Dröm som gör ont på riktigt
För många år sen drömde jag att jag och min mamma åkte bil. Mamma kör och jag sitter i framsätet bredvid henne. Plötsligt får hon sladd på bilen och vi kastas ut för ett stup. Bilen flyger ner mot marken och det kittlas i hela kroppen (precis som det gör när man åker nerför i en bergochdalbana) sen krashar vi och det som kändes som kittlingar övergår till att jag känner hur hela kroppen går sönder. Det är en obeskrivlig smärta! Det gör så otroligt ont och det pulserar i hela kroppen. Då vaknar jag men är helt paralyserad en stund medans jag känner hur den pulserande smärtan avtar. Inatt drömde jag denna hämska dröm igen, det var säkert 10 år sedan sist. Vad betyder den och hur kan jag känna en så stark och obeskrivlig smärta i drömmen och några långa plågsamma sekunder när jag har vaknat?
kan inte svara på din fråga men jag har oxå sånna drömmar bergochdal-bane effekt och ont i drömmen och när jag vaknar av att tappa tänder
De här drömmarna kan vara att du upplever en uku samtidigt som du är rädd och därav smärtan.
Men jag är inte så kunnig på just detta med uku, så jag hoppas att det finns fler som kommer in hit och ser din tråd och vill svara på den.
U R us
Jag tänker på smärtan du känner, man kan känna smärta i drömmen och då är det ofta så att man har ont på riktigt, och att smärtan då går in i drömmen , kroppen vill göra dig uppmärksam på att något är fel.
Hur låg du då du vaknade?
Om du låg i en konstig ställning som orsakade smärta, så kan det ha varit orsaken till drömmen, men det kan också vara en annan form av smärta och kanske du behöver gå och kolla upp smärtan.
Drömmen kan säga dig (om det nu inte varit ett försök till en uku) att du ska själv styra ditt liv, inte din mamma, vilket verkar ske just nu.
Om du själv bestämmer, behöver du inte krascha och få ont, lita på dig själv.
U R us