jag tror alla människor har en av sina starkaste smärtor omkring att förlora kära.
Vildrot
Vad kul att läsa om andras drömmar! Jag för själv en liten drömdagbok där jag skriver upp de "viktigaste" eller bara mest konstiga drömmarna, samt de dörmmar jag känner verkligen betyder något. Kommer dessvärre inte ihåg vad jag drömde inatt, men här är två lite halvudda drömmar från sensommarn/hösten
2012-08-05/06
Drömde att jag var med i en terroristgrupp där vi tittade på hästhoppning på
tv.
2012-08-??
En fantasivärld där man istället för att betala pengar för bussbiljett när man åkte buss, köpte man sig en ny frisyr. Bea gick först och ville ha en ”houtchi-pouchti-frisyr” och jag därefter en likadan. Något som såg ut som något från teletubies.. Ja.. Vi hoppade sedan av bussen och gick in på en nästar folktom krog. Vi kände endast bartendern därinne med efter ett tag insåg vi att vi kände fler folk där. I slutet av drömmen hade vi bråttom till tåget.
Don´t worry, Be happy!
Terroristgruppen som tittar på hästhoppningenär väl en blandning av två helt olika sidor hos oss människor
Vildrot
Inatt drömde jag en ganska skum grej såhär var det: Jag var hemma hos min farmor och farfar, jag låg i deras säng på övervåningen, lakanen var vita med små vackert broderade rosor på, jag låg på mage och tittade på mina händer. Då började händerna krympa och det växte ut rödbrun päls på dem. Mitt ansikte började dras ut och växa päls även på det. näsan blev större och rosa. Mina öron blev större och hängiga päls började växa ut även på dem. Mina knän började vingla och sedan böjdes dem bakot åt motsatt håll. Kroppen ändrade form. Jag hade blivit en laberador. Jag sprang ner för trappan så fort jag kunde. Jag gick till köket där farmor och farfar satt och åt bröd. Farmor klappade mig på huvudet. Mina kusiner kom in i huset och dem började också förvandlas till hundar. Sen gick vi ut i deras trädgård. Tre hundar med människ- osinne, medvetna om att vi skulle få vara husdjur föralltid.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Drömde en hel blandning av grejer, som ska hända, hänt eller som jag gjort inatt 
Fast det var en grej.. som inte riktigt passade in och det va att jag betalade 73:- med mitt bankkort så att denna kompisen "lånade" 73:- och han är aldrig i behov utav pengar.. Riktigt knasigt kan inte heller komma på något som summan 73:- skulle tänka sig vara
//Joanna
Haft mycket händelserika nätter ett tag nu, haha Bland annat åkt flotte hem från stallet, varit en animerad gubbe som deltagit i en snowboard-tävling, sett ett epilepsianfall och fått lära min att tomten kommer från englang och har alkoholproblem.. ?!?
Don´t worry, Be happy!
Ja fortfarande gäller att ta ut symbolerna i drömmen ,dit räknas även människor
och se om deras be- tydelse kan ge drömmen innehåll,
Vildrot
Inatt drömde jag om någon stans jag var på förra helgen men allt utan människorna hade ändras och jag antagligen skulle vara en fejk arrangör
Sen ändrades drömmen och jag stog i mormors kök med min mamma och syster som stog och klagade på hur jag stekte(i en gjutjärnspanna, kan egentligen inte steka i sån)mina köttbitar (hade redan en dålig dag i drömmen) sen helt kaosigt tog min syster en turkos penna och vände på en av mina köttbitar och skrev på den nyvända sidan någonting. Jag hade på högsta värmen och de skrek och klagade, köttet började skvätta smör så det gjorde ont och då försökte min syster sänka värmen medan jag sa någonting i takt med nej detta är mitt kött, det steker jag hur jag vill. Då tog min syster stekpannan, köttet försvann och hällde flötet på golvet vid mina fötter (Hade shorts och var barfota) och det skvätte upp till bena och jag fick frätskador och bara skrek men de hörde ju inte det alls och jag sprang o visade för min mamma men hon gjorde inget mot det eftersom hon inte tyckte det såg allvarligt ut och sen typ slutade drömmen så
//Joanna
Jag tycker du är riktigt utsatt i drömmen ,ja rent av mobbad. Hur stämmer det med verkligheten?
Vildrot
Alltså de klagar på hur jag steker mitt kött men de skulle aldrig förstöra köttet genom att skriva på det eller ens skvätta sånt hett flöt på mig någonsin i alla fall inte skvätta sånt med mening. Fast mamma är lite ignorant mot mig just nu men om något sånt här skulle ske hon skulle springa runt och stressa o hålla på så att lägga kylt vatten och försöka fixa så gott det går och sen ringa vårdcentralen liksom
//Joanna
Skönt med mammas omsorg! Är du rädd om dig också är det OK!
Vildrot
När vi läser andras drömmar,skulle vi kunna säga :alla drömmar är "konstiga" eller som någon säger "hopkoksdrömmar". Ja om vi lägger verklighetssyn på dem:
Deras meddelande är i symboler .Våra inre försvar skulle inte släppa igenom dem om de inte såg ut på det sättet!
Vildrot
Idag var det ingen kul dröm :/ Drömde att min kanin råkade ut för samma öde som min förra kanin, en hjärnblödning och då finns det inget annat val än att avliva :c Drömde även om efter liksom kommit tillbaka till skolan och alla undrar var kaninen är och sånt är bara jobbigt tycker jag, skulle kännas som om jag va en "dålig" ägare om 2 kaniner på raken råkat ut för samma sak
//Joanna
En tråkig dröm .en rädsla att forlora något kärt och känna skuld när andra frågor. Låter det hämtat ur luften när jag gissar att du är en omsorgsfull djurägare? Vildrot
Det hoppas jag allt att jag är
Men skulle gärna vilja att fler skrev sina drömmar :) Känns som det är fullt med mina tonårsdrömmar här
//Joanna
Jag hoppas också på fler drömmar men även din! Vildrot
Jag hade en sannerligen vis dröm för någon natt sedan. Den bestod bara av en mening (jag skrev ner meningen i drömmen):
Ditt inre återspeglar vem du är.
Don´t worry, Be happy!
Vilken härlig sanning---den borde läsas upp på torg som en livspåminnelse!!!!
Vildrot
Nattens dröm kommer jag tyvärr inte särskilt väl ihåg, bara en mening/uppmaning till mig från någon annan i drömmen: Hitta 20 övningar och gör en om dagen.
Vad övningarna ska handla om har jag ingen aning om. 
Don´t worry, Be happy!
Ställ frågan till ditt inre/din dröm: Vilka övningar menas?
Vildrot
Datanörd som jag är så drömde jag att det skulle komma en ny webbläsare! Som är bättre än både chrome och firefox tillsammans :D
Får hoppas på det var en sanndröm :)
//Joanna
Det låter som önskan om bättre kontakt med det mesta!
Vildrot
Vildrot! Tack för dina kloka tips och råd. Ska testa, får jag fram något mer om övningarna lovar jag att dela med mig :)
Don´t worry, Be happy!
OK! Vildrot
Idag drömde jag en riktigt obehaglig dröm. Vi bor i en mellanstor villa med vind och källare. Källaren har dock vuxit sig gigantisk med flera rum och folk från alla länder bor där. Då helt plötsligt tappar jag bort en väldigt viktig person i källaren och folk börjar leta, men går vilse. Jag har tur och hittar upp igen. Ser på nyheterna och tydligen har en kvinna blivit bortrövad och är därmed försvunnen, troligtvis även död. Efter någon minut kommer mamma in genom dörren med en köttklump som visar sig vara hjärtat från den försvunna kvinnan. Mamma hade hittat kvinnan, och utan att larma, skurit ut hennes hjärta för att laga det till middag (!). Pappa har precis hittat upp ur källaren och ser mamma skära i hjärtat i skivor. Vi står och skäller på henne att så kan man inte göra, vi är inga kannibaler och att vi måste ringa polisen och meddela henne funnen. Men mamma bara struntar i oss och börjar steka. Jag ger upp och börjar äta (?!) då pappa utbrister: "det där hjärtat är ju ruttet". Då slänger mamma hjärtat ut genom köksfönstret. Usch vad jag mådde illa :( Det var så verkligt!
