Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: vi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1719 ggr
Kerstinrosalia
0

Sex med Djävulen

Hej!!! Nu måste ni hjälpa mig. Inatt drömde jag att jag hade sex med djävueln. Jag kan förnimma mig om att det fanns (för mig okända) människor omkring (någon typ av rit?). Stämningen var passionerad och jag var upphetsad. Jag minns att det gjorde ont då han penetrerade mig. VAD BETYDER DETTA???

[Wildfire]1
0

Googla på Incubus.  Be om beskydd innan du går och lägger dig.  Varit med om det själv. Du har rätt att be dom försvinna och låta dig vara ifred.

Choklad
2

Det skulle kunna vara så att du har en omedveten tanke om att sex är syndigt och förbjudet på något sätt.

Sex är ju inte något fel  det är ju något helt naturligt.

Eller så kanske du säger dig själv omedvetet att du vill ha mer spänning i ditt kärleksliv, och då visar ditt undermedvetna det genom bilder och upplevelser.

Det behöver inte ha med djävulen att göra alls, men du iklär dig denna "figur" för att få mer spänning.

Tänk över varför det gjorde ont? Finns det något minne som du nu börjar komma ihåg ?

U R us

Kerstinrosalia
1

Tack för svar Wildfire och Choklad.

@Wildfire: Jag tror (eller väljer att inte tro) inte att det är något som "hemsökt" mig - jag tror snarare att drömmen försöker säga mig något.

@Choklad: Tack för din tolkning. Däremot måste jag säga att jag är en rätt så liberal person som INTE anser att sex är syndigt utan anser det precis som du skriver - någonting helt naturligt. Angående "ont:et" - det finns mycket i mitt baggage som gör ont.

Choklad
1

Tänk efter och se om det dyker upp ett minne från något av det som gör ont.

Sex behöver heller inte betyda just sex, det kan vara så att det får representera något i ditt liv som du förknippar med just samma känsla och intensitet som sex kan ha.

Ett uttrycksmedel för något annat, som kanske inte förstår just nu, men som drömmen vill få dig att förstå.

Sex , i sitt "rätta" sammahnag, står ju för närhet och lust, mm.

Tänk efter vad sex betyder för dig och hur du upplever det.

U R us