Konstiga drömmar
Hej!
Jag har drömt konstiga grejer nästan varje dag i ca två veckor nu. Jag kan inte komma ihåg så många detaljer (är dålig på sådant) men i varje dröm är mina föräldrar eller min farmor nämnda eller själva "huvudpersonen" och sedan är det kopplat till något negativt som ilska eller droger, etc. (kommer inte riktigt ihåg vad alla drömmar handlat om). När jag väl vaknar känns det otroligt verkligt och jag måste verkligen tänka om det är ett minne eller en dröm och det kan ta kanske fem-tio minuter. Jag drömmer aldrig samma dröm igen. Ganska svårt att förklara det tydligt men vad kan det innebära att jag har konstiga drömmar om och om igen även fast de är olika?
Får man samma dröm om och om igen, så visar det på att det är något man inte förstår av drömmen /sitt dagliga liv ) , och då upprepas den, men i olika symboler som betyder samma sak. Dvs du försöker tala om för dig själv vad det är du behöver förstå, och det upprepar sig tills du förstår, och då genom attt du försöker om och om igen genom olika förslag på de symboler som du lätt kan förstå.
även om de alltså betyder samma sak ungefär, och likaså , du upplever olika och nya saker under dagarna som går, och då varieras symbolspråket.
Om det är något viktigt så upprepas det såhär som i ditt fall, och då är det viktigt att man man komer ihåg så mycket som möjligt, så skriv upp din dröm strax efter att du har vaknat.
Eller tala in den i din mobil eller annan inspelningsapparat.
Verkar som att du försöker glömma något, och då tar du hjälp av något som gör dig på bättre humör, eller som år dig att lättare glömma. Kan det vara ditt ursprung du vill glömma?
Något annat som du skäms för?
Det är inte mycket man kan få fram av bara detta tyvärr.
U R us
#1, tack för svaret. 🙂
vassego 🙂
U R us
Kanske du undermedvetet förbereder dig för en arbetskarriär som beroendeterapeut? med familjeterapi som specialitet?