Källaren i våra drömmar brukar tolkas som delar av värt omedvetna. Hjärtat så centralt för vårt liv blir minst sagt illa behandlat! Vad står hjärtat för i ditt sätt att se. Det mesta i våra drömmar är ju oftast delar av drömmaren?
Berätta gärna dina fortsatta steg att begripa drömmen!!
Upptäckte att min text blev väldigt vimsig ^^ jaja. #124 Hmm, jag vet inte riktigt faktiskt :P Vi behöver ju hjärtat, den pumpar runt blodet i våra kroppas. Så ett livsviktigt organ ser jag hjärtat som, men det symboliserar även kärlek osv. :) Hur menar du? (: Hur ska jag kunna begripa drömmen, vet inte alls vad drömmen betyder xP
Jag menar och undrar, till exempel om du tar det du symboliserar hjärta med och ser hur illa det behandlas i drömmen väcker det några tankar och känslor om hur ditt liv ter sig nu?
Jag tolkar aldrig specifika drömmar här,men försöker ge dig infall att gå vidare med drömmen--går det inte så är det förstås OK""
Jag hade en häftig dröm i natt, så otrolgit fantasifull. Det var som att jag tittade på en riktigt bra actionfilm med mystik, magi, humor, vackra ting etc etc. Skrev ner drömmen (den var väldigt detaljerad) och det blev visst 3,5 datorskriva A4 (och då var jag relativt kortfattad..) :)
Don´t worry, Be happy!
#127 låter som du har manus för en bok/film hit;)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
#123 det är människor som kommer bort och försvinner i drömmen, om hur utsatta männinkor är och hur lätt dom kan komma bort bland alla andra. du ser mer alvarligt på människovärde än i drömmen din mamma
Jag var fast på ett hustak, kunde inte på något sätt ta mig ner, för då skulle jag göra illa mig, jag hade även ett stoort liggunderlag på taket (taket var sluttande med tegelplattor). Tillslut klev jag av liggunderlaget, eftersom det var så halt. Jag höll även min hund i koppel, men hon var på backen. Inte förrän en kompis kom med sin jack russel terrier så kunde jag ta mig ner.
Någon som kan förklara varför jag var på taket? Tror att hunden var på taket ett tag också…
Är jag på ett tak harjag just då ingen kontakt med min grund ,som är jorden.Du tog dig ner och fick kontakt med jorden igen --bra tycker jag.
Jag drömde inatt att jag bröt mig in på ett djurparks område där de hade tama lejon.
Det var väldigt svårt att ta sig fram för dels var det smala gångar som gick i sicksack och sen fick inte vakterna se mig.
När jag sen kom fram till en av de stora manegerna där lejonen bodde så var det höga staket att klättra över.
Jag minns inte just själva uppklättringen, men kommer ihåg att jag satt inne i manegen på spånet på golvet med den stora lejonhanens huvud i knät och klappade på honom.
Jag var nog där inne ganska länge, men kommer ihåg att jag sa till lejonhanen efter att jag tittat på klockan "att nu måste jag gå annars ser vakterna mig", så jag gick mot nätet och började klättra upp och det var inte lätt.
Tror att nätet var minst 5 meter högt och jag hade inte kommit mer än ca 2 meter upp, när jag märker att lejonhanen kommer springande mot mig bakifrån och hoppar upp mot mig! Jag vet att jag han tänka " han gillade inte att jag gick och nu river han ner mig" och sen vaknade jag.
Jag var inte rädd eller orolig när jag vaknade, konstaterade bara att antagligen så dödade han mig.
Jag har själv katter och tycker mycket om lejonen i djurparken, men har inte varken sett lejon eller pratat om dem på länge så jag vet inte vad denna dröm vill säga mig.
Har ni några ideér?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har du en lejonsida inom dig? Som du inte riktigt släpper ut, utan har i bur?
Vad har ett lejon för egenskaper i din värld---och hur berättar drömmen att du handhar den sidan av dig! Se tidigareinlägg!
Tack för era svar. För mig representerar lejon en av alla kattraser som finns i världen och som jag sa tidigare jag gillar kattdjur.
För ca 9 år sedan drömde jag att jag var ute i skogen och promenerade med en fri gående svart panter. Det slutade med att jag fick namnet på min blivande svarta katt ca 5 månader senare.
Fast i denna drömmen fanns ju inget namn inblandat.
Lejon är vackra, smidiga,har råstyrka, är dödsfarliga, keliga, mjuka osv
Om lejonet i drömmen skulle symbolisera en del av mig så finns det inte mycket likhet med verkligheten.
Men av någon anledning finns lejon i din dröm --du får fundera vidare eller vänta på en dröm som är lättare att förstå sig på för dig.
Jag tror nog att du är vacker, smidig, stark, farlig, kelig och mjuk i alla fall! 
Om du inte tror på det själv, så kan du ju fråga någon av dina vänner…

Senaste drömmen jag kommer ihåg var från förra måndagen/tisdag
Drömde om sånna där mjölmaskar, att det va några på min säng så tog jag en pincett och kasta dem genom dörren. När jag kom tillbaka va det ännu mer, jag gillar inte sånna här äckliga maskar, tänker dem som ohyra jämfört med trädgårdsmaskar
Sen var jag på nån parkering och då hade jag nån påse som man kunde trycka ut en grön gegga och så blev det en sån mjölmask, tror inte det va jag som gjorde den men helt plötsligt var det en mjölmask tjock som en limpa och lång som en baguette :C
~~
Hade arbetat i djurhuset och matat kamelonten med en mjölmask den dagen innan drömmen bluhu
//Joanna
Det tycks vara något obhagligt som inte vill lämna dig kanske försökte drömmen bearbeta obehaget från djurhuset.
Inatt drömde jag att jag och några av min klass satt i ett av skolans klassrum. Det va vid juletid också, en av mina klasskamrater som är en bra kompis helt plötsligt delade ut stooora paket, och han sa "Och detta är Joannas! Det största paketet, jag tror du kommer att gilla det" Jag sa typ "Men jag har sagt att jag inte vill ha julklapp och du kommer ju inte få någonting av mig då" Det bortförklardes, och öppnade mitt paket ändå, det va två lager paketpapper sen var det sen en kartong, jag vände på den och öppnade med mina nyckar eftersom det va tejpat, såg upp och såg en kille som har "erkännt att han är kär" i mig en gång. Öppnade paketet och det var en annan form nu, det hade ändrat form hela tiden och så var det en liten ismaskin i paketet.
och det va typ min dröm xD
//Joanna
Rent allmänt tycker jag drömmen ger en blld av livet
i förändringar och uppfattningar som växlar. Så är det ju säskilt i ungdomen.
Ismaskinen kan symbolisera att du lägger dina känslor på is.
Ja och lägga känslor på is kan innebära att just nu få /vilja vila ikänslolivet!
Hur kan ni veta så mycket om drömtydning osv? Blir imponerad :P
Jag har arbetat med mina andras drömmar i mer än 30 år! Kolla gärna på min profil. Tack för erkännandet och för att så många andtra kan och ger ut av sin kunskap på min sajt!
