Hur ska jag tolka drömmen?
Jag har återkommande drömmar om en viss person (x) som jag mötte för ett par år sedan. Jag kände en sån stark kemi till denna person, som om jag behövde/ville vara nära. Jag fick känslan av att han (x) kände samma, att det fanns dragningskraft mellan oss två. Dock hände ingenting med x utan det hela passerade och han finns inte på något sätt i mitt liv idag. Nu har tiden gått och denna x finns i mig fortfarande, går inte att förklara men kan inte skaka av honom. Inatt hade jag en dröm som var väldigt stark. Jag åkte tunnelbana med min familj för att vi skulle åka iväg någonstans, till landsbyggd, jag fick känslan av att det var något planerat att vi skulle stanna över en helg eller så. Vid ungefär skanstull kliver x på. Jag hade en känsla i kroppen att vi inte var nära varandra, ungefär som då det är idag. Att han inte hade funnits i mitt liv. Jag snappar upp att någon i min familj bjudit med honom och att han ska följa med oss. Efter detta är det lite luddigt, jag minns att vi kommer till ett ställe där det är mycket skog, mörkt, vädret var rått. Jag ska bo i ett rum som är ansluten till en veranda. Jag tror att jag hade min hund med mig och har en känsla av att jag skulle gå ut och gå. På verandan när jag kommer ut från min stuga/mitt rum så sitter x vid ett bord med en bror eller kusin eller någon nära. De dricker rom och han ber mig dricka, jag säger först nej sen gör jag det iallafall pga en känsla av press. Nästa sekvens jag minns från drömmen är att vi stod på gräs, jag såg skog men det var ändå öppet. Som om det var skog en bit bort och vi stod på en öppnare gräsplätt. Jag hade en känsla av att jag vill vara nära honom, jag ville kyssa honom, hålla honom. Jag kände en känsla av värme och kärlek i mig. Men vi bara stod där, fick en känsla av att det var någonting mellan oss som stoppade oss från att vara nära.
Jag tolkar det som att han berusar dig med sin närhet. Och att det var en sådan dröm som tjänar som ventil, att du gör dig av med känslor som du inte behöver längre.
U R us