Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettot
Läst 1107 ggr
Tant Grön
1

Konstigaste drömmen

Innan jag somnade låg jag och läste en bok. Blev trött och var tvungen att lägga ifrån mig den fast jag var väldigt nyfiken på hur det skulle gå. Sen drömde jag att jag läste boken och det hände en speciell sak. När jag vaknade så tänkte jag att så där kan ju inte boken fortsätta. Men det var just vad den gjorde. Det hände just det som jag drömt.

[Wildfire]1
0

Dom flesta böcker och filmer är ju ganska förutfattade och vi har ju lärt oss en massa avslut genom att läsa och titta. Du gissade rätt i drömmen :)

Choklad
0

😃

Sådär kan sinnet faktiskt göra, det har hänt mig själv några gånger, fast lite olika versioner, bl a en gång berättade jag en dröm för en av mina söner, och då jag var klar sa sonen: "Men mamma, det är ju en film!" Han trode nog att jag ljög och hade sett filmen, (som för övrigt var en vampyrfilm) men jag har aldrig sett den filmen, förutom delar av den  i drömmen då.😊

Hur det där går till, har jag länge undrat över, hur sinnet kan se sådant som det inte förmodas kunna se. Om det är någon sorts "tankeläsning", omedveten, eller om det är så att man ser energierna från filmen/boken  på något sätt?

U R us

Tant Grön
0

Vet inte heller hur det går till. En annan konstig dröm hade jag när jag chattade med en kille från Afrika. Han hade haft en tjej men hon hade lämnat honom för ett och ett halvt år sedan.
Så drömde jag att jag träffade honom och där var ett barn som var hans. Det var konstigt för barnet var nästan vitt och det hade en intensiv stirrande blick.
Jag berättade detta för honom, men han sa att han inte tänkte skaffa barn förrän om några år. Några veckor senare kommer tjejen hem till honom med ett barn som var hans. Hon hade inte fått kontakta honom tidigare för sin pappa.
Han mejlade mig ett foto på barnet och det såg exakt ut som i min dröm.

Choklad
0

Det var en sanndröm/framtidsdröm du hade.

U R us