Inatt så drömde jag att jag var med två kompisar i skolan, vi kan kalla den ena A, då satt vi där i korridoren som var hälften korridor hälften matsal, och vi var där ensamma, så sa A "Jag vet vad vi kan göra!" så försvann hon ett par sekunder och kom tillbaka med en IKEA SAMLA-låda som en kanin som exakt såg ut som min kanin Storm satt i, fast det var A:s kanin och sen förvandlades den till en dvärgvädur som såg exakt ut som min andra kanin Koda och jag satt där och kelade med den. Sen så skulle vi gå hem till A med den och då så höll jag i en annan kanin som var A:s, det var en Tysk Jättescheck fast med ljusa fläckar, sen så satte jag ner den och då fick den rådjurshorn och sprang iväg ut i skogen, då höll jag plötsligt i en annan kanin och A skrek på mig "HITTA MITT RÅDJUR!!" så jag gav henne kaninen och började springa in i skogen och då kom jag ner på en väg som det var ett brant stup nerför och där var det en vulkan som brann och jag tänkte ringa brandkåren men gjorde inte det, och då så satt jag plötsligt i en röd bil som åkte av sig själv och så körde den mig till ett rött hus som var ett café och där vände den för det var en rondell där. Då höll på att krocka med en ambulans men han bromsa, sen så åkte jag tillbaka och då hade A blivit jätte gammal och behövde hjälp att ta på sig skorna.
Sen så vaknade jag
Jag drömmer rätt ofta om att jag sitter i en bil som åker av sig själv, varje gång är den röd.
PJUM
Bil = ditt sätt att ta dig fram i livet. Röd = ditt dagliga liv. Bilen åker av sig själv = du följer strömmen istället för att gå din egen väg.
Vulkanen som brinner = känslor.
A = du. Huset som var ett café = du.
Sitter jag i en bil utan förare har jag liten kontroll på hur livet går fram!
Så det betyder alltså att jag är rädd för att vara mig själv? Eller förstod jag det fel nu?
PJUM
Ja, du behöver nog släppa fram den du innerst inne är. Stå upp för den du är 
Ja det är ju ett faktum att du inom dig har en god coach,som hjälp för att komma in på den vägen,
Igår hade jag en udda dröm, kom inte ihåg den fören jag började tänka på den inatt.
Det va typ en samling av människor från förr, presenterade vad som dom gjort (Typ som vart min vän när vi va små osv) och sen så kom en som hade mobbat mig i högstadiet, då gick jag fram i aningen sakta men bestämd takt och blankt ansikte och skulle göra en rak höger mot mobbaren men det va en vän som jag nyligen fått som tog min hand och stoppade mig.
Känns som en nostalgisk dröm, för jag skulle lätt ha gjort en rak höger om inte den vännen stoppade mig i drömmen. Men betyder det att hur jag skulle reagerat har ändrats nu?
//Joanna
Du har en inre sida som stoppar dig och det kan ju vara bra att ha! 
Du får försöka tänka på och stärka den delen genom livet!
Jag drömde en alldels underbar dröm!
Det var jag, och några av mina klasskamrater som var i ett "lag." Vi hade en liten platta med ett långt bord på. Runt bordet fanns det stolar. Plötsligt märkte vi att det fanns pedaler under stolarna vi satt på. När vi trampade på pedalerna så började plattan att flyga! Vi trampade mer, och mera, tills vi inte såg marken längre. Efter ett tag såg vi något konstigt. Det var en skog, som svävade i luften! Helt av sägsjälv! Vi landade på skogsmarken. När vi hade gjort det såg vi att det fanns fler skogar. Där hade de andra lagen landat. Vi kunde inte komma på hur vi skulle ta oss ner, då flygplattan var trasig. så vi började leva i dendär skogen. Sakta började alla att förvandlas till djur! Djuren var ungefär lika stora som vargar. Fast djuren hade ett kattliknande ansikte. Vi levde i skogen som djur ett tag. Asså, skogen var helt fantastisk! Den var som en djungel med alla sina leaner och goda frukteR. Men vi visste fortfarande inte hur vi skulle ta oss hem. Men då kom någon på en idé. Man kunde sitta på ett specielt sorts moln! Med molnet kunde man åka ner till marken! När vi åkte ner började vi förvandlas till människor igen! Vi åkte väldigt ofta med molnen upp till skogen och levde där som djur ett tag.
Jag håller med gig ,det var en underbar dröm----den inspirerade mig att gå ut i den skog ,jag bor nära och som jag glömmer bort ibland!
Jag minns inte
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Drømmen om skogen var riktigt fin:) Så rofylt att åka på ett måln till en underbarskog och leva som ett djur. Før mig skulle drømmen symboliserat frihet från krav,ansvar och mennsklig status. Att bara vara*
(Svensk ->dansk pc)
Min drøm idag va inte lika underbar:/ Jag bode hemma hos min far igen (der jag inte trivs) och jag hade en drøm om att det låg ett lik begravt i skogen(!?) jag och pappa var och letade efter det. Det va som att jag såg det framfør mig hela tiden och mitt undermedvetna visste precis var det var, men jag kunde inte hitta det. Sen lite senare i drømen hade jorden pløtsligt tappat sin tyngdkraft så jag kunde hoppa høgt upp øver marken, men det tog lång tid att komma tb till marken igen.
Vad kan det betyda? jag gillar inte dekare og tycker lik er riktigt obehagligt.
tid att starta en ny Dagens drøm tråd?børjar bli lång:)
Det finns ett svenskt uttryck."att ha ett lik i garderoben". Som jag förstår det är det något som finns men som jag inte vill befatta med. I din dröm är liket i skogen Skogen i drömmar ses ofta som det omedvetna. Din pappa tycks ha något med det att göra.
Be en ny dröm ge dig mer upplysning! Så tycker jag!
tack vildrot, ja det utryket stemer mycket bra på den drømen. jo jag vill helst gløma liket men vet ju att det finns der och vill hitta det och "koma till boten" med det hela. ska hitta svar på vad liket kan representera.
har også blivit lite mer klok på det sista i drømen. Då jag hoppar och kommer långsamt till marken igen. <jag tolkar;något med att hålla sig på marken, inte gøra sig før stor, då det tar lång tid att koma till marken ingen.. eller att jag kan hoppa och våga hoppas på drømar utan att falla hårt till marken..
OK!
Hade en läskig dröm. (Läs animorphs så fattar du vad jag pratar om) Jag sprang förtvivlat i en skog. Jag var morphat till något stort brunt kattdjur. Två horkbajirer jagade mig. Deras dödliga knivar svingades genom luften efter mig. Jag lyckades skaka av mig horkbajererna och morfade tillbaka vid ett vindskydd. Efter ett tag såg jag ljus som speglade sig i sjön som vindskyddet låg brevid. Jag hörde visser3s röst. de hade hittat mig. Idoiterna hade hittat mig. Efter ett tag såg jag Idoit skeppet. Jag morfade tillbaka till kattdjuret, redo att försvara mig. Dörren öppnades, där stod visser3 i människo-skepand. Skeppet landade jag morrade. Två horkbajirer grep mig och förde mig in i skeppet. Vad som hände sen vet jag inte, och det är jag glad för O.o
Hmm jag drömmer ofta om magi, om att jag använder trollstavar eller min egna vilja att få saker t.ex. flytta på sig osv.
Fast är ett stort fan av Harry Potter serien också
//Joanna
Ett skepp låter trots allt tryggt på ett hav!!
Drömde att jag bröt mitt högerben och fick gips + kryckor, ringde mamma och sa det men hon trodde mig inte och ville att jag skulle göra "saker" ändå. Konstig dröm hahaha!
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
#168 Ditt dagliga liv haltar och behöver stöd, det handlar om en manlig (höger) sida/egenskap.
Du känner stöd av denna inre manliga sida.
Sant..Jag kämpar ofta efter en balans mellan tanke och känsla.. Neurologer säger att vid cirka åttio år ligger vår hjärnhalvor som närmast varandra d,v,s. balansen är där.
Jag drömde att jag födde en son. (Jag var i ett hus nånstans, jag vet inte var för jag har aldrig vart där förr. Det var som en liten stuga, tror jag.) Han var för tidigt född och hade ett stort huvud och alldeles för liten kropp. Han var skrynklig och mycket ful.
Men efter bara några timmar började han få hår, kroppen blev som en "normal" baby, hans hud blev slät och fin och han började prata. Och han var superintelligent! Alltså han sa saker som jag inte ens fattar själv.
