Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettmardrömmar
Läst 641 ggr
Tyst
1

Mardröm om män i sängen

Hej!
Jag hade en dröm för ungefär 1 år sedan som jag bara inte kan skaka av mig, till saken hör att jag har en hemmabyggd loftsäng, det är en dubbelsäng jag byggt om. Snett under mot fönstret finns mitt skrivbord, där jag har min dator.

I drömmen sitter jag och chattar med folk på datorn, och får sedan för mig att ta bilder med webbkameran. Ingenting konstigt än så länge och jag höll  på och fotade ett bra tag. Sedan ser jag helt plötsligt bakom mig, genom webbkameran att något går uppför stegen till sängen. Jag tror i drömmen att det är katten och tänker inte mer på det. Men sedan slår det lock för örat som är mot sängen. Det spänner så hårt att det gör ont, känns som att något har sprängts bredvid mig.
Jag grips av en obeskrivlig rädsla. Jag vill INTE titta åt sidan och upp i sängen. Men jag har inget val, då webbkamerabilden vrider sig, långsamt långsamt upp mot sängen.
Jag ser då att där sitter tre män. Det är mörkt så jag ser inte riktigt men alla tre har gamla skitiga och ganska slitna höstkläder på sig, och ovårdat hår. De stirrar in i webbkamerans bild, med ögonen uppspärrade medan de klappar händerna och skriker, de ser väldigt fanatiska och hysteriska ut, går att jämföra med riktigt inbitna fotbollsfans precis innan favoritlaget skall göra mål.
Jag är livrädd och ser dessa män genom datorns webbkamerabild som sedan börjar luta sig närmre, jag försöker då blunda så jag slipper se dem men detta verkar uppröra männen, dessutom kan jag inte stänga ögonen.
Frustrerad, rädd och hysterisk över detta börjar jag då skrika och slå med händerna mot skrivbordets kant, medans jag blir tvingad att titta på dessa män. Jag avskyr att det är i just min säng de är.

Min katt väcker mig då genom att bita mig riktigt hårt i armen (han brukar göra så när matte har mardrömmar)
Jag ligger och försöker lugna mig, katten lägger sig brevid och lägger tassen på min hand och tittar på mig, som för att lugna mig.
Men jag kan inte ligga kvar, för jag kan inte sluta tänka på dessa otäcka män som varit i min säng, det känns som den är "deras" på ngt vis.
Jag sov i soffan i 2 veckor efter detta, och det tog 1 vecka att ens våga sitta vid datorn.
Jag känner att drömmen på något vis hade en mening, jag har mardrömmar ofta och kan skaka av dem men denna har jag funderat över varje dag sedan det hände.
Kan någon försöka tyda vad det är denna dröm ville säga mig?
Hur går man tillväga för att skaka av sig något sånt här?

Choklad
1

Jag tror att du kände energier som finns i din säng, du kanske kan ta reda på vem/vilka som bodde /hade den sängen innan dig?

U R us

[Wildfire]1
2

Du har en katt som vakar över dig iallafall 🙂 Det känns inte som bra energier och jag säger bara utifrån min egen erfarenhet, så är det dröm-demoner som försöker blanda sig i.  Du måste skapa dig en starkare och tryggare grund i dig själv genom att  t ex högt tala om innan du går och lägger dig att du ska vara ifred och be gärna om beskydd.  Förstår att det måste varit läskigt.

Tyst
0

#1 Choklad: Sängen har funnits i min mors ägo sedan hon var 16, och innan dess tillhörde den hennes väninna, som jag förstått hade en riktigt trasslig barndom med en fader som misshandlade hela familjen. Sedan hade väninnan ett trassligt förhållande med en man… Även min mamma har haft ett riktigt rötägg till fader. 

Och det var ju tre män jag såg i sängen…

Undrar om det är dåliga energier från dessa män som på något sätt sitter fast i sängen. Kan det ens hända?

Tyst
1

#2 Wildfire: Ja katten har väckt mig otaliga gånger när jag haft mardrömmar, han är bara bäst. Grejen är nämligen att jag aldrig riktigt vaknar upp av mig själv som "normala" människor gör när de drömmer mardrömmar. Utan mardrömmen bara spinner vidare och blir värre och värre tills någon eller något väcker mig.

De gånger han inte väcker mig när jag sover borta och har mardröm vaknar jag med värk i hela kroppen. 

Jag börjar fundera på om det är sängen som gör att jag har mardrömmar så ofta, när jag sover borta har jag inte i närheten lika många mardrömmar som hemma i min säng (drömmer mardrömmar kanske 5/7 nätter i veckan, resterande är alltid något helskruvat eller ingen dröm alls) Eller låter det helt knäppt?

Choklad
0

# 3

Ja, energier kan absolut dröja sig kvar i allt, och har man förmågan att känna dem, så kan man se och framförallt känna dem. I drömmen är vi alla dessutom mycket mer känsliga för energier, och du kan mycket väl ha sett deras energier i form av bilder på dem.

I drömmen kan man uppleva väldigt mycket.

Jag tror att om du går in ÖvernaturligtIFokus eller Spiritualism, så kan du fråga dem om hur du gör för att bli av med dessa energier som är oönskade.

Jag tänker att du behöver ställain dig på att stoppa energierna från att besöka dig, och då behöver du vara väldigt bestämd mot dem och säga "NEJ",  men som sagt de vet bättre inne på dessa forum.

Lycka till ❤️

U R us

[Wildfire]1
0

#4 Ibland kan det faktiskt vara rummets fel, att det blivit fyllt av dåliga energier så då kan du behöva rena rummet så att du sover bra.