Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 865 ggr
A-nnii
0

Papegojan utan fjädrar

Jag sov dåligt i natt och försökte somna om nu på morgonen och de är oftast dom drömmarna jag kommer ihåg och den här drömmen var så underlig att jag måste få någon slags tydning på den. De var en solig sommardag och jag var påväg ut från mina föräldrars hus (vi har en dörr som alltid står öppet som tidigare vart en veranda men som nu är inglasat) jag skulle iallafall ut genom ytterdörren och hör ett ljud så kollar jag bakom den gamla ytterdörren och ser en papegoja i bur helt utan fjädrar, papegojor som brukar noppa sina fjädrar brukar ju vara deprimerade. Jag frågar mamma och pappa att hur länge har den här papegojan varit här? Så i drömmen var de som att jag har haft den där papegojan men att jag glömt bort den och min mamma har matat den. Jag får i drömmen en fruktansvärd ångest och sitter där med papegojan tills jag vaknar upp ur drömmen, i drömmen kommer papegojan kommer fram till mig för den vill att jag ska klappa den och få närhet men jag kan bara klappa den mellan buren och mig för jag är rädd att den ska bita mig.. Jag har ingen speciell relation till papegojan förutom att jag fick skickat en bild till mig (på snapchat) på en papegoja och att mina släktingar har en som de var ett år sen jag såg.

Choklad
0

Det är något som du har glömt tror jag, och försummat, och jag tror att om du funderar så vet du vad det kan vara, något som har med beskydd, prakt, dvs utseende och din förmåga att förmedla dig , kommunicera. Kan till viss mån handla om att det finns något som du härmar.

Och det skulle kunna handla om din egen frihet, kanske du känner dig fångad?

U R us