Jag satt med honom i köket men min styvfar var där och blev jättearg och började skrika av någon anledning. (Han har dåligt temperament i verkligheten också). Så jag tog min son och vi gick in till min syster. Hon gjorde läxor, nånting som hade med ostkanter att göra.. och min son hjälpte henne. Men nu var han inte en liten baby längre, utan nu hade han förvandlats till en skalbagge som klättrade uppför taket i en liten spindeltråd, medans han rabblade matematiska formler till min syster.
Det sista är ju en riktig Kafka-kliché, men vad betyder allt detta?
Jag kan tillägga att jag kände mig obekväm i början av drömmen, jag kände liksom "jaha? är det det här som är moderskänslor"? sen glad och mycket stolt när min baby började prata. Rädd för min styvfar och sympati med min syster, som hade det svårt med skolan.
När jag vaknade var jag uppfylld av alla dessa känslor.
Att föda = en ny sida. En son = en manlig sida.
Han var superintelligent = du har en mycket klok, manlig sida/egenskap.
Din styvfar = en annan manlig sida.
Din syster = en av dina kvinnliga sidor/egenskaper. Babyn förvandlas = en förvandling sker. Skalbagge = ja, vad är en skalbagge för dig?
Du är stolt över din nya manliga sida, rädd för en annan manlig sida och känner för din kvinnliga sida.
Hade som vanligt en urknepig dröm, tror allvarligt att jag drömmer mest i hela Borås snart:-))
Var på mitt f.d arbete där jag skulle åka hiss, upp till 10 våningen med rulltrappa och därifrån till 28 våningen med hiss. Vägen dit var lång och trasslig via bla DYNGA upp till midjan! Vi var ett gäng som trampade på och när jag insåg att gången vi gick i krympte mer och mer så jag tvärvände och menade på att så här kan det inte vara, det är INTE OK! Gör ni detta varje dag frågade jag mina f.d kollegor och fick väl lite suckar och stön till svar. Fick iaf med mig en kollega ut ur tunneln för att klaga hos närmaste överordnade. Väl ute i friska luften igen så sattes jag i en form av hiss som slungades ner i ENORMT hög hastighet fritt fall och jag vaknar av att jag ROPAR av ren skräck då jag inte uppskattar hissar etc som faller fritt x antal våningar.-(
Kan nämna att den här arbetsplatsen var jag på mellan 1990-1998 men kollegorna jag drömde om var verkligen de jag arbetade med då!
Tror jag ska skriva en bok snart om mina drömmar 🤔
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
#174 ikna
Tack för analysen! Det gav mig en del att fundera på. Hur ska jag tolka "manliga" och "kvinnliga" sidor?
Ha en trevlig helg!
Skalbagge kopplar jag ju till något mycket andligt, detta i samband med den höga intelligensen är ju intressant!
Att föda innebär ju nystart av något slag!
#176 Du ska tolka manligt och kvinnligt efter hur du upplever just manligt och kvinnligt. Vad som är manligt och kvinnligt för dig.
Om man går tillbaka till stenåldern, så kan man se manligt som en drivande kraft t.ex. och kvinnligt som ett givande/vårdande/mottagande.
#177 och jag ser skalbagge som både något irriterande och som ett nyttodjur. Det viktigaste är ju det som drömmaren ser skalbaggen som…
#179 ja absolut det också, jag tänker även lite i banorna scabarè :-)
findusfelix och ikna:
Vad fint med sån respons. Det tackar jag för.
Jag får tänka över vilka mina manliga och kvinnliga sidor är, tycker att det flyter ihop ganska mycket. T.ex så ser jag min kreativa "drivande" sida också som en slags vårdande sida, som känner omsorg och vårdar det jag skapar. Jag har svårt för dikotomier helt enkelt, men jag förstår vad du menar! Det är viktigt att ha ett öppet sinne när man utforskar sitt eget psyke (och allt annat också)..
Det är intressant att du nämner scarbeér för det är dit mina tankar går också när jag föreställer mig skalbaggar. Men inte i någon andlig mening, utan mer som en symbol för kungligheter och rojalism. Sammantaget så är det nog mer positiva än negativa känslor/tankar/erfarenhter jag har av skalbaggar…
Återigen, tack för visat intresse och engemang, trevlig helg!
#181 Trevlig helg! 🙂
Vad kul att läsa andras drömmar!
Här kommer min då!
Jag bodde i min förra lägenhet 3(våningar upp).
Hade gäster hemma, men vi ville lämna hyreshuset för det hade NYSS varit inbrott i ett mina rum (jag hörde bara nån mörk röst som sa något men tjuven kom undan, på golvet låg ett rep som det sken gröngult runt och en liten "diod" som lyste rött).
Sen är jag i vid min dörr på väg ut i trappuppgången, och undrar varför mina vänner använt ett rep och tagit sig ner från ett fönster.
Jag ser då att trappen håller på att repareras, men bestämmer mig för den vägen ändå, jag ville inte riskera att tappa greppet om repet, för farligt.
Trappen gav vika eftersom (tänk sprucket gammalt trä med hål i), men jag klarade mig nästan hela vägen ner innan jag fick hoppa tillbaka till den stadiga betongen, en våning upp!
Där höll min syster på att flytta in i en lägenhet som var mörk, mörk och inte hade någon dörr. Hon sa att hon skulle sova där ändå så jag lämnade henne😃.
Sista biten gick sen jättebra för då var det byggmaterial som låg staplat på varandra som en lång stadig trapp ner.
Inatt drömde jag att jag var i Hälsingland (där jag är född och vuxit upp första 12 åren av mitt liv) med min bror och en tjejkompis som också är däruppifrån, och några till, som jag inte vet riktigt vilka det var. Män var de, iallafall.
Vi drack sprit. Sprit och öl, det bara flödade och jag drack hur mycket som helst, helt hämningslöst.
Så på morgonen när jag vaknade trodde jag att jag skulle vara bakfull. Tills jag fattade att jag bara drömt. Jag minns inte så mycket av spritfesten, bara att min brorsa var besviken över något och att min tjejkompis ville dra vidare till nån fest. Annars är det precis så dimmigt som om jag hade druckit på riktigt.
Jag var skamsen och hade ångest när jag vaknade, tills jag insåg att det var en dröm. Då kändes det bättre. Men det kommer dröja tills jag är med på spritfest igen, om jag säger så.
God fortsättning på påskhelgen, dreamers!
#183 Det låter som om du låter andra göra intrång i din intrigitet/komma dig alltför nära/trampa på dig. Stämmer det?
#184 Är det något du skäms över/känner ångest för i ditt liv just nu? Eller som du skämdes över när du växte upp?
Din brorsa symboliserar en av dina manliga sidor och det är alltså något du är besviken över.
Inatt drömde jag om One Direction som betyder allt för mig! Har dock drömt om dem sjukt många gånger innan.
Jag var utanför deras hotell/studio vilket jag inte är säker på, det var en massa fans som skrek och knuffade varandra och så.
Harry (en av killarna i bandet One Direction) gick genom folkmassan till studion/hotellet av nån anledning och tjejerna slet av hans tröja våldsamt.
Harry såg sårad ut och när han äntligen är inne i huset började jag gå sakta bort från folkmassan och plötsligt såg jag Louis (en av killarna från One Direction) i en av fönstren som såg deppad ut han också. Jag vinkade åt honom och han såg mig! Han vinkade tillbaka och gav mig ett stort leénde och gjorde ett pekfinger mot studion irvigt. Han ville tydligen att jag ska in i studion och när jag var på väg mot studion/hotellet hade folk enorm respekt för mig, de flyttade sig när jag skulle fram och så!
Deras livvakt visste tydligen vem jag är och öppnade dörren för mig
Sen tog den härliga drömmen slut som vanligt 😕
Vill så gärna veta vad min dröm har för betydelse (om den nu har en)!
#185 ikna Tack för analysen! Ja det finns saker jag gjort jag skäms över. Både i vuxen ålder och i barndom. Vet inte vad jag är besviken över dock, det går bra för mig just nu. Kanske att "det blev som det blev" (livet..)
Måste skriva av mig om nattens dröm.
