Vad betyder drömmen? (ormar)
Jag drömde att jag hade ormar (har haft kungspyton i verkli. , gheten, sk). Hade en kungspyton men fick för mig att jag ville skaffa giftorm, trots att jag egentligen inte hade någon kunskap för det. Jag kom i kontakt med en kvinna som jag tyckte var såg bekant ut….. I alla fall bestämde vi att hon skulle sälja sin spottkobra till mig, och överlämna den inom ett par veckor. Men allt eftersom veckorma gick, började jag ångra mig, och försökte hitta på en ursäkt för att dra mig ur, men jag kom inte på något rimligt. Ormen var betald redan….. När hon väl kom med ormen varnade hon mig att "om jag blev biten i handen skulle den så småningom skrumpna och ramla av. Jag blev rädd och vågade inte öppna lådan ifall den anföll! Ormen låg i en liten, liten plastburk, så liten att den bara kunde vrida på huvudet Först trodde jag att den fått huvudet avhugget, men sen såg jag att kroppen liksom klämts in under huvudet på något vänster….. Men jag vågade inte öppna asken, så den stackarn fick ligga inpressad där några veckor, inte ens med ormkrok vågade jag ta upp den, och jag blev desperat vad jag skulle göra av den. Min kungspyton vågade jag ta upp när det behövdes, den var inte giftig, och jag visste att OM den skulle bita, så skulle jag inte dö av det. En spottande kobra däremot…. Pytonormen verkade dock lite väl glad i mig, för en dag när jag tog upp den, bet den tag och försökte para sig med min arm…! Jag blev förvånad och visste inte vad jag skulle göra… Vad betyder allt detta? Kan säga redan nu att jag ej varit utsatt för övergrepp av något slag, ej heller vet jag med mig att jag är i olag med någon, om det kan tolkas som något sånt.
Försökte dela upp texten, vet inte varför det blev som en ända klump…. :/
Jag drömde att jag hade ormar (har haft kungspyton i verkli. , gheten, sk). Hade en kungspyton men fick för mig att jag ville skaffa giftorm, trots att jag egentligen inte hade någon kunskap för det. Jag kom i kontakt med en kvinna som jag tyckte var såg bekant ut….. I alla fall bestämde vi att hon skulle sälja sin spottkobra till mig, och överlämna den inom ett par veckor. Men allt eftersom veckorma gick, började jag ångra mig, och försökte hitta på en ursäkt för att dra mig ur, men jag kom inte på något rimligt. Ormen var betald redan….. När hon väl kom med ormen varnade hon mig att "om jag blev biten i handen skulle den så småningom skrumpna och ramla av. Jag blev rädd och vågade inte öppna lådan ifall den anföll! Ormen låg i en liten, liten plastburk, så liten att den bara kunde vrida på huvudet Först trodde jag att den fått huvudet avhugget, men sen såg jag att kroppen liksom klämts in under huvudet på något vänster….. Men jag vågade inte öppna asken, så den stackarn fick ligga inpressad där några veckor, inte ens med ormkrok vågade jag ta upp den, och jag blev desperat vad jag skulle göra av den. Min kungspyton vågade jag ta upp när det behövdes, den var inte giftig, och jag visste att OM den skulle bita, så skulle jag inte dö av det. En spottande kobra däremot…. Pytonormen verkade dock lite väl glad i mig, för en dag när jag tog upp den,
Om du tänker dig att du själv är ormen.
Allt vi drömmer om representerar olika delar av oss själva, vårt beteende och våra rädslor.
Kan vara att du står inför olika val i ditt liv, och du har svårt att välja, kanske du är räd för beslut som du måste ta.
Ormar står ofta för närhet till jorden ( att vara trygg och grundad och stabiltet, framgång ) och livet, och för läkning.
Så kanske dina beslut som du ev gör eller har gjort, kommer till slut att få dig att må bättre.
U R us
#3 Du har rätt i att jag tvekar inför ett beslut. Överväger för och nackdelar i om jag ska göra detta eller inte. Tyvärr hur jag än vrider och vänder på det hela så kommer jag ingen vart, ännu i alla fall…
Samtidigt som giftet är dödsbringande, så kan det också vara läkande. Dvs som serum och då i små doser. Kanske du ska ta allting i små steg?
U R us