Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 933 ggr
Enlilapaprika
0

Fortsätta sina drömmar

Hej hopp! Varje natt så drömmer jag någonting nytt och alltid lika spännande, roligt eller läskigt. Men det är en grej som alltid är gemensamt med mina drömmar och det är att jag är medveten om att jag drömmer. Jag kan även vakna till flera gånger per natt, ställa om något alarm eller gå på toa och sedan somna om och fortsätta drömma samma dröm. Jag kan oftast väcka mig själv i panik för förseningar eller att jag tror dörren står öppen men jag kan aldrig, aldrig styra något jag gör i sömnen. I natt t.ex. Drömde jag att jag kysste nattmaran och varje gång jag kysste honom så blev jag fylld med gift men kunde inte sluta föränn jag svimmade och inte föränn då vaknade jag. Och jag vet inte hur jag ska förklara det men det är typ som om jag växlar mellan att vara mig själv och att se allting genom en dimma och typ tiden blir mycket långsammare i drömmarna. Ingen av dom jag känner har det såhär, de minns oftast inte sina drömmar medan jag kan se dom tydligt och klart. Varför är det såhär, är det nån som har upplevt det eller har det och hur gamla är ni? Jag är mer nyfiken om många kan vakna och domna om och drömma samma dröm, kan man börja styra om vad som händer i sömnen också? (Jag är 16, om inlägget bassar bättre i någon annan grupp var vänlig flytta den)

Choklad
0

Jag känner igen mig i det du beskriver, jag är också medveten i mina drömmar, jag vet att jag drömmer och jag har möjligheten att också styra mina drömmar, men har har valt att låta bli, eftersom jag vill veta vad drömmen vill säga mig. Jag tror att jag missar budskapet om jag själv går in och börjar styra och ställa.

Det finns endel att läsa om Lucid Dreaming (klardrömmar) här inne, leta i rubrikerna här till vänster.

Du är starkt  medveten om ditt inre och jag tror att om du intalar dig att du kan styra dina drömmar, så kommer du att lyckas, eftersom du ju på så sätt "beordrar"  ditt inre att göra dig medeveten på det planet också.

Nattmaran är ju en "figur" som inte finns. Men jag kan tänka mig att han (som egentligen är en kvinna enligt sägnen) symboliserar något som du är rädd för, och det i samband med att du inte kan röra dig, du blir kontollerad och fasthållen av något. Och kyssen betyder att du förenas i en skräckfylld (?) njutning (?) på något sätt. Vad är det som gör dig så rädd att du inte kan kontollera dina känslor?

U R us