Jag var polis, en ganska aggresiv och sur polis (tänk Gunvald i Beck-filmerna). Jag och två kollegor -den ena mycket snäll, den andra trött och något snarstucken- jobbade ihop med ett mordfall. Mördaren hade ihjäl sina offer genom att reflektera jättemycket ljus genom ansiktet i nacken på sina offer. Jag sprang och jagade mördaren och visste någonstans att det var ett barn jag var ute efter. Jag sprang runt i ett hamnområde. Snart, snart skulle mördaren vara fast. Så sprang jag förbi en spegel och insåg att det var
jag
som var mördaren! Ljuset strålade ut från MITT ansikte och jag var ett litet barn!
Sen vaknade jag och gick på toa, sen somnade jag om igen. Då drömde jag att jag skulle jobba i helgen (stämmer) men en vän till min sambo ville att jag skulle med på en fest (det var fredagkväll). Sambon var inte medbjuden av någon anledning, eller så ville han inte följa med. Det var sommar och jag hade på mig ett par stora vida byxor, dom var jättesnygga men satt dåligt, jag höll på och fixade med dem hela tiden, men de bara snurrade sig runt benen och var obehagliga. Jag kom till festen, som var utomhus, i en skog, lite rave-aktigt sådär, och jag blev såklart erbjuden en massa knark som jag tog FAST jag skulle jobba dagen därpå. Så nästa dag på väg till jobbet hade jag bytt byxor och skaffat mig ett par beiga shorts istället. Så kom ljus-mördar-barnet från min förra dröm fram från ingenstans!
Så vaknade jag. Jag kände mig glad, på nåt skumt sätt.
Alla personerna i drömmen symboliserar olika sidor/egenskaper. I första drömmen jagar du alltså ditt inre barn.
Kläder brukar symbolisera olika roller och i din andra dröm har du tagit på dig en roll som är obehaglig. Med tanke på att du tar knark, så kan det stå för att du inte tar hand om dig på ett bra sätt.
När du byter kläder, kan det stå för att du tar av dig den obehagliga rollen och då dyker ditt inre barn upp igen.
Det låter som du just nu utsätter dig för en "identitetsförskjutning" som ditt allra innersta,drömmen,protesterar mot!!!
Jag har drömt om att jag skaffade en dabbagam i storlek av en leopardgecko, hade skaffat ett akvarie med sand men ingenting annat och frågade runt massor och det va typ det. Visste inte vad jag skulle göra direkt heller annat än hur man plockar upp den
Nog drömt om det för jag fick ta hand om dabbagamen i skolan :)
//Joanna
jag var tvungen att slå upp dabbagamen,visste ej att den fanns. hur umgås man med den och hurdan är den?
Drömmen jag drömde inatt kommer jag inte ihåg mycket mer från än att jag hade en hundvalp, en collie, osäker på om den var långhårig eller korthårig, och jag kommer ihåg att jag inte fick mysa med henne för att hon skulle sova.
Men drömde en dröm för ett par dagar sen om att jag var på ett köpcenter som ligger här i närheten med min syster och hennes pojkvän (som i verkligheten är min kändis crush, och inte hennes riktiga pojkvän). Jag ville verkligen prata med honom, men min syster ville inte det och hon blev jättearg, och han verkade vara rädd för min syster så han vågade inte säga emot heller. Sen så var vi plötsligt hemma, och då hände samma sak igen, fast då satt han bara i soffan med mobilen och verkade bara skita i mig. Och sen kommer jag inte ihåg mer.
Jag tycker att den här drömmen var rätt jobbig, både eftersom jag såå gärna skulle vilja träffa han och dessutom att min syster egentligen inte är alls elak. :/
PJUM
Kan systern idrömmen vara en del av dig som inte behandlar dig väl,och som är kritisk mot dig De flesta av oss hor ju delar inom oss som ibland "hackar" på oss.
Det kan det nog vara.
PJUM
Jag drömde någon dag sen att jag sminkade mig och min vän också sminkade sig (Jag sminkar mig aldrig, endast någon enstaka gång i så fall med mascara o kajal i så fall)
Sen när jag skulle ta bort mitt smink som jag faktiskt såg bra ut i gick det inte bort, blev helt förfärad jag vill ju inte gå runt med smink året om varje dag. Min väns smink bara rann av och vi stog där i regnet och hennes smink bara försvann
Jag tror att det betyder att jag har någon ny sida av mig som inte kommer att försvinna men den kommer försvinna på min vän. Är inte så bra på drömtydning men värt ett försök att tyda min egen dröm. Vad tror ni?
(Min vän i drömmen var en mix av mina närmsta kompisar tror jag)
//Joanna
Jag drömma om naken hund, och jag klä på den en rosa klänning😍. Sen vi dansa tillsammans. Då det komma en elak katt i frack och börga dansa med min hund🤓. Jag då vara arg och sitta i hörn och gråta!!!!😭 Sen jag vakna😃
Hej alla kompisar, grabbar och tjejor!
Jag gilla katt. Katt vara fina! Jag har katt, dem är fina. Jag också gilla hästar, de har fina hovar. Billiga affärer är bra.
Alltså denna dröm jag haft igår natt var helt blandad av olika saker och ganska svårbeskriven och allt kommer inte men jag har ett stort prov på g och det är vääääldigt viktigt
Så jag skulle göra provet ca 15.40 någonting och min kompis skippade sin lektion så båda satt där som moraliskt stöd liksom. Jag satt och svarade på frågor frågor och min penna ville inte fungera men försökte fylla i ändå blev jättestressad gick över till någon annan kompis rum och fortsatte fylla i för det hade blivit så sent och jag va så stressad över att jag va sist och att det kom mer och mer frågor och de kunde inte direkt säga du måste gå nu, vi ska sova för klockan var väl över midnatt då och då fortsatte jag ut och var i en helt annan stad och satte mig där det fanns ljus, i busskurer och fortsatte svara på frågor och det kom nya. Sen till slut lämnade jag in allt på pappret och blev ännu mer stressad över det men sen när vi var och handlade betalade och så stog det på kvittot att jag hade fått 0 fel och mitt hjärta bara flög upp i taket . Stressig dröm men det är in princip så jag känner mig 😇
//Joanna
#189 vildrot
Jag har gått i terapi det senaste året. Vart på behandlingshem för mitt missbruksproblem. Mitt mål har vart "en ny identitet" att inte leva som en junkie längre för jag har slutat knarka nu. Så det har vart en hel del ändringar. Och det är klart, hjärnan den vill ju fortfarande ha sitt knark :( har drömt att jag tatt droger etc så många gånger när jag var på behandlingshemmet så det blev det normala… Så det var en bra analys av läget!
Inatt drömde jag att jag joggade och det var lättare än vad jag trodde. Joggade runt i en förort och stötte på mitt ex, som vill att jag skulle posta ett brev till hans rumskompis nåntans i Indonesien…
Det var fint väder, en ljum sommarkväll.
Jag mådde bra när jag vaknade. Började leta efter springskorna :)
I natt drömde jag att det spelades in en film på min gata. På grund av min nyfikenhet var jag ju bara tvungen att titta närmare! och inte verkade det vara någon B film heller för när jag kommer dit ser jag Johnny Depp!!!! ( jag är en stor beundrare…) Då springer jag hem för att hitta en målning som jag har av Johnny Depp så jag kan få hans autograf på den. När jag går ut igen ser jag att han sitter på min grannes veranda och äter mat. Så då går jag dit och får hans autograf!😍 😃
Efter den drömmen var jag på ett disco och alla jag såg visade jag upp min autograf från Johnny Depp :P
Snacka om att jag blev besviken när jag vaknade och upptäckte att allt bara var en dröm :(
Hoppas du som letar efter skor hittat dem. Det är en bra dröm utifrån att det allmänt gäller att ha bra på fötterna i livet: Lycka till-
Drömmen om Johnny Deep ser jag som en kompensatorisk dröm---som en dagdröm--ditt jag stärks av att visa autografen!
