Gammalt hus och en skepnad
Hej! Tänkte fråga om någon kan hjälpa mig och tyda min dröm jag hade i natt. Jag, min son och min sambo var ute och åkte. Vi kom till ett hus vi ville ha. Litet utvändigt och stort invändigt. Ett gammalt rött hus. Vi sov i en loftsäng. Jag vaknade och tittade ner på golvet varpå ett bord (pingisbord) flyttar sig tvärs över rummet. Det var ingen där. Sen såg jag plötsligt en skepnad börjar ta form och ser en människa som spottar på bordet och börjar torka av bordet. ( 40- 50 tals klädd ung kille . Väcker min sambo och frågar om han också ser det. Såg sen en till stor loftsäng. "Skepnaden/människan " försvinner. Och dyker plötslig upp i sängen. Jag frågar vem han var. Fick till svar "nu försvinner jag" Skepnaden börjar blekna. Jag tar tag i benen på denne oh skriker nej! Då fick han form som en gammal farbror. (Sonen sov inte där, han sov typ ovanpå en affär). Jag klär på mig och går till affärn för att köpa cigg. Kommer till parkeringen där det är fullt med gamla rostiga bilar. Det sitter någon utanför affären och säljer ljus. Så jag frågar vad dom kostar. 100 kr för 3 ljus fick jag till svar. Fy faan va dyrt svara jag och gick in och köpte cigg. Väl inne på affärn frågade jag om de hade bott någon i huset och om de var en präst eller något. Svaret jag fick var " han som bodde där var präst men hans kärlek till sin tjej var så stor och öppen att han inte visste vad han skulle göra så han stack kniven i bröstet på henne. Men detta hälls hemligt fram tills han själv skulle dö då ham berättade detta". Jag gick därifrån och mötte mamma och förklarade vad som hade hänt. Mamma sa att om de blir jobbigt så kommer du hit med din son och sover här. Jag tar med mig mammas hund. Sambon och sonen kommer med bilen och åker iväg. Jag följer efter dom. Sambon och sonen håller på med någon rosa/vit cykel. Jag sätter in mammas hund i bilen och sätter mig själv i bilen. Och bilen börjar rulla. (Jag ser ett djävulshuvud som är väldigt svart runt om och knallrött i inga ögon och ingen mun). Sambon ropar att jag ska stanna bilen. Jag får luta mig över till förar sidan och kommer åt bromsen med handen. Vi kommer tillbaka till huset oh jag säger åt sambon att köra mig oh sonen till min mamma. "Varför då? " frågar han. "För jag vill inte vara här" svarar jag. " han är ju snäll" säger sambon. Jag och sonen sätter oss i bilen. Sambon sätter sig i bilen men vill egentligen inte. Dörren till huset öppnad. Farbrorn/Skepnaden kommer ut med en soppåse som ska kastas och frågar vart vi ska. "Vi ska ut och åka en sväng" säger jag. "En sväng bara " frågar denna. " nej jag och sonen ska och hälsa på min mamma bara" säger jag. Sen vaknade jag. Tar med en bild av symbolen jag såg. Såg inte riktigt ut så. Men ritade gott jag kunde. // wictoria
Detta kan handla om sådant som du har upplevt förut, och att det upprepar sig nu. Därför behöver du förstå vad det är som gör att du känner dig rädd/obekväm . Du känner att du behöver beskydd och övervakning, du får en vän som finns hos dig hela tiden. Känslan av att inte våga lita på det som sker omkring dig, och att vilja hålla kvar det gamla sättet att vara är en av de saker som du behöver tänka över.
Vad är det som är svårt att släppa taget om? Du behöver prata om det med någon som du har förtoende för, men du har (tror jag) svårt att lita på andra.
Genom att ta dig fram genom ditt liv och din erfarenheter av det, så kommer du att få svaret på din dröm.
Djävulshuvudet skulle kunna representera dina rädslor. Och det är just det du behöver få se och utreda.
U R us
Jag har under ett års tid haft en återkommande dröm om ett gamalt hus som det händer sjukt läskiga saker i. Det är ett trähus som står på en kulle. Oftast är jag i huset men ibland åker jag buss, bil förbi det och ryser när jag ser det. Huset är inte färdigrenoverat och har små trånga och läskiga gångar och ofärdiga rum och alla möbler är slitna och gamla. Jag är alltid jagad av spöken i huset. Skitläskigt! Jag hatar det huset! Läste någonstans att ett hus i en dröm står för självkänsla. Om huset är fint så är man nöjd med sigsjälv och tillvaron och om huset är fallfärdigt, läskigt och trasigt så är man inte nöjd med sigsjälv och så har man dålig självkänsla. Jagad betyder stress.
Hus i drömmar representerar drömmaren själv och så som huset är så känner sig drömmaren just nu Och så ser drömmaren ut inom sig och även rent fysiskt
U R us