Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 12132 ggr
Sparven88
0

Drömmar om bråk

Hej! När blev gravid började jag att drömma konstiga drömmar. En återkommande dröm var att jag ofta bråkade med min pappa. Jag var så fruktansvärt arg i drömmen, kände mig liksom missförstådd och hur mycket jag än försökte förklara så förstod han inte. Jag var alltså tokarg i drömmarna. Nu är min son snart 1 år men jag fortsätter drömma såna här drömmar. Nu är det inte bara min pappa som får utskällningar, utan även min mamma eller mina äldre syskon. Är det någon som vet vad detta kan betyda? Jag har bra relation med min familj annars.

[Hukanson]
0

Du kanske har attraherat en son som redan nu kan vara en positiv förändringskraft till det bättre, göra nödvändiga belysningar för relationernas förbättrande. Barnen vill hjälpa sina föräldrar. Det är en del av tacksamheten för den kropp som föräldrarna ger.

Choklad
0

De här personerna representerar dig på något sätt, i olika sätt att vara och bete sig på, och jag undrar vad det är i detta som gör dig så upprörd?

Det kan röra sig om att drömmen hjälper dig att göra dig av med känslor som "kokar över".

Kanske du skulle ha hjlp av att säga ifrån i vissa lägen men du kanske låter bli av hänsyn till personerna, kanske du känner ett ansvar att vara just i de roller osm du drömde om, i din relation till dem?

U R us

Sparven88
0

#2 När jag drömmer handlar det mycket om diskussioner i olika slag. Om jag kommer ihåg rätt är det så att vi diskuterar div. Saker och att de jag pratar med inte förstår vad jag säger. Jag kan "bevisa" saker svart på vitt i drömmarna, men att den andra parten inte alls förstår vad jag menar. (Nu blev detta rörigt.. jag hoppas du på ett ungefär kan förstå vad jag menar!) Den ilskan som uppstår i drömmen, då folk inte förstår mina argument och "bevis" gör mig så galet arg.

Choklad
0

Jo jag förstår dig, så är det mig ofta.

Då kommer jag att undra över vad du egentligen vill och behöver få bevis på i vakna livet?

Kanske det finns något som du behöver få sagt och få bekräftelse i någon form?

Vilka symbolbilder dyker det upp i samband med denna ilska?

U R us

Sparven88
0

Oj, det vet jag inte så här på direkten. Eller jan kan till viss del förstå det när drömmarna handlar om min pappa, vi har inte den bästa kontakten. Men när jag drömmer om ilska på mamma, har jag faktiskt ingen aning. Vi har en jättefin relation. Jag vet bara att när jag drömmer och är sådär tokarg, så är det nästan så att jag skulle vilja "banka vett" i personerna. (Usch.. vad hemskt det låter! Jag som inte gör en fluga förnär annars..). Är alltså så.arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ibland kan jag gråta i drömmarna också för att jag är arg. (Kanske borde söka för detta? ;p)

Choklad
0

Du är gravid fortfarande?

Jag tror att det kan ha med hormoner att göra isåfall. Är man gravid så rusar de runt i kroppen och det kan bli för mycket av allt ibland.

Jag tänker att du kan kanske prata med din barnmorska om det, tror hon vet en hel del

Kan vara så att du ologiskt blir arg på din mamma eller din egen moderlighet nu, och att det i denna känslan finns ett litet moment som retar dig nu, men som du inte tog notis om innan du blev gravid.

Kanske du känner en rädsla inför att vara och bli mamma? Och kopplar ihop det med din mamma på något sätt?

U R us

Sparven88
0

Nej, jag är inte gravid längre. Sonen fyller snart 1 år, men det började i samband med graviditeten. Hmm, ja. Jag vet faktiskt inte riktigt.

Choklad
1

Kan vara att du känner en stress också, så att du behöver få skrika av dig i drömmarna, och även där handlar det ju om moderlighet.

Jag tror inte att du behöver gå och prata med någon, kanske en vän då, det kan vara skönt speciellt om man har en liten son som kräver stor uppmärksamhet 🙂

Att bara få prata av sig och vara lite fri .

U R us