Måste bara berätta vad jag drömde för ganska länge sedan men som jag inte kan släppa:
Jag går i en mörk skog och har känslan att jag blir jagad och helt plötsligt så dyker det upp två monster som givetvis börjar att jaga mig. När de nästan är ifatt mig så vaknar jag och är fortfarande livrädd. Så tittar jag runt i mitt rum och så ser jag de två monstrerna!!!! först står de helt stilla men när de ser att jag ser dem börjar de gå mot mig :o och då vaknar jag IGEN och inser att jag drömt i drömmen???!!
Den läskigaste drömmen jag någonsin haft! 😢
Jag kommer inte riktigt ihåg mina drömmar just nu, drömmer så himla mycket olika saker att det inte går att komma ihåg.
Kommer ihåg en liten snutt dock härom veckan, jag drömde att en i min klass som har en liknande mobil som jag fast lite mer böjt vid kanten (htc cha cha)
Hon ville att få den platt, och försökte massor med saker och sedan gick efter mig 24/7 om att det inte gick och att hur jag ska hjälpa henne och sånt.
Blev jättekort men den var ju inte lång eftersom att detta var bara en snutt i allt virrigt
//Joanna
En dröm jag drömde för ganska länge sedan;
Jag och min familj kampade på ett ställe med husvagn (vi har ingen husvagn), jag och min lillebror bråkade lite när vi skulle gå uppför en kulle där vi skulle ha picknick, vi matade en get på vägen upp. Plötsligt får vi meddelande om att jorden kommer att sugas in i ett svart hål, alla får panik. Jag blir plötsligt en robot och blir skickad iväg till en annan planet, som är förberedd för att folk ska bo på om jorden skulle bli överbefolkad, dock skulle de inte hinna skicka iväg befolkningen till dessa planeter i tid, så några fler än jag blir typ "robotar"(får reda på det senare i drömmen) och flyger iväg. Jag hamnar på en planet med en stor stad, i grekisk stil. Jag går runt och träffar på en kille i 19 års åldern och en tjej på 10 år(nu är jag inte längre någon forma av robot), i drömmen är jag lika gammal som tjejen (är egentligen 15). Vi gör varandra sällskap i den tomma staden, tillslut kommer vi till en trasig bro, som är ganska så långt ovanför vattnet. Jag och tjejen hoppar lätt över det gapande hålet men killen trillar ner, vi kommer ner till vattnet och försöker rädda honom, då han inte kunde simma. Det tog lång tid innan vi får upp honom, då vi är svaga flickor och han tung, ganska kraftig, kille. Men vi får upp honom, han ser jag senare inte mer i drömmen. Vi kommer till en typ av torn i staden, där är min engelska lärare och tar hand om andra som blivit skickade till just den här planeten. Några av ungdomarna och barnen känner jag. Jag sätter mig på golvet och två små killar kommer in (i den här delen av drömmen är jag lite under 15), de små killarna såg bekanta ut men det var inte några jag kände. Jag fick senare tag på en lapptopp, jag loggade genast in på skype och de som var inloggade var vid liv, en god vän till mig tillsammans med min mamma, pappa och lillebror hade dött (såklart var det fler men orkar inte räkna upp dem, då de här var de jag minns, eftersom jag tittade ifall de var inloggade först). Min storebror och en annan god vän var inloggad, dock var de på en annan planet.
Där slutade drömmen :3 Undra om någon läser det här XD skulle vara glad om någon kunde tyda den, kommer nog skriva den i ett eget inlägg senare :)
Jag och min familj kampade på ett ställe med husvagn (vi har ingen husvagn), jag och min lillebror bråkade lite när vi skulle gå uppför en kulle där vi skulle ha picknick alla personerna symboliserar dina olika sidor/egenskaper, vi matade en get vad är en get för dig? på vägen upp att gå uppför kan symbolisera utveckling. Plötsligt får vi meddelande om att jorden kommer att sugas in i ett svart hål, alla får panik du får panik. Jag blir plötsligt en robot när du får dessa panikkänslor, fungerar du som en robot och blir skickad iväg till en annan planet och då blir du inte längre "dig själv", som är förberedd för att folk ska bo på om jorden skulle bli överbefolkad jorden kan symbolisera dig själv och när det bli för jobbigt (panik), "byter du planet", dock skulle de inte hinna skicka iväg befolkningen till dessa planeter i tid, så några fler än jag blir typ "robotar"(får reda på det senare i drömmen) och flyger iväg. Jag hamnar på en planet med en stor stad, i grekisk stil. Jag går runt och träffar på en kille i 19 års åldern och en tjej på 10 år dina olika sidor (nu är jag inte längre någon forma av robot), i drömmen är jag lika gammal som tjejen (är egentligen 15). Vi gör varandra sällskap i den tomma staden, tillslut kommer vi till en trasig bro länken mellan det materiella och det andliga, som är ganska så långt ovanför vattnet. Jag och tjejen hoppar lätt över det gapande hålet men killen trillar ner, vi kommer ner till vattnet vatten symboliserar känslor och försöker rädda honom, då han inte kunde simma denna sida kan inte hantera känslor. Det tog lång tid innan vi får upp honom, då vi är svaga flickor och han tung, ganska kraftig, kille. Men vi får upp honom, han ser jag senare inte mer i drömmen. Vi kommer till en typ av torn i staden, där är min engelska lärare och tar hand om andra som blivit skickade till just den här planeten. Några av ungdomarna och barnen känner jag. Jag sätter mig på golvet och två små killar kommer in (i den här delen av drömmen är jag lite under 15), de små killarna såg bekanta ut men det var inte några jag kände. Jag fick senare tag på en lapptopp, jag loggade genast in på skype i cyberrymden får du koll och de som var inloggade var vid liv, en god vän till mig tillsammans med min mamma, pappa och lillebror hade dött (såklart var det fler men orkar inte räkna upp dem, då de här var de jag minns, eftersom jag tittade ifall de var inloggade först). Min storebror och en annan god vän var inloggad, dock var de på en annan planet.
Kan detta stämma med hur du hade det i ditt liv vid tiden för drömmen?
#205 det verkar stämma mycket bra :) inte bara innan drömmen utan nu också. tack! ^ ^
Brukar drömma om jordens undergång med jämna mellanrum. Ibland jordens ibland människornas undergång. När jag var yngre tyckte jag att de var jobbiga & ångestframkallande. Nu accepterar jag läget och är mkt mer harmonisk. Inatt drömde jag om mänsklighetens undergång. Men jag var lugn. Och bad till Gud och sa att han vet bäst vad som behövs göras för att ställa allt på jorden till rätta & jag accepterar läget och tackade för min tid här på jorden.
#208 har också haft sådana drömmar 🙂 men nu var det ett tag sedan
Såsom världen ser ut är det i mitt tycke naturligt att vår inre energi belyser kanske rädsla och tillkortakommande i ärendet.
Usch ibland får min hjärna för sig att röka, kedjeröka i drömmar
Inatt så drömde jag att jag rökte massa cigaretter helt i onödan på rak när jag väntade på någon att bli klar, jag stog med en kompis och pratade. Drömmen varade länge men ändå tog aldrig cigaretten slut
Jag vet hur cigaretter känns och i drömmar så känns det bara så underbart som att ett abstinensbesvär försvinner men i verkligheten är det inte så då jag inte är en rökare, jag har inget nikotinberoende .. Fast kan inte förneka möjligen sockerberoende😉
//Joanna
Rökning kan symbolisera ett beroende. Att kedjeröka kan stå för något som du vanemässigt tar till i vissa situationer, gång på gång, på gång…
Kan det vara otlllfredsställda behov?
Jag är inte riktigt säker, känner ju inget direkt nu men inre hjärnan vet ju allting före jag vet det😉 Finns dock en person som följer efter min "lilla grupp" och hon passar inte riktigt in där, förstår inte det här med att man vill vara ensam utan att behöva berätta det. Kan de ha med henne att göra?
Inatt drömde jag inte särskilt mycket, var mer koncentrerad på att det var kallt imorse istället för att komma ihåg vad jag drömde :/
//Joanna
Drömde att jag var i en leksaksfabrik, där det inte tillverkades leksaker, utan vapen. Av någon anledning. Sen skickades dessa vapen ut i omlopp runt Jorden. Av någon anledning. Helsnurrigt.
