amputera benen
Jag drömde för några nätter sen att jag fick båda benen amputerade. Jag minns inte om det va vid låren eller under knäna. I drömmen upplevde jag det inte som en stor katastrof, jag fann mig i att sitta i rullstol.
Jag är gravid och har ofta drömt om barn och att jag ammar min bebis. Just då när jag drömde drömmen var innan ultraljudet där man ser att fostret har en hjärna och man mäter ryggspalten. Vet inte om detta är relevant för tydning av själva drömmen.
Jag tolkar det som att du har en känsla av att bli "fången" på något sätt, att bli oförmögen at ta dig fram i livet, och sedan bli fast i det som du känner dig fången i.
Ändå tar du det med ro, som att du anpassar dig efter situationen och tar det hela med ro, men jag undrar om du inte är kluven i detta? Du anpassar dig mot din vilj (?)
Att du ammar ditt barn kan vara just en dröm som handlar om kärlek och längtan till ditt barn, men också att du ger näring till något annat, något som du vill arbeta med, ett projekt eller liknande, kan också vara det att du engagerar dig starkt i ditt barn.
Du kan också helt enkelt sett in till barnet, och fått någon form av information från drömmen.
Vad beträffar ryggen på barnet, så kan det ha med så mycket att göra, något du ska minnas om ryggen, kan handla om storlek, hur stark du eller barnet är, osv.
U R us
Jag har aldrig haft en fast anställning och inte direkt vetat vad jag vill göra med mitt liv men innan jag blev gravid så hade jag bestämt mig för att läsa till socionom och senare psykoterapeut så de planerna va jag tvungen att skjuta på, så hela situationen att varit långtidsarbetslös och gravid, vilket båda 2 är saker som hindrar mig personligen att gå vidare men samtidigt har jag längtat efter att få bli mamma sen jag va ett barn själv och därav kanske känslan av att finna mig i min situationen.
Jag läste på i min drömbok och lästa precis som du säger att när man ammar ett barn kan det betyda att man ger näring åt något. När jag va för liten för att minnas, men min pappa har berättat så hade min mamma svårt att knyta an till mig och min pappa hade egna demoner som kom upp från sin egna barndom när jag föddes. Mina föräldrar bråkade väldigt mycket och jag tror att där någonstans stannade en del av mig kvar som jag nu kommer få chans att ta hand om i och med mitt egna barn.
Det med ryggen va inte i en dröm utan just då i verkligheten. Min mamma va gravid en gång innan mig men i och med första ultraljudet upptäcktes att fostret inte hade någon hjärna och sen jag fick veta att jag va gravid har det varit min stora skräck att samma sak ska hända med mitt barn. Amputations drömmen kan ledas hit också antar jag då jag känner en stor hjälplöshet inför mitt barn just nu när det ligger i magen, även om jag äter rätt och gör allt som man ska och inte ska, så kan det fortfarande hända något med det som jag inte kan kontrollera.
Jag ville bara bekräfta ditt svar på de drömmar jag haft. Jag är mycket tacksam.
🙂❤️
U R us