Återkommande drömar i barndommen
Hej! nu när jag satt här och läste om allas konstiga drömmar kom jag på två som jag hade stup i kvarten när jag var liten (3-6 år)som jag gärna vill att nån tyder!<3
1:a drömmen.. Jag kommer inte ihåg riktigt hur den brukade börja, men jag minns att jag brukade springa runt i korridåren i min gamla f-klass-byggnad, och gömma mig under skohyllorna för att det var en stooooor T-rex utanför som sprang och följde mig fastän det var en väg imellan, så sprang jag åt höger gjorde den med det och så vidare… och jag minns att den brukade stå så nära fönstret att jag bara såg halva huvvet och ögat.. när den gick brukade den lixom viberera i marken.. typ som en liten jordbävning i varje steg den tog.. det var det enda som hände! sen vaknade jag
2:dra drömmen.. Jag brukade ha denna hemska drömmen om min mamma.. det var så att jag kom till ett ställe som liknade dagens minecraft-netherdimension? med massa lava och sånt! sen var det massa maskiner typ, som antingen slet sönder en på mitten, krossade en, eldade upp en o.s.v… och i en av maskinerna var mamma i.. oftast den man slets itu i.. det var inget blod eller så, men man hörde mammas skärrade skrik och jag minns hur jag grät i drömmen, så mycket att mamma kom in och väckte mig!😴 sen vaknade jag p.g.a mamma
förlåt om det blev lite ihopblandat men det var inte så mycket detaljer.
Tack på förhand!
römmarna du hade som liten kan vara resultat av saker du har sett och blivit skrämd av.
T rex kan stå för urgamla rädslor, den representer något som du inte kunde hantera just då som liten, det var dig övermäktigt.
Samma sak med din mamma, du var kanske rädd att förlora henne , barn har en viss ålder ( en del säger att det är i 6 årsåldern, rätta mig om jag har fel ) men jag tror att den åldern är individuell, för jag har erfarit att många barn kan ha denna rädslan i olka åldrar, kanske ett bevis på mognad ) där de ofta drömmer och tänker, upplever att de inser att man faktiskt kan dö, och då kan ju föräldrarna också dö eller bli skadade på ett hemskt sätt.
Kanske drömmarna bottnar i något annat, som att du förknippade dina drömsymboler med något annat i din barndom, barn kanske förknippar symborne på ett annorlunda sätt än vad vi vuxna gör.
Jag tror att drömmarna visar på att du hade en rädsla för något som ligger/låg djupt i ditt inre, och vad det är kan en kurator/psykolog bäst få fram tror jag.
U R us
okej, tack!
Vassego 🙂
U R us