Oj va många intressanta och roliga drömmar, min dröm var bara sorglig och väldigt hemsk.
Jag gick med en vän mitt på natten nära mitt hus och då hörde vi en röst som ropade vi inte skulle röra på oss eller så skjuter han.
Vi började springa och mittiallt var hon borta och jag kom in på min gård ensam och snavade i mörkret över en svart likpåse som jag aldrig öppnade men jag visste på nåt sätt det var mina föräldrar.
Jag öppnade telefonen och ringde nödnumret och kollade facebook var min lillebror 10 år hade skrivit "dit for 8 år".
Försökte skicka en massa meddelanden till honom om han är oskadd och hur han mår,men fick inget svar.
Då kom en dyr bil körandes sakta förbi vårt hus och ja gömbe mig bakom vår och lyktorna lös starkt på mig och dom vände om och körde än en gång, fick en känsla av att dom inte ville mig väl så jag sprang in på min gård och genom buskarna till grannens och ut på vägen bakom där en man i svart stog med två pistoler och sa jag skulle vända ryggen mot honom.
Jag frågade honom om jag före han skjuter får se min lillebror mår bra, skrattade han och sa "Ja, det är så allt funkar". Så jag öppnade telefonen och då hade en gammal vän som betytt mest av allt under min tonår men som jag valt att inte prata med (som jag ångrar lite nujust) skickat mess till mig, jag läste dom aldrig för jag hade så bråttom. Jag skrev till honom jag blir nog skjuten nu, jag älskar dig. Sen försökte jag få tag i min lillebror men han svarade inte sen vaknade jag när han skulle skjuta.
När jag vaknade satt lillebror en bit borta och spelade och jag gick hela kvällen med en riktigt dålig känsla hah, undrar också varför min syster inte var med i drömmen 🤔
#216 din lillebror kanske betyder mycket för dig? Eller har du inte bara tänkt på det så du fick en liten påminnelse 🙂
Jag gick med en vän en av dina sidor/egenskaper mitt på natten nära mitt hus och då hörde vi en röst som ropade vi inte skulle röra på oss eller så skjuter han du känner dig hotad.
Vi började springa och mittiallt var hon borta och jag kom in på min gård ensam och snavade i mörkret du kan inte se klart över en svart likpåse som jag aldrig öppnade men jag visste på nåt sätt det var mina föräldrar.
Jag öppnade telefonen och ringde nödnumret och kollade facebook var min lillebror en av dina manliga sidor 10 år hade skrivit "dit for 8 år".
Försökte skicka en massa meddelanden till honom om han är oskadd och hur han mår,men fick inget svar.
Då kom en dyr bil körandes sakta förbi vårt hus och ja gömbe mig bakom vår och lyktorna lös starkt på mig och dom vände om och körde än en gång, fick en känsla av att dom inte ville mig väl så jag sprang du känner dig jagad/pressad in på min gård och genom buskarna till grannens och ut på vägen bakom där en man en av dina manliga sidor i svart stog med två pistoler hotar dig och sa jag skulle vända ryggen mot honom.
Jag frågade honom om jag före han skjuter får se min lillebror mår bra, skrattade han och sa "Ja, det är så allt funkar". Så jag öppnade telefonen och då hade en gammal vän ytterligare en av dina sidor/egenskaper som betytt mest av allt under min tonår men som jag valt att inte prata med (som jag ångrar lite nujust) skickat mess till mig, jag läste dom aldrig för jag hade så bråttom. Jag skrev till honom jag blir nog skjuten nu, jag älskar dig du älskar denna sidan av dig själv. Sen försökte jag få tag i min lillebror men han svarade inte du når inte fram till denna sidan sen vaknade jag när han skulle skjuta.
Det ser ut som om något i ditt liv just nu pressar dig, du känner dig jagad och du kan inte se klart vad det gäller eller hur du ska lösa det. Du har en sida som du älskar och en sida som du inte når fram till.
Kan detta stämma?
# 217 #218 tack för er tolkning!! :)
Hade en så märklig dröm att den bara måste delas!
Det var någon slags tävling och för att få en ledtråd snabbt behövde man kapa av sin arm, javisst gjorde jag det och la armen i min påse så länge. Snabbast i tävlingen med min partner sprang vi och kom vidare, när vi var i ett slags stenslott eller något så behövde vi krypa genom där vattenbrunnar och vi gjorde det tills jag insåg näe vi kan inte fortsätta det är för mörkt och vi borde lägga oss och sova. Då den mörka skogen kan man inte gå igenom under natten. Då fick jag för mig att lägga tillbaka min arm efter 3 dagars tävling och den satt fast, dåligt med fula ärr men jag kunde röra den, senare den kvällen kände jag mig febrig. Jag tänkte det här måste vara en inflammation så jag gick ut ur tävlingen och gick till akutmottagningen och fick en tid. Sköterskan tog en skalpell och tryckte ut varet och gjorde rent och sen kom läkaren och fixade åt mig. När det var klart hade jag minimalt med ärr, bara runt omkring. Jag kramade läkaren och tackade honom och gick iväg undrande varför jag inte hade fått antibiotika.
Sen kommer jag tyvärr inte ihåg mer nu men det här var en underlig dröm 🤔
//Joanna
#220 ja, det har du rätt i, underlig dröm :)
Idag drömde jag om en jag tidigare gillat osv och sen när jag vaknade tänkte jag Nääe det är inte kul att drömma om de
Sen började en annan dröm, ännu igen någon slags tävling som en idrottslektion i vatten. Det var typ ett U med vatten och sen berg runtomkring som vi arbetade igenom. Det fanns 2 st lag och de andra laget var helt som VI SKA VINNA haha, ungefär. Båda lagen hade varsinn stor kanot/båt/eka och hade pistoler och pilbågar.
I början var det andra laget som jag inte var med i bra och så men senare i slutet började min anda för att vinna bli större och större. Sen gick mitt lag upp på bergen och där gick vi och helt plötsligt känner jag massa pilbågar mot mig och jag förstår inte från vart och kollar åt vänster för att se om det finns några på gräsängen där som gömmer sig men sedan fattar jag att det är från de andra lagets båt. Jag fortsätter dock gå även om det gör ont och sticks av pilen. Eftersom att de andra laget hade övertaget förut hade mitt lag bara hälften lagkamrater som de andra och även om det så gick detbättre för oss nu. Nära slutet tar min pistol slut på kulor(jag var bäst på den) och tar pilbåge, då står min vän där i andra laget och då skjuter jag fel förståss. Men hon gör inget emot mig och jag fortsätter skjuta mot dom andra. Sen försöker de andra laget komma till våran sida och ta över, då överflödade vi deras båt med vatten och sköt iväg den och i slutändan vann mitt lag som var så veka i början men starka i slutet.
Jag är mer intresserad av varför jag drömmer om tävlingar om att vinna eller förlora? Jag är inte så tävlingsinriktad som jag blir i mina drömmar xD
//Joanna
Det har varit många korta, konstiga drömmar i natt…
1. Det ligger fullt med döda möss på hela tomten och jag var tvungen att ta upp varenda en och kontrollera om de verkligen var döda
2. Hela världen befinner sig under vatten men alla hus, bilar, träd mm står fortfarande kvar och jag går runt i trädgården och plockar alger ( jag tror att det var det iaf…) så kommer min bror och hans kompis och min bror skakar om mig och säger " du går i sömnen Lisa! gå och lägg dig!" och då försvinner allt vatten och allt blir som vanligt. Bara det att jag har på mig pappas orangea arbetsbyxor med reflexer och ett nattlinne.
3. kommer inte ihåg så mycket av den här drömmen men jag och en kille från min förra klass går hand i hand i en park. Han säger något men jag kommer inte ihåg vad han sa. Men det han säger gör mig väldigt upprörd och jag springer iväg mot en mörk skog. Men jag hörde konstiga ljud från skogen så jag vänder riktning och springer mot en bro. Då känner jag att någon jagar mig så då börjar jag springa fortare. Men då snubblar jag och faller men innan jag slår i backen vaknade jag.
