Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 758 ggr
[emds123]
0

Mardrömmar om Franska Revolutionen?

Hej! Jag är en tjej och jag undrar en sak, under hela mitt liv har jag haft kontakt med änglar och jag är starkt andlig. För 2 år sen drömde jag en dröm, jag drömde att jag  sprang i en korridor och hade panik i ett slott och hade en 1700-tals morgonrock och sprang nedför en trappa med 2 kammarjungfrur, jag sprang först och sa något till dem på ett annat språk. Jag hållde i en sån här ljushållare med massa brinnande ljus på om ni förstår, och den var guldig. En man kom bärandes på en liten pojke som inte kunde ha varit äldre än 8 år. Han sa massa saker till mej på franska. Jag var jätterolig och dem sprang ut i en hemlig ingång nedför trappan, kammarjungfrurna gick och hämtade en äldre flicka som såg ut att vara sådär 11 år, och så kom en till man som var mörkhårig som såg bra ut och försökte lugna mej. Jag skulle just springa ut när det kom 2 beväpnade män som hade nästan uppklädda kläder på sig och läste något på en lapp, jag sa: ni har inte rätt att göra såhär.

Men då sa dem att dem hade det.

Jag började skrika och mannen med sonen i hamnen kom tillbaka och pratade med de två beväpnande männen. Sen var drömmen slut.

Sen har jag minnet av att blivit giljotinerad och har ett födelsemärke och ett kraftigt streck på halsen. Jag drömmer ibland flera gånger om natten om att bli giljotinerad- och även att se mina vänner bli det. Jag pratade om det här med mina föräldrar och dem sa att jag kanske drömmer om franska revolutionen. Då slog det mej. Jag har alltid avskytt Frankrike (Av ingen anledning alls tyckte jag det som). Jag har aldrig sett det som ett land jag skulle vilja vara i. Varenda gång jag har hört om Frankrike har jag rykt på näsan av avsky. Är detta ett dåligt minne av ett tidigare liv?

Jag drömmer ochså om att gifta mej i en kyrka där folk står upp, alla kollar på mej och jag känner mej säker då. 

Men jag googlade lite om Franska Revolutionen och kände igen mej i Marie Antoinette.  Jag började läsa om hon och jag har exakt likadan stil som hon. Alltså allt sammanträffande chockar mej. Jag har varit med om mer men vill inte berätta allt. och kände igen allt från drömmen, det var i Versailles vi var då jag sprang. Det var då hennes 2 barn, den svenska Axel och maken kungen. Jag är väldigt lik hon ochså, har exakt samma ansikte. Och då menar jag det. Jag drömmer om att bli giljotinerad varje kväll, jag känner blodet rinna från min hals och jag känner såret och jag får panik kan nån snälla hjälpa mej? Inatt drömde jag om att jag gick mot giljotinen, jag gick mot trappan mot giljotinen i en vit dräkt och hatt. Jag var så rädd jag hållde på att svimma. Jag tänkte. det här är slutet. Jag var ändå inte rädd för jag visste att jag skulle bli fri.  Ett medium sa ochså att jag dog en tragisk död i mitt tidigare liv och att jag dog tidigare än vad min älskade gjorde.. Att det var ett tragiskt slut.

Jag drömde att jag såg Princess De La Lamballes död, kungens och Marie Antoinette`s. Och jag upplever ochså dem drömmarna genom att se mina vänner i detta livet bli giljotinerade. Har ni nån lösning på det här? Är nån andlig här som kan känna in något? Snälla svara isåfall.

Choklad
0

Det behöver inte vara så att du har varit Marie Antoinette, det kan vara så att hon kontaktar dig och visar dig det som hon upplevde. Kanske hon är din guide i detta livet, och det är så här hon vill tala om vem hon har varit snarare än det hon är nu. Men hon vill att du känner igen henne. Det kan vara så att du har stått henne väldigt nära i just det liv som hon levde då.

Det är så många som påstar att de har varit kända namn i sina förra liv, det är inte helt lätt att veta om så är fallet.

Men det kan ju inte uteslutas ändå, att du en gång varit denna kvinna.

Om jag tar och tolkar det som en vanlig dröm, så säger den att du behöver göra dig av med något.

En rädsla av något slag. 

Har du lovat något som du inte kan hålla? Eller har du väldigt svårt för det, (kan gälla ett löfte till dig själv också) och du kanske är rädd att förlora din stolthet eller är rädd att du får skämmas om du blir avslöjad?

Det handlat ju om revolution i din dröm, kaos, upprättelse, känner du dig sviken och vill protestera mot en orättvis behandling?

U R us

[emds123]
0

Åh vilket bra svar! Tack så mycket! Stämde precis in på mej!:)

Choklad
1

🙂

U R us