Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1209 ggr
Majaa12
0

Hjälp att tyda dröm

För någon vecka sen drömde jag en sån läskig dröm, liknande alla andra läskiga som jag drömmer rätt ofta… Jag var iallafall i ett rum och satt runt ett bord tillsammans med kanske 10(?) andra. Rätt som det var kom en gubbe in, mellan 45 och 55 typ. Han var rätt stor (fet), normal längd, hade glasögon och lite hår. Redan när han kom in visste jag att han skulle döda 3 utav oss. Han hade sånna post it lappar som det stod typ "dö direkt", "döda senare" och något mer. Jag satt närmast dörren och så fort han om in gömde jag mig under bordet. Men självklart skulle jag inte slippa undan. Han satte lappen med "dö direkt" på min hals. 

Han skulle använda en pistol (som alla som försöker döda mig i olika drömmar har) och "kulorna" (kommer inte ihåg exakt vad det var) som han skulle använda hade han i en burk. Jag gick fram till honom och förstörde alla i burken och sprang därifrån. Ut genom dörren och ner för ett tiotal trappor (sånna runda) och gömde mig. Och som vanligt, hittade han mig ändå, men då vaknade jag.

Vet någon vad det betyder? Det är rätt jobbigt med alla läskiga och så "detaljrika" drömmar, dessutom kommer jag alltid ihåg dom minst några dagar.. Det skulle alltså betyda mycket om någon kunde hjälpa till. Drömmer liknande drömmar iallafall några gånger i månaden och jag måste alltid tvinga mig själv att sluta tänka på det, stänga ute det helt. Annars kan jag ligga vaken nästan hela nätter för att jag är rädd att jag ska drömma igen 😕

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Choklad
1

Är det något i din vardag som du behöver komma ihåg, men som du gärna vill undvika?

Verka också vara så att du har kommit överens om något med några genom ett möte eller annan frm av sammankomst, och som du ofta glömmer bort reglerna som ni har kommit överens om?

Finns det något i dessa "regler" som du på något sätt inte kan acceptera?

Du koncentrerar dig på att du ska ta emot något som du inte vill ta emot?

U R us

lilliums
1

jag tolkar det lite som att någon i ditt liv försöker få ut något ur dig som du inte vill/vågar tala/berätta om?

Den här mannen i drömmen, kan du koppla honom på något sett till nån person i ditt liv? Kanske den personen i ditt liv vill få ut något utav dig…? 

Att han satte post it lappen på halsen känns För mig inte som en ren slump… Men jag är ingen expert bara mina egna tankar 🙂

Majaa12
0

http://drommar.ifokus.se/discussions/56979960ce12c40e31002394-laskig-drom?participating-1 En av alla andra liknande drömmar…

Det är så jobbigt för jag lyckas inte komma på vad de skulle vara som jag tänker på/är rädd för osv. Det har inte hänt något heller.. Känner inte heller igen människorna eller k Tänkte om det kunde vara något med just män eftersom det alltid är det, men det var det ju inte bara i andra drömmen. En annan sak jag har tänkt på är att jag Alltid måste klara mig själv. Förklarar i drömmen att nån jagar mig och försöker döda mig men den/dom jag säger det till bryr sig inte alls. Ringer jag till polisen kommer dom aldrig.Vad betyder det? Har funderat på vad post it lappen betyder men har ingen aning.. 😐

Mvh Maja  

Majaa12
0

Hade en liknande dröm inatt igen. Tre jagade mig och jag kan aldrig gömma mig, dom hittar mig alltid. Börjar bli trött på alla dessa drömmar nu 😕

Mvh Maja  

Majaa12
0

Är det ingen som vet om post it lappen betydde något speciellt? Har funderat själv men är inte så bra på sånthär…

Mvh Maja  

Choklad
0

post it lappar  är ju till för att man ska komma ihåg något. Vad är det som du behöver komma ihåg? Ska du göra något särskilt?

U R us

Lyckligakaninen
0

Vissa saker kommer man inte undan med. Det kan vara att man undviker någon släkting eller medvetet drar sig undan "obehagliga" uppgifter på arbetet eller flyr känslomässigt bort från familje "bekymmer"

Majaa12
0

#6 #7 Tack! Vet några saker det skulle kunna bero på, måste fundera på det 🙂

Mvh Maja  

Choklad
0

Om du i ditt dagliga liv slutar fly undan det som är jobbigt och istället tar itu med det, så tror jag att det hela blir bättre. Ibland kan man behöva hjälp att lösa problem som man har. Ibland har problem en tendens att bli större ju mer man undviker dem. 

Kan vara det som står på post it lapparna som du behöver ta itu med.

Känner du dig jäktad och förföljd av personer eller situationer? Håller du på att bli utbränd?

U R us