#222 Vatten symboliserar känslor och alla personerna symboliserar dina olika sidor/egenskaper. Du har kanske motstridiga känslor inom dig?
1. Det ligger fullt med döda möss vad är möss för dig? på hela tomten och jag var tvungen att ta upp varenda en och kontrollera om de verkligen var döda
2. Hela världen befinner sig under vatten vatten brukar symbolisera känslor men alla hus, bilar, träd mm står fortfarande kvar och jag går runt i trädgården och plockar alger ( jag tror att det var det iaf…) så kommer min bror och hans kompis och min bror skakar om mig och säger " du går i sömnen Lisa! gå och lägg dig!" och då försvinner allt vatten och allt blir som vanligt något som skakar om dig/dina känslor och då försvinner känslorna. Bara det att jag har på mig pappas orangea arbetsbyxor en kreativ manlig sida med reflexer och ett nattlinne kvinnlig sida.
3. kommer inte ihåg så mycket av den här drömmen men jag och en kille från min förra klass går hand i hand i en park du har kontakt med din manliga sida. Han säger något men jag kommer inte ihåg vad han sa. Men det han säger gör mig väldigt upprörd denna sidan gör dig upprörd och jag springer iväg mot en mörk skog ditt undermedvetna. Men jag hörde konstiga ljud från skogen så jag vänder riktning och springer mot en bro en bro brukar stå för länken mellan det jordiska och det andliga. Då känner jag att någon jagar mig så då börjar jag springa fortare du känner dig pressad/jagad. Men då snubblar jag och faller men innan jag slår i backen vaknade jag.
Kan det vara så att när du har kontakt med dina känslor, har du en sida som försöker få dig ut ur dem? Tappar du då taget om känslorna? Känner du dig pressad i känsliga situationer?
Tack så mycket ikna för din genomtänkta tolkning av mina drömmar! väldigt intressant! :)
#226 Varsågod! 🙂
Tycker det är kul att folk som har gett sig in på drömtydning hjälper de som inte än har här på forumet! 😃
//Joanna
Inatt drömde jag om att jag var med min vän som bor i samma stad som jag som jag inte ofta umgås med.
Vi gick längst trottoaren i staden som jag bor i och vi gick förbi en goldenliknande hund som drog extremt mycket i kopplet för den ville åt något/hälsa. Efter vi gått förbi så stannade jag och gav rådet till hundägaren att börja skvallerträna, fast hon hörde mig inte och till sist så sa min vän att "äsch vi fortsätter" och drog med mig i armen. Vi gick över övergångställe och helt plötsligt var jag i någon konstig korridor(men ljus), jag undrade varför jag har gått förbi hundfrisersalongen men jag inte hade gått förbi sushistället. Gick tillbaka ut men på någon annan gata kom in igen och då var jag på en slags gratisresturang för människor som inte har råd med mat och där satt mormor redan och hade varit klar med att äta (hon har dock råd att äta). Och sen spelade de bingo på något konstigt vis och undrade varför våra bingorutor var så konstiga. Då var det jag och min mamma som var där inne och sen gick vi och då vart den drömmen slut.
//Joanna
Jag drömde något väldigt annorlunda inatt… Jag drömde om att jag hade piercingar överallt (i huden mellan tårna, mellan fingrarna och snakebite + mitten både uppe och nere vid munnen) och att jag hela tiden höll på att försöka räkna dessa men hann aldrig riktigt. Jag försökte hela tiden sätta en piercing i hålen men rätt som det var så hade jag inget smycke där och då var jag rädd för att det skulle växa igen. Sen utan förvarning var jag och flera andra personer hemma hos en man, jag känner igen personerna samt mannen men inte till 100% så att jag kan placera dem dock. Vi var alla osäkra på varför vi var hos honom men han ville att vi skulle skriva vår autograf i ett häfte + att vi skulle rita bokstäverna CIA eller CSA… Tydligen skulle vi rita dessa på ett speciellt sätt för han blev lite frustrerad då vi inte gjorde rätt. Han visade sen en bild på hur det skulle se ut och bokstäverna var liksom sammansvetsade och såg lite ut som en logga till något filmbolag eller liknande. Jag skrev varken min autograf eller ritade men jag erbjöd mig att rita av detta märke om han ville det men då gick drömmen vidare… Det blev en obehaglig känsla inblandad och en sexuell anspelning smög sig fram. Inget intimt hände men det fanns i luften bara fast enbart på ett olustigt sätt :/ Alla vill ge sig av men vi drog ändå ut på det som om vi inte kunde lämna platsen eller som om vi väntade på att klockan skulle visa rätt tid. Sen då vi äntligen skulle bege oss så ville inte jag, jag ritade något i ett häfte och skrev min autograf då ist (bara för att ha gjort det) och sen skyndade jag mig med att ta på mina kläder som jag tydligen fått av mig för att äntligen skynda därifrån :/ Jag skyndar mig ut och märker mig skynda fram till nästa del av drömmen. Här springer jag oroligt hem till en elev som varit hemma ett bra tag. Samtidigt som jag springer dit så tänker jag på att "posten har inte kunnat lämnats hemma hos dom" etc… När jag väl är framme så ser jag flera kuvert framför lägenhetsdörren och dom har alla blivit markerade med texten "öppna brevinkastet"… jag blir orolig men öppnar helt sonika dörren, utan att ens tänka på att använda en nyckel, och den öppnas. Jag känner på brevinkastet och finner att den visst går att öppna (så man kan peta in brev) men sen ser jag mig om i lägenheten. Lägenheten av dunkelt upplyst och tom :o Sådär tom som då man ska flytta, lite små stökigt och det finns en bitter känsla i lägenhetsväggarna (som om lägenheten är besviken över att återigen bli lämnad). Jag går in till köket och söker med blicken efter barnet som jag sprang dit för och jag fann honom. Han log lite lurigt i ena mungipan (som han brukar kunna göra IRL) och tittar upp på mig, jag frågar honom vad som har hänt men han svarar såklart inte utan går bara rakt förbi mig och fortsätter ut ur lägenheten. Jag skulle precis vända för att följa efter honom men stöter då in i en kollega som säger "magsjuka!". Och jag förstår då att pojken och hans familj varit hemma i en så svår magsjuka att de till slut får evakueras från lägenheten. Sedan säger hon "och nu har ju du och jag exponerats för den" sen går hon också mot utgången… och jag vaknar! Vad kan denna drömmen betyda? Jag brukar kunna tyda andras drömmar men mina egna har jag svårt med då känslorna drar mig åt olika håll :/
Jag drömde att jag var Clarke i The 100 och skulle ut och kriga 🤪
Jag tror jag vet varför jag drömde det, har sett den serien hela veckan och nu börjar jag väl också drömma om den också 🤔
# 231
Ja du har nog påverkats av den.
Kan också vara att du påverkas på ett personligt sätt, dvs att du känner igen dig i vad den rollfiguren gör.
U R us
I nattens dröm var jag med i anime serien Dance with Devils, men jag var inte en Karaktär, jag stod mest på "utsidan" och fökljde de olika Karaktärerna men dom märkte inte mig trots att jag alltid var där
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
# 233
Jag tror att du liksom provar på att vara andras personligheter, det kan man ju göra i en dröm utan att någon annan behöver ha någon åsikt om det. Kanske du tränar på att våga vara något som du annars aldrig skulle våga eller ens tänka på i det vakna livet? Att du liksom ser på och ser hur det skulle kunna vara ?
Eller finns det något i ditt vakna liv som du känner att du vill testa?
U R us
Vill testa på en ny klädstil, men det kan det väl inte va xD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
# 235
Kan det mycket väl vara, men samtidigt kanske du vara säker på att ingen misstycker eller på annat sätt opponerar sig (?) Drömmar speglar det i vår vardag som vi är mest upptagna med i våra tankar.
U R us
.
Rosalee