Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 899 ggr
Roonja
2

Drömde om morfar...samtidigt

Hej allihopa! För ett litet tag sedan var jag med om något rätt så läskigt. Jag mins alltid mina drömmar dagen efter, jag mins alltså drömmen jag drömt varje natt. Min syster därimot mins aldrig vad hon drömt, likaså min mamma.

Jag vaknade upp en morgon och tänkte då tillbaka på drömmen. I drömmen var min morfar med, även min familj. Aldrig drömt om morfar förut så jag reflekterade lite om vad som hände, sedan tänkte jag inte så mycket mer på det. Den morgonen när vi alla klev upp så sa min syster något som chockade mig. Hon hade drömt om morfar. Mamma grep genast in med en förbluffad min och sa att hon också gjort det. Mitt hjärta började bulta och jag berättade om min dröm likaså. Vad kan detta betyda? Alla tre drömmer om morfar samma natt.

Min morfar är vid liv, över 80 år och föredetta brandman så han är frisk och kry. Just när det hände var han dock väldigt förkyld och hade feber. Han har även problem med psoriasis om det nu är till någon hjälp med att tyda allt detta :)

[emds123]
0

Han kanske har en händelserik fas i sitt liv då han behöver er. Jag vet inte måste säga att det var var en av dem svåraste drömmarna jag hört talas om att tolka.. hm… Min syrra blev än gång sjuk och upplevde sig mer andlig under perioden och tyckte sig kunna ta kontakt med andligheten mer när hon var sjuk. Det kanske din morfar har ochså. Jag vet inte men han kanske tänkte på er och så hände det att ni alla 3 drömde om han. Se det som en positiv sak! Ett förslag iallafall:).

Choklad
0

Vad gjorde din morfar i drömmen och fanns det mer som hände omkring honom?

Kan vara så som #1 skriver.

kan också vara att ni alla var lite oroliga för honom, så din morfars tanke mötte era tankar. I drömtillstånd så kan våra tankar lätt möta varandra och bli till inre bilder.

U R us

Roonja
0

I drömmen så gick han bara med oss. Han sa inte mycket, skrattade och var glad som alltid. :) Tack för era svar :)