Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 570 ggr
Emil_95
0

Tolkning av dröm?

Inatt drömde jag denna märkliga dröm: Jag sitter i förarsätet i min pappa lastbil och mina två syskon sitter där bak. Plötligt startar lastbilen och i kör iväg. Eftersom jag inte har körkort och inte riktigt vet hur man kör hittar jag först inte bromsen så vi fortsätter upp för en backe som finns här hemma och sedan nerför en annan. Jag tänker hela tiden att vi måste vända tillbaka och tillslut lyckas jag vända om och mina syskon ger mig en klapp på axeln. Plötligt är det bara jag själv som sitter i bilen. Jag når inte ner till växeln och det är en väldigt hög i vilket i drömmen gör att bilen går väldigt snabbt. Eftersom jag lyckats vända om kör jag upp för backen igen och kör till parkeringen utanför vårt hus där allt börja. Mina två syskon hejar på mig och jag känner en liten irritation över att de inte gör något. Jag trycker ner bromsen för att stanna och parkera men det är som att bilen vägrar. Den saktar ner lite men den stannar inte helt, så jag blir tvungen att köra runt och runt på parkeringen tills dess att bilen saktat ner såpass mycket så att den går att stanna helt. Plötligt kommer pappa ut och undrar vad jag gjort med hans bil? Och jag förklarar vad som skett.. Sedan vaknar jag. Någon som vet vad denna drömmen kan stå för? Förstår om den är lite för rörig och svår att få grepp om! :) Jätte tacksam för svar, hoppas ni har en riktigt bra dag!

Choklad
0

Jag tolkar det som att du just nu har en känsla av att du har ansvar för något som du inte riktigt kan hantera, kanske du känner en press från omvärlden att du måste ta ansvar för något som du varkens vill eller kan ha ansvar för, men jag tycker att det verkar som att du är påhittig och gör ditt bästa utifrån den situation du befinner dig i.

Dina syskon och din pappa representerar något inom dig, t ex att deras personliga sätt att vara, deras humör, känslor etc påverkar dig på något sätt.

Kanske du skulle behöva få hjälp av dem, istället för att de bara "hänger på" och bara finns där.

Pappan är den symbolen  inom dig som har ansvaret och det tar du ju, men du är också omedveten om vad som sker på ett annat plan, lastbilen som är mer än du kan klara av, men ändå gör du det på ditt eget sätt, representeras av hur du tar dig fram i livet just nu.

Du är svårt att missa då du tar dig fram, antingen kanske du vill synas jättemycket, och samtidigt känna dig säker, men du har ändå inte all kunskap som krävs, och du behöver växa mer så att du kan förstå vad du ska göra med ditt liv.

U R us