Dröm om flyganfall
Drömde att jag var på stan med min äldsta dotter 11år och så gick fara kommer alarm. Typ flyg alarm . Jag tänker men det är ju inte måndag idag…. hjälp det är på riktigt. Tar tag i min dotter och min enda tanke är att få tag på mina tvillingar 8 år. Och ta skydd. Men paniken i halsen så inser jag att jag inte vet vart jag kan ta skydd då jag aldrig lärt mig det i den stad vi bor i. Min man vet men kan inte få tag på honom. Telefon fungerar inte . Det kommer ett jättestort flygplan som bombplan över oss och Jag drar dotra mot barnens fritids och då möter Jag en lärare därifrån som visar mig vart de är . Men vi får inte plats där så vi finner ett annat skydd om än nödtorfligt i en slags källare . Där Finns en dam som skickar vidare en del in i en spricka i golvet. När vi vill dit stoppar hon oss och skakar på huvudet. Sedan ser jag att det är självmords benägna som hoppar där. Vi trycker ihop oss så gått det går trots att det är tokvarmt i utrymmet. Strax efter blåser faran över… Hur i hela friden kan man tolka denna dröm ????
Har du något som du ofta tänker på och som skrämmer dig? Det skulle kunna vara så att din dotter representerar något som du just nu tar hand och är väldigt rädd om, och vill beskydda.
Du är rädd att något ska hända detta.
U R us
Ja choklad kanske, tack för ditt svar :-) . Vet faktiskt inte. Ska väl vara mina barn då:-)
just självmord kan tyda på att du avslutar något som du inte har behov av längre, ett sätt som du har betett dig på tidigare.
Jag tror att drömmen säger dig att du inte behöver vara så beskyddande för dina barn eller vara så rädd att göra det du vill. Du behöver inte gömma dig för det du känner är farligt, varningarna kommer ovanifrån, det skulle kunna visa på sådant som du tänker på, och drömmen kanske vill säga att det finns bara i dina tankar.
Det kan vara så enkelt att du är orolig just för att du int vet var någonstans ni ska söka skydd om det behövs, så tar du reda på det ordentligt kanske drömmen inte kommer tillbaka.
Sådana här drömmar kan annars utvecklas till mardrömmar.
U R us
Rädslan i det hela är ju runt krigets bombplan och paniken i att inte veta var det finns skydd! När vi behöver överleva vet vi inte var! Läskigt. Men på dagis samlas man och närbelägna källare finns de som absolut vill gömma sig nere i marken, inne i stabila skyddsrum, därför att de är skräckslagna och helt desperata. Men en sund och klok person förstår att bombplan inte i första hand bombar daghem och om det är kärnvapen kan man inte se flygplanen och det är kört var man än är.