Drömmer om blod
Undrar vad det betyder när man drömmer att man plötsligt börjar blöda lite här och där på kroppen och håller på att förblöda. Det börjar på axeln och sen knävecket och där är värst. Pga det kan jag inte gå. Jag är envis och tar mig fram ändå. Blodet sprutar. Och allt blod kommer från massa tatueringar. Jag har fått djupa sprickor från ingenstans på kroppen, axel, knäveck osv, och en okänd person, som jag aldrig träffat förut agerar och hjälper mig varpå han använder en häftpistol till att sätta ihop de djupa breda såren…
allt jag kan minnas från den här drömmen. Vad sjutton kan det betyda?
För några dagar sedan så drömde jag om översvämning… jag drömmer mycket just nu och de flesta drömmar har handlat om översvämningar…
Har försökt att googla på detta min inte funnit något….
Någon som kan hjälpa?
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
Att drömma om blod kan betyda många olika saker. men när jag läser din dröm så får jag känslan av att du bär på känslor som du kanske stängt in och nu visar att de behöver komma ut.
Kanske har du inte hörsammat dina egna inre behov?
Var så god!
Härligt att läsa att du mår så bra🙂,, då undrar jag om det möjligtvis kan vara så att det är gammalt som släpper. Kanske du har släppt taget om något….🤔
Blod visar på liv. Och du kämpar med något som gör att du förlorar kraft, kan vara att du är för envis för att förstå vad som sker?
Du får hjälp och en häftpistol kan indikera på att du koncentrerar dig på något och detta något gör att du nästan lyckas få ihop saker och ting så att du inte förlorar alltför mycket kraft.
Det jag tänker är att du ska lugna ner dig i det du gör just nu, så att du inte förlorar den kraften som du har, och det kan ha med känslor att göra = vattnet.
Vatten kan också det visa på liv.
Finns det något hos dig just nu som förenar vatten med blod?
Kan du kanske vara gravid?
Eller vill bli?
Vad är det som du har för evigt "lovat" dig själv? Vad är det för bilder (tatueringar) som du hade? Det är kanske dessa "löften" som tar din kraft?
Som Rore skriver, så kan blod och vatten betyda mycket, men blodsband t ex och liv av vatten, som du har för mycket av och du mår bra som du skriver, du "flödar över" av kraft (?)
Nu har jag bara gett dig några saker att fundera på 🙂
U R us
Oj, ja, det var mycket att tänka på. Jag är inte gravid iaf (Har p-spruta) och två små barn så just nu är det bra med barn för iaf mig 😉
Jag har ju massor med tatueringar i verkliga livet också, så dom kopplar jag inte direkt samman med något, mer än att jag vill ha fler 😂
Kan vara så att jag börjar få mer kraft och att jag inte riktigt kan hantera den?
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.