Hjälp med tydning
Jag var på ett internat eller nåt, dom födde upp massor av konstiga djur. Tex en stor anka som hade fyra ben. Dom sa att det var en "fåranka". Minns också att jag kom bärandes på en lejonunge som något annat djur hade varit elak mot, mötte även en man som kom gående med 3-4 lejon i koppel. Jag var livrädd men han insisterade på att de skulle få lukta på min hand. Sen drömde jag att Ellinor(gammal vän som jag har dålig kontakt med) frågade om vi skulle ta lunch så jag sprang och hämtade min matlåda och gick in i matsalen men då skulle vi ha en lektion. Jag hade inte fått något schema och när jag sa det till läraren blev hon helt förfärad. Sen drömde jag att jag var med Johan(ett av mina ex) i mitt internat rum. Vi pratade och hade trevligt. När vi skulle sova hamnade vi i olika sängar med en skärm imellan. Jag ville gärna sova med honom men jag vågade inte gå dit. Sen började han visa massa bilder på en skärm i taket som han ville att jag skulle titta på.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Personerna i drömmen representerar de olika beteenden som du har "härmat" omedvetet eller medvetet från dem. Tänk efter hur de beter sig, och hur du reagerar på det beteendet.
Likadant med djuren.
Du är även den här mannen som har lejon i koppel.
Jag tolkar det som att de representerar dina rädslor, eftersom du ju säger att du var livrädd, drömmen säger dig bl a att du ska våga mer.
Ta din rädsla och visa att den inte äger dig.
Du kanske är rädd att inte klara av något som du ska lära dig?
Tänk efter vad anka och får får dig att tänka på, sedan kombinerar du det resultatet och se om du förstår vad som sker i din vardag.
Du kanske har blivit sårad i din stolthet på något vis?
Ang din förra pojkvän, så har du anammat olika delar av hans sätt att vara, och du behöver få se vad det kan vara, och det är dina tankar om honom som du behöver se närmare på.
Jag tror att drömmen vill säga dig att du har det lite rörigt just nu, försök att ta det lugnare och det får du genom att få ordning på din dag, som att göra ett schema t ex.
U R us
Tack så jättemycket för ditt långa svar! Det stämmer väldigt bra på hur det ser ut i mitt liv just nu. Trevlig helg!
Vassego och ha en trevlig söndag 🙂
U R us
Symbolerna i din dröm är ju festliga…fåranka och lejonhundar…lektion som lunch och brist på ordnat schema…den attraktive Johan visar att det finns bilder i taket… Jag känner att du drömmer symboliska sociala drömmar som handlar om livet i största allmänhet. Vad är viktigare att drömma om än det?
#4 Tack för ditt svar :)